Hoi meiden, Ik moet het even van mij afschrijven hoor... Gister heb ik contact opgenomen met het St. Antonius ziekenhuis in Nieuwegein, omdat ik na 2 jaar nog nergens geholpen word. Ik las namelijk op hun site over een FIT programma. Dat is Fertiliteit in Training voor vrouwen die met overgewicht zwanger willen worden. Nu kreeg ik een hele vriendelijke dame aan de telefoon die na mijn verhaal ineens tegen mij zei dat er dit voorjaar nog een wetenschappelijk onderzoek word gedaan naar vrouwen met overgewicht die al langer dan 1 jaar zwanger proberen te worden. (het FIT programma start pas in Oktober weer....) Ik weet nog niet alle details van het wetenschappelijk onderzoek, maar ze vertelde mij er wel bij dat ik dan ook alle hulp krijg om zwanger te worden. Het word vandaag met de fertiliteit arts besproken en dan krijg ik ook te horen of ik mee mag doen. De zenuwen gieren door mijn lijf.... Zijn er misschien dames die al aan dit soort onderzoeken hebben mee gedaan? Groetjes, Sam
Ik verplaatst je onderwerp naar het vruchtbaarheisbehandelingen onderdeel. Wellicht dat je daar meer reactie krijgt. Elmo
hoi Sam, ik ga je topic volgen. Ik ben ook een jaar bezig, heb fors overgewicht, maar ga nu eerst proberen af te vallen. Ik ben erg benieuwd naar de uitkomsten van die wetenschappelijke onderzoeken. De eerste keer ben ik namelijk zomaar zwanger geworden ondanks anticonceptie... en nu lukt het niet liefs, loopy
Hoi Loopy, Ik heb gister weer contact gehad met de fertiliteit arts en zij vertelde mij dat het onderzoek pas na oktober 2009 gaat plaatsvinden. Desondanks krijg ik wel een afspraak om de mogelijkheden te bespreken om toch met hulp zwanger te worden. Ik moet in juni weer bellen om te bevestigen dat ik nog interesse heb in het onderzoek. Overgewicht is 1 ding, maar het hoeft niet de oorzaak te zijn van vruchtbaarheidsproblemen. Dat vergeten een hoop gynaecologen en fertiliteitsartsen! Word jij wel geholpen met behandelingen of schuiven ze het op het overgewicht? Welk dieet ga je volgen? Groetjes, Sam
ik ben niet onder behandeling, en heb het maken van een afspraak met de gyn heb ik nog even afgezien. ik ga proberen gezonder te eten en heb een hometrainer gekocht. als mijn salaris binnen is wil ik ook gaan aanmelden bij de sportschool. ik ben al een jaar niet aangekomen. dus ik dacht: al ik ga bewegen en blijf gewoon normaal gezond eten, dan moet het afvallen best lukken
@Sam, ik doe niet mee aan deze onderzoeken. Wel loop ik in het Antonius onder behandeling. De 2 ferti artsen Debby en Tessa zijn allebei hele fijne geschikte meiden. Dus hoop dat je mag starten!