Mijn hond maakt alles kapot!

Discussion in 'De lounge' started by -, Aug 27, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Niet meer actief

Hallo,

Sinds een week of drie doet mijn hond zoooo lastig.
    Ze sloopt echt alles wat ze tegenkomt. Nu is ze 11 maanden oud en heeft nog nooit zoiets gedaan.

3 weken geleden is het begonnen, ze had mijn donzen dekbed gesloopt. De slaapkamer was 1 grote pluis. Dag later, mijn man z'n deken, hup 2 nieuwe gekocht, 80 euro armer.

Toen waren de kussentjes aan de beurt. Ook die zijn 1 voor 1 kapot gemaakt door mevrouw. Ik heb d'r 1 keer betrapt en ben toe zooooooooooo kwaad geworden...

Toen dacht mevr. de kussentjes zijn op laat ik aan Mo d'r nieuwe gordijnen gaan beginnen, hup gordijnen kapot.

Toen ze alle textiel in huis gesloopt had is ze in de tuin begonnen. De hele tuin is omgespit, zo erg dat zelfs de planten op de tafel lagen. Ik begon spontaan te huilen, zo erg was het.

De dag erna was ze weer de tuin aan het omspitten, toen heb ik dr op heterdaad betrapt en ik was zo kwaad. Ik heb d'r bij dr halsband gepakt en op dr plaats gelegd en de hele dag genegeerd.

Gisteravond was ze weer aan onze nieuwe dekbedden begonnen....

Ondertussen luistert ze voor geen meter als we in het bos zijn. Rent zomaar weg. Niet om uit te staan die hond.

Ze krijgt voldoende aandacht. Ben bijna de hele dag met d'r bezig. Gaat overal mee naartoe, wordt overal bij betrokken, tot in het zieke aan toe!!

Hoe kan het dat ze dit gedrag ineens vertoont? Is ze verlaat aan het puberen? Komt het doordat ik zwanger ben?

En wat kan ik er aan doen? Want de schade loopt nu al in de duizenden euro's... (gordijnen+tuinplanten)

Bij de andere onderwerpen merk ik dat er best veel hondeneigenaren op dit forum zitten, dus ik hoop dat iemand me kan helpen, ik doe haar echt een keer wat aan. Terwijl ze m'n alles is.... :cry:

sorry voor het lange verhaal....

Liefs Mo

2. Quinnygirl

Quinnygirl Actief lid

Jan 21, 2006
    266
    0
    0
    Acceptant Schadeverzekeringen
    Zevenbergen
    in een bench als je niet thuis bent?
    Vindt ze vast niet leuk, maar ze kan er aan wennen...

En hoe het komt? Ik zou zeggen dat ze verlaat aan het puberen is... Verder kan ik niets verzinnen.

3. olga

olga VIP lid

May 26, 2006
    10,528
    0
    0
    woerden
    O jeetje,
    best heftig gedrag van je hond, zeker als dat eerder nooit zo was.
    Helaas heb ik helemaal geen verstand van honden, maar ik hoop dat je hier snel zinvolle antwoorden krijgt. Veel succes ermee!
    groetjes Olga

4. minni

minni Fanatiek lid

May 13, 2006
    3,607
    0
    0
    verweggiestan
    Rond deze leeftijd zijn ze weer alles even vergeten. Heel sneu, maar consequent alles weer van voren af aan leren. Het is een fase en hierna weet je hondje weer wat wel en niet mag.

Tot die tijd moet je er zelf goed voor zorgen dat ze niet zomaar bij dingen kan komen die ze kan slopen. Een bench kan echt de uitkomst bieden. Veel succes!

5. Niet meer actief

Ja die bench is dus het probleem...
    Daar wordt ze knettergek van! Ze komt uit Rhodos en is getraumatiseerd in het vliegtuig. En het rare is, als we weg zijn doet ze het niet, ze doet het alleen als ik in een andere kamer ben, of als mijn man en ik samen zitten te knuffelen ofzo...

Het zou toch niet komen door de zwangerschap? Dat ze nu al jaloers is??

6. sammie01

sammie01 Actief lid

Apr 3, 2006
    390
    0
    0
    ff niks
    pubergedrag??is de hond alleen als je weg gaat... misschien is het het beste om idd een bench neer te zetten.. of om de hond in`1 ruimte telaten bv de gang met zo min mogelijk dingen die kunnen afleiden of gesloot kunnen worden.
    je moet hier heel snel wat mee gaan doen en het de kop in drukken anders blijft dit zo.
    vaak is het ontevredenheid van een hodn en een manier van aandacht trekkken.
    zo heb ik zelf een hondje van 1 jaar die af en toe op tafel loopt en dingen er af pikt.
    hij gaat dan als straf in zijn bench in de gang en daar heefthij een hekel aan.
    maar dit heeft vaak alleen zin als je het vrij snel ziet ... anders heeft het vaak geen zin meer.
    praat er eens met de dieren arts over misschien heeft je hond wel pijn...
    succes

7. Daphne

Daphne Fanatiek lid

Jan 1, 2006
    4,615
    0
    0
    Roosendaal
    Het kan goed komen door de zwangerschap hoor. Een van mijn 3 katten was in het begin goed chagrijnig. Ik heb het er met de dierenarts over gehad, omdat ze toevallig voor een spuit moeten en volgens hem komt het vaak voor. Sterkte!

8. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,272
    6,801
    113
    mijn hond is ook een sloper. :(
    Wij hebben hem in de keuken afgesloten van de woonkamer. Veel ruimte, en hij kan er verder niks stuk maken. Het is echt zijn plaatsje.

Sinds ik zwanger ben doet mijn hond ook anders. Hij is veel aanhankelijker en hij houdt me nog meer in de gaten.

Mijn hondje is nu 13 maanden, dus bijna in dezelfde leeftijd als die van jou. Ze kunnen wel tot 17 tot 18 maanden puberen, dus dat zou er ook mee te maken kunnen hebben.

Op hondenplaza( forum) hebben ze vaak hele goede tips, misschien kun je daar eens kijken? en dezelfde vraag stellen. ;)

succes

9. Niet meer actief

ja, die bench gaat echt niet. Dat is echt pure mishandeling. Heb het een keer gefilmt en het is echt een hel voor dat beest!
    Ze poept en piest zichzelf helemaal onder hangt zelfs ondersteboven in die kooi, huilt de hele buurt bij elkaar. Verwondt zichzelf. nee dat is echt geen doen...

En gelukkig is ze slim genoeg om deuren open te doen....

10. sammie01

sammie01 Actief lid

Apr 3, 2006
    390
    0
    0
    ff niks
    ik las net jou berichtje toen ik net klaar was met typen... je zei kan het komen doordat ik zwanger ben.. ja zeker jaloer....
    mijn hond heeft zich ook vreemd gedragen een tijdje ik denk dat ze het kunnen ruiken...

11. Niet meer actief

@sammie, dat denk ik ook, want ze likt ook aan mijn buik. Deed ze anders nooit!!

Ze is echt superlief hoor, maar dat slopen, word er echt gek van.
    T was altijd zo'n voorbeeldig hondje...

12. MarionM

MarionM Bekend lid

Aug 2, 2006
    761
    0
    0
    Breda
    Neem even contact op met Martin Gaus hondenschool Rotterdam, ik heb hele goede ervaringen met hun!!!

13. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

May 21, 2006
    6,208
    3
    38
    Ten eerste, je zegt dat je je hond bijna ziekelijk veel aandacht geeft. Misschien kun je daar beter iets minder in worden?
    Een hond heeft helemaal niet zoveel aandacht nodig, een hond hoort aandacht te verdienen. Op deze manier hoeft jullie hond dat dus niet te doen en is ie behoorlijk verwend aan het raken.. werkt averrechts!
    Dus misschien juist iets minder aandacht? Maar natuurlijk wel binnen jullie gezichtsveld zodat ie zich niet gelijk kan afreageren door 'te weinig aandacht'.

Verder is het idd niet goed om je hond in een bench te doen als hij er zo getraumatiseerd op reageert. Ik denk dat het het verstandigst is om dit langzaam op te bouwen.
    Leg bv iets lekker in de bench zodat ie uit zichzelf de stap gaat zetten om de bench in te gaan. Ook al rent ie er gelijk weer uit, dat is geen probleem.
    Herhaal dit een tijd en hij zal al leren dat de bench iets lekkers betekent en niet iets slechts.
    Misschien kun je daarna proberen om hem aan te leren z'n koekjes in de bench op te eten. Langzaam maar zeker steeds meer dat soort dingetjes hem aanleren waardoor de bench iets gewoons voor hem wordt.
    Op die manier is het ons ook gelukt indertijd.

Iig veel succes, want het is geen pretje zo'n hond die alles kapotmaakt!

14. Niet meer actief

Ik heb het een half jaar geprobeert met de bench. Echt alles!!
    hahaha
    Dus de bench doe ik niet!!!
    Echt niet!!!!

Tja en teveel aandacht krijgt ze!
    Zal idd eens beginnen met minder knuffelen....

15. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

May 21, 2006
    6,208
    3
    38
    Wat jammer meid! Want zo'n bench zou een heleboel oplossen.
    Maar ja, een getraumatiseerde hond is ook niks natuurlijk :(

Succes ermee en ik hoop voor je dat het idd de pubertijd is ;)

16. san78

san78 Fanatiek lid

Mar 14, 2006
    1,172
    0
    0
    assen
    het is gewoon aandacht vragen dat deed die van ons ook. doen jullie ook cursussen met jullie hond? het is puberaal gedrag, want dat deed onze hond ook.

vorig jaar had meneer onze kerstboom gesloopt. en als we weg gaan gaat hij in de bench en dat vind hij helemaal niet erg.
    wij hebben het afgeleerd doormiddel van koekjes. als hij ietes goed doet dan kreeg hij een koekje en als hij iets verkeerd doet kreeg hij niks.
    onze hond heeft een keer een ketting tegen zijn kont aan gekregen van de cursusinstrukteur omdat hij niet wou luisteren en ik hoef nu alleen maar met een bosje sleutels te rinkelen en hij houd gelijk op als hij wat verkeerts doet.

en als onze hond nu wat verkeerds doet gaat hij in de bench en dan weet hij dat hij verkeerd was. (ik weet wel dat je de bench niet als strafhok mag gebruiken, maar het werkt wel).

liefs san.

17. san78

san78 Fanatiek lid

Mar 14, 2006
    1,172
    0
    0
    assen
    je moet de bench zijn veilige plekje maken en elke keer als hij erin moet geef je een koekje of wat anders. ik legde meestal een koekje voor de bench en zodra we weer thuis kwamen kreeg hij dat koekje. wat ik nu ook wel doe is een uitgeholde bot of een kong vullen met leverworst en aan hem geven en dan is hij zolang bezig om hem leeg te maken en dan zijn ze er moe van en gaan ze meestal slapen (ze worden moe ervan omdat ze er ook bij na moet denken hoe dat leverworst eruit te krijgen)
    ik doe ook vaak de radio aan als we weg gaan.

ik wens je veel succes.

liefs san.

18. sim

sim Niet meer actief

wat vervelend zeg! onze herder-husky doet dat ook, maar dan als ze alleen is.. ik doe haar wel eens in de bijkeuken als ik de woonkamer ga schoonmaken, dan moet ik wel opletten dat er niks ligt wat ze kan slopen, kozijnen in de bijkeuken zijn allemaal al voorzien van metalen strips, de wasmand moet er vaak aan geloven, maar dit zijn dan nog de kleine dingen... eetstoelen (van bananenblad draait ze haar poot ook niet voor om..)
    de bench is wel een idee, maar meer voor als je weg bent..en dan doet ze het niet zeg je..misschien is een bot inderdaad een idee, om dan nee te zeggen en dat bot te geven en zeggen dit is braaf ofzo...moeilijk en zonde van je spullen...

19. san78

san78 Fanatiek lid

Mar 14, 2006
    1,172
    0
    0
    assen
    je moet het niet geven als hij stout is. ik heb onze hond ook aangeleerd dat als hij iets wil pakken dan zeg ik don't touch en dan raakt hij het niet aan. ik gaf onze hond zo'n gevulde bot ook als we thuis waren en dan verveelt hij zich niet en vreet hij dus niks uit. hij slaapt nu gewoon buiten de bench snachts en raakt niks aan. onze hond word in november 2 en het is een mechelse herder en een schat van een hond.

maar heb je al een hondencursus gedaan met je hond??
    wij hebben een cursus gedaan bij iemand die zijn opleiding bij martin gaus heeft gedaan.

liefs san.

20. anniek

anniek VIP lid

Feb 5, 2006
    8,512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    ~poeh ten eerste is het natuurlijk heel vervelend allemaal....

als tip kan ik je zowiezo meegeven; voorkomen is beter dan genezen!

En denk eraan, als je j hond op ze flikker geeft krijgt i eook aandacht! negatieve aandahct is ook aandacht!

Je schrijft dat je hem de heledag genegeerd hebt! Dit heeft totaal geen zin! Een hond beseft 5 minuten later niet meer wat ie gedaan heeft dus hier bereik je totaal niks mee.

Een bench lijkt geengoede oplossing.... Heb je een lege kamer? een redlijk lege gang? berging?
    Maar dat zijn verrouwde plekje! Ik weet niet of hij sloopt alleen als je weg bent maar je moet zorgen dat ie de kans niet eens krjigt!

Als de baas weg is gelden er geen regels meer! het is net als me kindern;
    ........Als de kat van huis is dansen de muizen op tafel!!!!!!!!..........

Deuren die hij openmaakt?-> klink omhoog zetten! Nogmaal hier geld ook voor-> voorkomen is beter dan genezen.

Leer de hond gewenst gedrag! Pakt hij iets wat hij niet mag? Schreeuw niet meteen NEE wanta ls hij het comande NEE niet kent dan associeerd hij dit"NEE" met het pakken van het voorwerp!!!! Bied hem liever iets aan wat hij wel mag hebben!

Als een hond geen suc6 heeft met zijn gedrag zal hij dit in verloop van tij dniet meer doen! hij ervaart geen suc6 ervaring dus het is niet meer leuk! Een hond negeren is ook een hond negeren, roep je nee ed heb je de hond niet genegeerd.....

Het is allemaal heel moeilijk, je moet super veel geduld hebben. Honden denken anders als mensen. Dat maakt ook dat het zo moeilijk is!

suc6

Share This Page