Vraag maar raak!

Discussie in 'De lounge' gestart door In your eyes, 12 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lisanne1811

    Lisanne1811 Fanatiek lid

    2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    @Tuttebelleke ja hoor ik heb wel voorbeelden. Petal fresh bijvoorbeeld, die is ook bij Kruidvat te koop. Verder heb je nog dr. Organic, Herbelle, Urtekram, Weleda, lovea en nog wel meer. De shampoo is duurder, maar je hebt veel minder nodig en wast minder vaak je haar. Conditioner gebruik ik van de HEMA. Je kan ook wassen met Aleppo zeep en dan naspoelen met water met een heel klein beetje azijn erin om de haar schubben te sluiten.
     
    Tuttebelleke vindt dit leuk.
  2. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.034
    15.043
    113
    En zorgen dat je haarborstel niet vies is scheelt ook een hoop :)
     
    Tuttebelleke en Lisanne1811 vinden dit leuk.
  3. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.624
    32.956
    113
    Droogshampoo helpt niet tussendoor?
     
  4. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.624
    32.956
    113
    Dat zuigen ze meteen ‘op’ volgens mij. Ik heb bij m’n eerste ks zes weken gebloed. Met stolsels en al. Nu bij deze, vijf weken geleden, maar twee continue. Maar het komt tot nu toe wel soms terug. Enkele druppels maar hoor en vooral na inspanning zoals lopen, autorijden etc èn soms na het vrijen (ook soort van inspanning ;))
     
  5. Tuttebelleke

    Tuttebelleke Fanatiek lid

    19 mei 2017
    3.474
    3.841
    113
    Vrouw
    @cactusje Ugh! Dat lijkt me echt heel vervelend :(

    @Lisanne1811 Bedankt! Ik zal eens kijken of ze daar ook een anti-roos variant van hebben :thumup:

    @toch3 Ik zal hem eens afspoelen. Stom dat ik daar zelf nooit aan gedacht heb :confused:

    @Iertje81 Droogshampoo heb ik nooit geprobeerd, maar dat concept trekt me ook eigenlijk niet zo.

    Bedankt voor alle tips en ervaringen dames!
     
    Lisanne1811 vindt dit leuk.
  6. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.034
    15.043
    113
    Wel met iets wat vet verwijderd ;) mijn ma gooide ze vroeger regelmatig bij de 60gr was. Zelf laat ik hem weken in water met sop en dan goed afspoelen
     
    Tuttebelleke vindt dit leuk.
  7. Lisanne1811

    Lisanne1811 Fanatiek lid

    2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    @Tuttebelleke bij mij ging de roos vanzelf weg toen ik stopte met normale shampoo! Maar ze hebben ook wel anti roos. Succes!
     
    Tuttebelleke vindt dit leuk.
  8. din0

    din0 Fanatiek lid

    14 aug 2011
    4.494
    1.466
    113
    Hier was ik mijn haar 1x per week met shampoo eindelijk heb ik dat niet meer nodig haha.
    Dus het kan wel maar gebruik ook echt niets verder geen gel haarlak andere middele. Verven heb ik nog nooit gedaan.
    Hoe ik dat doe weet ik niet iedereen vind mijn haar verzorcht.
    Oja wat ook helpt is je haar zo min mogelijk aanraken of je hoofdhuid.

    Ben nu 31 en heb een half jaar terug mijn haar kunnen doneren voor een kindj
    Maar mijn haar is heel makkelijk.

    Dus het zou moeten kunnen.
     
    qwerty123 vindt dit leuk.
  9. Lils

    Lils Bekend lid

    11 sep 2017
    614
    648
    93
    Vrouw
    Ja, over haar gesproken..
    Sinds de bevalling van de jongste (nu al bijna 14 maanden geleden) verlies ik heel veel haar:eek: echt veel.
    Ik merk ook dat mijn haar nu super snel vet wordt.. wss ook door de dunheid die het nu heeft.
    Ik heb al van alles geprobeerd, speciale shampoo, kort knippen, maskers en op advies van mijn kapster ben ik extra vitamine b supplementen gaan slikken maar niks lijkt echt te werken.

    Heeft iemand mss nog goeie tips??
     
  10. Lisanne1811

    Lisanne1811 Fanatiek lid

    2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    Ik zou op fb aanmelden voor de groep no poo (geen shampoo) & low poo - nl
    Daar kun je echt veel tips krijgen. En kijk ook eens op www.natuurlijkehaarverzorging.nl
     
  11. marb

    marb VIP lid

    21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Ik was mijn haar bijna niet meer. De vetheid was in no time weg. Helaas is de roos (of het is officieel geen roos, maar geïrriteerde hoofdhuid met schilfers, dus ik noem dat wel roos) nog even erg.
     
