Advies rustig aan te doen... hoe pak je dat aan? (met peuter in huis)

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Saskia1984, 6 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Hallo dames,

Sinds een kleine week een flink aantal harde buiken en soms ook een pijnlijk gespannen buik, sowieso eind van de dag. Vandaag is gebleken dat ik ook een blaasontsteking heb. Vorige zwangerschap heb ik dat ook regelmatig gehad. Toen moest ik ook rust nemen, en dat lukte toen prima.
    Maar nu is het net even anders... er loopt namelijk een overactieve peuter van 2 jaar rond :D
    Advies is dan ook rust te nemen als hij ook slaapt. Helaas slaapt mijn kleine vriend niet meer iedere middag, dus ik moet het echt hebben van de momenten dat hij dat wel doet. En 's avonds. Maar dat zijn juist de momenten dat ik iets voor elkaar kan krijgen in het huishouden, en de administratie (eigen bedrijf). Ik vind het erg lastig de juiste balans daarin te vinden. Zeker nu de nesteldrang toe begint te slaan en er, in mijn ogen, nog best wat moet gebeuren. Mijn man doet wat hij kan, maar met een druk bedrijf is hij veel van huis en de momenten dat hij dan thuis is neemt hij de zorg voor ons zoontje zoveel mogelijk op zich. Dat vind ik al heel erg fijn, dat maakt het minder zwaar voor mij. Maar voor huishouden heeft hij echt geen tijd.
    Hoe doen jullie dat?

2. blues

blues Actief lid

29 jun 2011
    370
    6
    18
    Ik wil ook graag tips alleen dan ivm bekkeninstabiliteit.
    Sowieso is een schoonmaakster misschien iets voor je? En gaat de kleine naar opvang of oppas? Dat scheelt misschien al..

3. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.102
    3.489
    113
    Toch geen huishouden doen.
    Hier al vanaf week 8 bekkenklachten. Stofzuigen en dweilen zat er al niet meer in, tenzij ik de rest van de dag plat wil liggen.

Heb een zoon van nu 21 maand, die krijgt z'n aandacht en zorg, ik zorg dat het eten verzorgd wordt. En dat is het zo'n beetje.
    Ook een man met eigen bedrijf, die 6 dagen in de week werkt. Dus hij doet wat hij kan, en de rest gebeurt niet.

Zoon slaapt tussen de middag nog wel gelukkig, dan lig ik zelf ook op bed.

M'n huis is helaas niet zo schoon nu, maar ik geef liever m'n zoon aandacht dan m'n huis.

4. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Waarschijnlijk zullen je harde buiken afnemen als je blaasontsteking behandeld is :).

Hier vanaf week 18 thuis ivm veel harde buiken die overgaan in voorweeen.
    Dl gaat 2 dagen in de week naar opa en oma. Ze komen haar dan halen. Die dagen lig ik plat. De andere oma komt 1/2-1 dag in de week om dingen met dl te doen, en mij thuis te ondersteunen. En sinds een week of 4 neemt mijn man 4 uur zorgverlof op per week zodat hij een halve dag wat kan doen met haar doordeweeks.
    Verder huishouden zoveel mogelijk uitbesteedt aan ml. Ik doe zelf alleen nog de was en wc's schoonmaken.
    Je zult toch wat moeten verzinnen voor je huishouden als dit zo blijft, dat is namelijk zwaar werk en zou je dus moeten uitbesteden.

5. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    Hier sinds week 23 rust helaas met kleuter en peuter.
    ML heeft geen vrije tijd meer, levert slaaptijd in etc.
    Boodschappen laten bezorgen, huishoudelijke hulp regelen, uitbesteden wat mogelijk is, minder kritisch zijn etc.
    Netwerk inschakelen, indien mogelijk en vooral out the box denken.

Het is pittig, ik mag en kan zelf echt niets. Maar je wordt vanzelf creatief en aftellen... dat helpt ook!

6. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Ik heb bekkeninstabiliteit en mijn man werkt 50 uur per week. Plus een dreumes van net 1,5
    Die gaat 3 dagen naar de opvang.
    Man doet grote boodschappen en wij zijn opzoek naar een schoonmaakster.
    Voor nu doet mijn man dat allemaal.

7. Leo78

Leo78 Bekend lid

10 feb 2012
    910
    394
    63
    Het is ook wat je onder huishouden verstaat. Ik vind het belangrijk dat er altijd boodschappen in huis zijn (die kun je ook laten bezorgen) en dat de vaatwasser heeft gedraaid. Andere dingen doen we wanneer nodig, zoals de was. Ik zuig denk ik 1 keer per week. Dweilen, geen idee, niet vaak.
    Wc haal je zo een doekje doorheen (ik gebruik tussendoor ook wegwerpdoekjes). Gewoon aan jezelf denken nu.

8. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Mijn moeder helpt me met huishouden op dinsdagochtend om de week. Maar zij heeft reuma en wil ik ook niet echt belasten. Voel me hier al over bezwaard.
    Mijn zoontje gaat 2 dagen naar mijn moeder, maar dat is mijn werktijd en die tijd heb ik daarvoor nodig.
    Een poetsvrouw zou een optie zijn. En qua huishouden ben ik vrij precies ja... dat geef ik toe. Kan het door bekkeninstabiliteit al niet zo doen zoals normaal en zoals ik zou willen ;)
    Stofzuigen 1x per week vind ik absoluut geen optie, dan stofzuig ik nog liever ieder uur 5 minuten. Ik ben al van dagelijks naar 3x per week gegaan en dat was al een hele opgave. Ik vind het gewoon lastig. Vanmiddag sliep mijn zoontje en ben ik op de bank gaan liggen met laptop om eindelijk eens aan zijn fotoboek te beginnen. Lig ik dan rustig? Lichamelijk wel maar in mijn hoofd absoluut niet. Krijg nu continu de kriebels van de zooi om me heen. Dat geeft me gewoon echt onrust. Het is even niet anders en het zal toch moeten... Dus ik zal het toch wat los moeten laten.

9. 1982Justme

1982Justme Niet meer actief

He meid,

Lastig he.. Ik heb vorige zwangerschap 2 weken lang gehuild omdat ik moest loslaten maar het was toen wel los zeg maar. Dit keer geef ik me er makkelijker aan over.
    Geef jezelf de tijd om even aan het idee te wennen maar als je het beste wil voor je kindjes zul je echt strenger moeten zijn voor jezelf en toe geven aan je klachten en dus rust nemen. Serieus het wordt in je hoofd dan ook vanzelf rustiger! Xx

Saskia1984 vindt dit leuk.
  10. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Zou eens denken aan deze dingen bijv

- boodschappen thuis laten bezorgen
    - schoonmaakster
    - lichamelijke inspanning genoeg afwisselen met ontspanning
    - paar dagen per week oppas of peuterspeelzaal
    - elke dag iets in huis doen en niet je hele huis in een keer willen schoonmaken (maak een rooster)
    -ipv stofzuigen even met de stofwisser over de vloer (als je geen vloerbedekking hebt)
    - elke dag even filmpje kijken met je peuter (niet helemaal verantwoord maat wel relaxed haha)

11. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Boodschappen laten bezorgen is een goed plan, dat ga ik zeker invoeren.
    Probeer inderdaad regelmatig even te gaan zitten na een klusje en zeker niet alles in één keer. Ik heb ook een rooster en dat streep ik per week af. Poets dan eerst wat prioriteit heeft.
    Zoontje gaat eind deze maand naar de peuterspeelzaal op de dagen dat hij bij mijn moeder is. Dan is hij één middag bij mijn moeder en de andere middag thuis. De ochtenden wil mijn moeder komen helpen maar vind dat zelf wel erg moeilijk omdat ze al heel veel voor ons doet (ook voor zus) en lichamelijke klachten heeft.
    Ik ga filmpjestijd ook zeker invoeren ;)
    Eens kijken hoe die kleine aanpassingen gaan en of dat voldoende is. Mocht dat niet zo zijn dan ga ik kijken of we hulp in de huishouding kunnen doen.

12. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Rust nemen met een kleine in huis is gewoon lastig.
    Als ik een dag wat rustiger aan wil doen staat hier de tv ook wat meer aan dan normaal.
    Of we lezen wat meer boekjes, doen een puzzel of gaan even verven oid.
    Allemaal dingen waar ik bij kan blijven zitten haha.

O en spelletjes doen op de tablet.
    Staat best veel op voor een peuter van 2 aam spelletjes. En dan ook nog leerzaam.

Saskia1984 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina