Flessen gebruik

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Anne020, 25 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anne020

Anne020 Actief lid

28 jun 2014
    473
    91
    28
    Vrouw
    Amsterdam
    Iets wat ik mij afvraag...
    Hoe vaak (naast het steriliseren) wassen jullie de flessen op een dag?
    Na iedere flesvoeding, of spoelen jullie de flessen om en gebruiken het dan nog een keer en wassen het een paar keer per dag?

2. JuullesD

JuullesD Niet meer actief

Ik was ze na elke voeding helemaal en steriliseer ze 1 x per dag.

3. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Ik had 2 flessen in gebruik die ik na gebruik afspoelde met goed heet water en dan liet drogen op een schone doek.
    Die fles gebruikte ik gerust meerdere keren.
    Ik kookte toen (met 8 weken) geloof ik 2 of 3x per week uit.
    De flessen gingen wel elke dag ook in de vaatwasser.

4. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.646
    5.680
    113
    Toen steriliseerden wij om de dag. Elke fles met heet water afspoelen en laten drogen aan de lucht. Nu 2x in de week steriliseren van de flesssen en afspoelen het zelfde.

5. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.332
    8.336
    113
    Amsterdam
  6. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Ik gebruik 1 fles 1x per dag. Hij gaat elke dag in de vaatwasser

Toen ze nog kleiner was na elke voeding doorspoelen met heet water en daarna in de koelkast. 'S avonds in de vaatwasser. 1x per week in een pannetje kokend water.

7. Koningsgezin

Koningsgezin Fanatiek lid

24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Zijn ze mee bezig, hoorde het toevallig van de kraamhulp vandaag. Wij moeten ze gewoon nog 1 keer per dag uitkoken.

On topic: Wij koken ze dus elke dag uit. Omspoelen doen wij na ieder gebruik met koud water, dan slaat het melkeiwit niet tegen de fles uit, waardoor je flessen dof worden volgens de kraamhulp.

8. Billy60

Billy60 Niet meer actief

Hmm, voel me direct een slechte moeder na het lezen van dit topic, haha, maar gelukkig doen m'n ukkies het nog goed. Ik spoel de fles ff snel af onder warm water na het voeden. Vervolgens gooi ik alle losse onderdelen en de flesjes zelf in een bak waar ik heet water en een scheut afwasmiddel in doe. Als ik 3 uur later flesjes ga maken spoel ik ze weer goed af ivm het sop natuurlijk. Uitkoken heb ik vanochtend toevallig gedaan, laatste keer was al weer 3 weken terug toen ml nog vakantie had. Ik heb 6 flessen in totaal in gebruik, want 's nachts zijn we te brak om flessen af te wassen dus pakken we iedere keer direct een schone.

9. Koningsgezin

Koningsgezin Fanatiek lid

24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Is prima toch? Het is schoon, zit geen sop in en je kleine doet het goed. Geen probleem toch?

10. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw

Onze kraam zei al dat niet nodig was, ik doe 1-2 keer per week

11. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Wij steriliseren de flessen niet.
    Na gebruik spoelen we ze af en 's avonds gaan ze een keer door de vaatwasser.

12. SJ86

SJ86 Fanatiek lid

19 feb 2015
    2.068
    39
    48
    Ik sterriliseer het bijna nooit. Kom noet eens aan de een keer per week denk ik. Ik maak de flessen na gebruik schoon met warm water. Niet alleen afspoelen maar ook alles echt effe met een borstel(tje)...(dr brownflessen). Probeer de flessen ook dagelijks met sop te wassen ofin de vaatwasser te doen.

13. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Wij hebben 4 flessen en dochter krijgt 4 voedingen op een dag. Na elke voeding was ik de fles af met flessenborstel en beetje sop en zet ik hem in de magnetron sterrilisator. Als na de laatste voeding alle 4 de flessen er afgewassen in zitten gaat de sterrilisator in de magnetron.
    Ik gebruik dus elke fles 1x daarna afwassen met een sopje en elke dag sterriliseren. Ik weet dat dat niet zo vaak nodig is maar vind het wel fris en het is totaal geen moeite voor me, het zit in mijn dagelijkse routine nu.

Deel Deze Pagina