Vraag mbt Clomid

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door MommyLoves, 22 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MommyLoves

30 okt 2011
    99
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Deze vraag namens iemand anders, wanneer mag je beginnen met clomid? Is dit wanneer je het zelf aangeeft bij je huisarts of gyneacoloog, hoe zit dat eigenlijk? En mag je t pas op recept krijgen als je al een tijdje probeert zwanger te worden?

Graag hoop ik op reacties.

2. Ior

Ior Niet meer actief

Ik denk dat je dat alleen op recept van de gyn kan krijgen. Je kunt er niet zomaar mee beginnen lijkt mij.

3. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik zou er ook niet zomaar mee beginnen.. ik heb het voorgeschreven gekregen van de gyn... nadat ik door de ha ben doorgestuurd naar het zh...Je kunt het ook niet eens zo krijgen bij de apotheek..of je moet het via een andere weg proberen maar lijkt me niet echt de goede weg... ik zou naar de ha gaan..en idd krijg je zoiets alleen als je geen goede eisprong hebt of iets anders hebt waarbij je hulp nodig hebt... met een goede eisprong krijg je denk ik geen clomid..

4. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Alleen op recept van de gyn en als daar een medische indicatie voor is. Een indicatie krijg je pas na onderzoeken om te kijken hoe het met je cyclus zit (bloedonderzoek, meerdere echo's). Als je het gebruikt, blijf je onder controle van de gyn.

Clomid heeft alleen nut als je van jezelf geen/geen goede eisprong hebt. Heb je een goede cyclus, dan heeft Clomid geen meerwaarde bij het zwanger worden. Het zijn heftige medicijnen met heel veel bijwerkingen, dus die worden niet onnodig voorgeschreven. Alleen als het echt nodig is.

Deel Deze Pagina