  12. Nimue

    Nimue Niet meer actief

    #292 Nimue, 16 nov 2018
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 nov 2018
    Is het zo dat wanneer je goed reageert op ritalin (rustiger worden en betere concentratie), dat er dan sprake kan zijn van AD(H)D? Of ligt dat nog een stuk gecompliceerder? -het placebo effect daarbij buiten beschouwing gelaten-
    Ps. Uiteraard niet om zelf een diagnose te stellen oid maar ik had het er met m'n vriendin over en konden geen concreet antwoord vinden.
     
  13. itakepictures

    itakepictures Niet meer actief

    Nee. De werkzame stoffen in ritalin hebben ook effect bij mensen die geen adhd hebben.. Adhd kan alleen vastgesteld worden door psychologisch onderzoek.
     
    Treez vindt dit leuk.
  14. Nimue

    Nimue Niet meer actief

    Dank voor je antwoord. Heb je daar een bron van? Ik heb namelijk wel eens gelezen dat door het verschil in neurotransmitters en de receptoren de werking van ritalin juist tegenovergesteld werkt bij iemand zonder ad(h)d en zij er dus juist drukker van worden. Hier heb ik echter geen concrete bron van dus vandaar mijn vraag.
     
  15. Treez

    Treez Niet meer actief

    Dit is een fabel. Het middel stimuleert het zenuwstelsel en mensen zonder adhd zouden zich daardoor ook goed kunnen concentreren en meer rust ervaren. Niet heel vreemd, want het zorgt ervoor dat bepaalde neurotransmitters meer beschikbaar zijn, waar iedereen zich prettig bij voelt onafhankelijk of je wel of niet adhd hebt (dopamine en noradrenaline). Vandaar dat het middel veelvuldig misbruikt wordt onder studenten en deze studenten hebben heus niet allemaal adhd. Het zou een saaie taak, zoals studeren veel makkelijker makken omdat de neurotransmitters een belonend effect hebben. Overigens is het nog onduidelijk in hoeverre er sprake is van placebo. In te hoge doseringen geeft het middel juist veel energie en worden mensen druk. In het uitgaanscircuit wordt het middel op deze manier misbruikt. Vaak wordt verward dat dit dan het tegenovergestelde effect zou zijn als mensen zonder adhd het gebruiken. Dit klopt niet, want in dit geval is er sprake van een te hoge dosering. Ook mensen met adhd zullen zo reageren op een veels te hoge dosering. Ze hebben hooguit wat meer nodig om hetzelfde effect te bereiken. In een te hoge dosering is het een pepmiddel.

    Het grote verschil van medicatie bij mensen met adhd en zonder adhd, is dat bij mensen met adhd de symptomen draaglijk worden, maar ze hebben nog steeds klachten. Ze voelen nog steeds onrust, zijn nog steeds beweeglijk, snel afgeleid, maar de klachten zijn minder sterk aanwezig. Mensen zonder adhd rapporteren juist een hele goede concentratie met methylfenidaat. Iemand met adhd zal nooit een goede concentratie krijgen en een ‘goed genoeg’ concentratie is het effect wat je hoopt te krijgen.
     
    iMoeder, famofthree, In your eyes en 5 anderen vinden dit leuk.
  16. Nimue

    Nimue Niet meer actief

    Ah super, goed om te weten. Dank voor je uitgebreide antwoord!
     
    Treez vindt dit leuk.
  17. Jules!

    Jules! Bekend lid

    26 jun 2017
    813
    1.050
    93
    Vrouw
    Als ik twee dezelfde radiografisch bestuurbare auto's koop en deze worden in dezelfde ruimte door mijn kinderen gebruikt, werken ze dan wel of gaan ze reageren op elkaar (de auto's dan hè :D)? :oops:
     
  18. Umm85

    Umm85 VIP lid

    17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier was dat wel het geval. Ik heb het twee keer meegemaakt (2 keer kregen allebei mijn jongens dezelfde radiografische auto's) en die reageerde dus op elkaars controller.
     
  19. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.034
    15.043
    113
    Hoe lang blijven zwangerschaps- en ovulatietesten betrouwbaar?
    Ongebruikte, diegene die al 3jaar in je kast ligt bijv
     
  20. Jules!

    Jules! Bekend lid

    26 jun 2017
    813
    1.050
    93
    Vrouw
    Oh nee! Bedankt voor je antwoord, dan kan ik beter twee verschillende kopen, wat waarschijnlijk wel ruzie gaat opleveren.
     

Deel Deze Pagina