Vraag maar raak!

Discussie in 'De lounge' gestart door In your eyes, 12 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Debaky

    Debaky VIP lid

    22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Hoe lang duurt het voordat Kinkhoest volledig je lichaam uit is?. Ik kan namelijk echt niet meer :( Ik hoest nog steeds de longen uit mijn lijf, sta strak van de codeïne, ben echt extreem moe, mijn ribben en spieren doen zo'n zeer dat ik krom ga lopen en er is werkelijk niets tegen te doen behalve het uit te zitten :( Ik probeer gewoon door te gaan en gewoon alles te doen wat ik normaal doe maar ik heb vandaag echt weer een dip dag :(

    En een operatie aan je schouder, hoe lang na zo'n operatie kan je weer een beetje je arm/schouder gebruiken? Ik snap dat dat per persoon verschillend is maar net zoals bij een heup operatie moet je meteen je heup gebruiken, is dat met je schouder ook zo?
     
  2. nicole18

    nicole18 Fanatiek lid

    20 nov 2013
    4.494
    1.090
    113
    Mijn man kreeg er hartkloppingen van...
    Ook niet echt de bedoeling lijkt mij... ding dus is dus al snel de kliko in gegaan
     
  3. sleutelbloem

    sleutelbloem Bekend lid

    10 sep 2018
    940
    1.039
    93
    echt?? dan doet het wel wat. In dit geval niet op de goede manier, maar toch...
     
  4. frums

    frums Bekend lid

    25 sep 2011
    629
    271
    63
    Dit zegt het RIVM.....
    Kinkhoest is een infectie van de luchtwegen die veroorzaakt wordt door een bacterie. De bacterie maakt een gifstof aan, waardoor hoestbuien ontstaan. Deze hoestbuien kunnen 3-4 maanden aanhouden. Kinkhoest wordt daarom ook wel de ‘100-dagenhoest’ genoemd. De tijd tussen besmetting en de eerste verschijnselen is meestal 7-10 dagen.
     
    Debaky vindt dit leuk.
  5. Tuttebelleke

    Tuttebelleke Fanatiek lid

    19 mei 2017
    3.484
    3.856
    113
    Vrouw
    Schouder weet ik niet precies, maar bij een operatie aan je sleutelbeen kan je echt een week of 4 heel weinig met je arm. Na een week of 8 kan je de dagelijkse dingen weer doen en na een maand of 4 volgens mij pas weer intensief sporten.
     
    Debaky vindt dit leuk.
  6. Debaky

    Debaky VIP lid

    22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Dan heb ik nog wel even helaas :(
     
  7. frums

    frums Bekend lid

    25 sep 2011
    629
    271
    63
    Ik was al heel hard aan het hopen voor je, dat je inmiddels op dag 99 zou zitten...

    Sterkte!
     
    Marchella, Shay25 en Debaky vinden dit leuk.
  8. Manque

    Manque Niet meer actief

    Heeft iemand hier vestibulaire revalidatie gehad? En kan me daar wat over vertellen?
     
  9. Debaky

    Debaky VIP lid

    22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Was het maar zo'n feest, het is pas eind augustus begonnen :(

    Dankjewel
     
  10. Shay25

    Shay25 Fanatiek lid

    16 okt 2018
    2.640
    2.375
    113
    Vrouw
    Succes nog even!
     
    Debaky vindt dit leuk.
  11. Manque

    Manque Niet meer actief

    Weet iemand een goed adres voor naailes in gemeente Oss/Den Bosch?
     
  12. Louise11110

    Louise11110 Niet meer actief

    Zeker!
     
  13. Nimue

    Nimue Niet meer actief

    Manque vindt dit leuk.
  14. Manque

    Manque Niet meer actief

    Nimue vindt dit leuk.
  15. tassie1980

    tassie1980 Actief lid

    1 jul 2011
    464
    48
    28
    beilen
    Ik heb een operatie aan mijn schouder gehad.had chronische slijmbeurs ontsteking.orthopeed gaf aan dat er ong 1 jaar revalidatie voor staat.mijn herstel ging sneller gelukkig.
     
  16. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Gisteren heb ik een drukke dag met deadlines gehad op mijn werk. Omdat ik aan zoveel moest denken ging ik als een gek waardoor ik hoog in mijn adrenaline kwam. Functioneel want alles gehaald.Maar thuis bleef ik stuiteren waardoor ik na de avondspits van kinderen naar bed brengen nog mijn hele huis heb gepoetst. Vervolgens lukte het me heel slecht om rustig te worden, mijn hoofd voelde als een stuiterbal en ik bleef maar gejaagd denken. Uiteindelijk onder de douche gaan staan en daarna werd ik ineens heel moe en viel in slaap.

    Vandaag voel ik me dus het tegenovergestelde: energieloos, moe en het lijkt net alsof mijn hele lichaam spierpijn heeft. Kun je zo hoog in je adrenaline komen dat ik vandaag moet bijkomen? Alsof ik in een dag mijn energie voor de week heb verbruikt haha.
     
  17. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.126
    15.190
    113
    Waarom doet een kind de ene keer of hij je vriend is en is hij de andere keer een pestkop (of 1 van de pestkoppen)? :(
     
  18. huggybird

    huggybird Fanatiek lid

    8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    Mijn dochter was ook bang voor de föhn toen ze klein was. Bij de kapper bijna ruzie over gehad, dr kapster vond dat ze er maar aan moest wennen en wilde perse haar haar drogen want dat hoorde er bij als je naar de kapper gaat. Ik was al lang blij dat ze het leuk vond en mooi bleef zitten. Je begrijpt dat mijn dochter met nat haar de deur uit is gegaan daar.... ;)
    inmiddels is ze 10 en gaat het prima:$
    Ik liet haar als het zo uit kwam gerust met nat haar slapen, zo goed mogelijk met de handdoek drogen en hup naar bed.
    Je zou kunnen overwegen haar voor het eten te douchen zodat het met bedtijd droog is.
     
    Hayat84 vindt dit leuk.
  19. iMoeder

    iMoeder VIP lid

    30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ja! Ik ben nu ook ongeveer een half jaar hormoonvrij. Dus eigen cyclus en een echte eisprong. Ik ben echt een paar dagen niet lekker er van. Niet echt heel erg of zo. Maar soms ineens een vlaag van misselijkheid en dat blijft dan een beetje zeuren. Verder ook weinig trek maar wel energie voor 10 en een voel me altijd heel energiek en vrolijk verder.
     
    Hopsatee vindt dit leuk.
  20. Waxinelichtjes

    Waxinelichtjes Fanatiek lid

    22 jun 2018
    3.695
    4.231
    113
    Vrouw
    Ik kan nu een heel anatomisch verhaal gaan opschrijven, maar waar het kort op neerkomt: ja dat kan zeker.
    Je hebt vast weleens van de uitdrukking 'stijf vd stress staan' gehoord. Wanneer het lichaam adrenaline aanmaakt, zorgt dit voor een verhoging van de spierspanning. Dit is een natuurlijke reactie, daar adrenaline het 'vecht of vlucht' hormoon is.
    Omdat jij gisteren continu hoge stress hebt ervaren, heeft jouw lichaam een enorme inspanning moeten leveren. Je zou kunnen zeggen dat de boel nu weer aan het ontspannen is en daar hoort die moeheid en futloosheid bij. Die stijfheid van de spieren komt dus door de constante hoge spanning. Het duurt even voordat die spanning/verzuring eruit is.
     
    Keiblij, Schuurpapier, boogiebril en 2 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina