Peuterspeelzaal jongste

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Spitsmuis, 19 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spitsmuis

Spitsmuis Niet meer actief

Mijn jongste gaat nu sinds een paar weekjes naar de peuterspeelzaal.
    Ze heeft het er onwijs naar haar zin en daar ben ik super blij mee.
    Ze mag 4 dagdelen komen.
    Maandag en Donderdag heeft ze 2 andere juffen dan de dinsdag en vrijdag.
    Nu ben ik alles behalve tevreden met die van de Maandag en Donderdag.
    Mijn meisje is verkouden en heeft van die fijne snotneusjes.
    Maar niemand die haar neusje even af doet.
    Ik heb haar al een paar keer onder de opgedroogde snot op haar wangen en neus mee naar huis gekregen...
    Gisteren zei een juf dat ze 2x een poepluier had en daar was de juf niet blij mee..
    Ik kan toch moeilijk een kurk in mn meisje stoppen zo van jij mag niet poepen daar....:x
    Ik zei al dat ik blij was dat ze 2x een poepbroek had omdat ze erg veel moeite heeft met poepen,en dat weten ze daar maar al te goed.
    We zijn wel bezig om haar zindelijk te krijgen (eind mei word ze 3) maar ik kan haar niet binnen een dag zindelijk krijgen want ze vind de wc en het potje nog wat eng,dus we doen het rustig aan,niet dwingen en laten wennen.
    Niet meer dan normaal dacht ik zo.
    Ook hadden ze de ritjes aan de zijkant van haar schoentjes gewoon niet dicht gedaan en vond dat niet echt een fijn idee.
    Ze kon zo door haar enkeltje gaan of vallen omdat de schoentjes los om haar voetjes zaten.
    Toen ik daar wat van zei kreeg ik als antwoord; Ja er lopen hier meer kindjes rond dus kan niet overal rekening mee houden.
    Dus toen ik zei dat ik wel wil dat mijn kind er veilig bij loopt en haar snotneusjes gewoon even afgedaan moeten kunnen worden kreeg weer de opmerking: We kunnen nou niet overal rekening mee houden,andere kindjes gaan soms gewoon voor :$
    Ik ben er verder maar niet op in gegaan want had geen zin om nou een hele discussie aan te gaan.
    Maar kom op denk ik dan,het is hun werk,ze worden er voor betaald en ik betaal de psz en wil ook gewoon een kindje terug krijgen bij het ophalen zonder aangekoekte snot overal (het zat trouwens zelfs in dr haar :() en haar schoentjes moeten gewoon dicht!
    Nu wil ik niet meteen een klacht indienen want dan voel ik me weer een zeikerd en dan wil ik ook niet.
    Maar zoals ik steeds mijn meisje terug mee naar huis krijg vind ik gewoon niet fijn.
    Nu neem ik voortaan maar doekjes mee om haar gezichtje schoon te maken voor we naar buiten gaan want als ik daar om een doekje vraag om haar gezichtje schoon te maken krijg ik weer als antwoord dat die doekjes ook voor hun geld kosten en dat we dichtbij wonen dus ze makkelijk zo even mee over straat kan...
    Ik vind dit niet kunnen,ze kunnen toch een kindje niet vies mee terug geven en klagen over dat ze 2x gepoept had enz....
    Ik weet dat ik dit gewoon even moet zeggen tegen ze (nogmaals) en desnoods even onder 4 ogen.
    Kijk,dat ze vies is van buiten spelen maakt mij niet uit.
    De kleertjes gooi ik gewoon in de was en ik douche de kinderen toch elke dag dus dat is het hele punt niet.
    Zwarte handjes van het zand...tja die mogen daar na het buiten spelen wel even gewassen worden maar daar val ik nog niet direct over.
    Het gaat mij er gewoon om dat ik verwacht dat mijn meisje daar goed verzorgd word.
    Hoe zouden jullie dit subtiel aanpakken?
    Ik wil geen boze blikken van de juffen naar mij gericht toe krijgen dat ik een zeurende moeder ben.
    Ik weet verder niet of dit ook bij de andere kindjes van het groepje zo is want ik let eigenlijk alleen op mijn eigen dochtertje uiteraard.
    De juffen van Dinsdag en Vrijdag heb ik helemaal geen problemen mee.
    Leuke vrolijke mensen,krijg mijn meisje gewoon schoon mee terug.
    Hoe zouden jullie dit aanpakken?
    Gewoon onder 4 ogen aanspreken eventjes en zeggen wat je dwars zit?
    Ik ben zo'n onzekere troela die meteen bang is dat ze mij dus echt een zeikerd gaan vinden en dat wil ik dus echt niet...

2. wazigsnuitje

wazigsnuitje Bekend lid

12 dec 2011
    855
    3
    18
    NULL
    NULL
    Ergens snap ik wel dat het een keer over het hoofd gezien wordt ivm neusje afvegen enz maar elke keer? Dat is een beetje te vind ik dus idd even praten met hun. Je kan sowieso beter eerst tegen hun zeggen als er iets dwarszit dan kunnen jullie samen voor een oplossing kijken

3. knap

knap Niet meer actief

Lastig om hier echt een goed antwoord op te geven.

Als jij het als storend ervaart dan zal er wel een kern van waarheid in zitten.
    Hele vieze gezichtjes lijkt me ook niet nodig. Daar mag je best wat van zeggen zeker als het in haar haren zit. Daar zijn ze wel voor nog idd.
    Dat met zindelijk ja dat viel mij jaren geleden al op op de psz dat ze zo moeilijk konden doen over verschonen. Op kdv nergens geen last van met dochter nu.
    Het ritsje van het laarsje dat is niet echt handig idd. Maar ze hebben natuurlijk wel gelijk als ze zeggen van we zien niet alles dat kan. leuk is anders maar gevaarlijk lijkt het me niet. Al hoe wel voor je dochter zal het niet lekker zitten.

Als het je echt dwars blijft zitten vraag je gewoon een goed gesprek aan. Even de lucht klaren. Begin toch eerst met de directe leidster een een op een gesprek zonder andere kinderen en ouders er bij! En laat ze maar met betere argumenten komen. Mocht het niet helpen kan je wel het hoger op zoeken.
    Wel weet ik dat ze de kinderen op de psz ( zelfstandiger willen hebben dan bijvoorbeeld op het kdv) of als wat we zelf doen als ouder. Als ouder let je daar toch meer op. Op die kleine dingetjes.

4. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Bij het eerste kdv waar mijn dochtertje zat, kreeg ik haar ook altijd met een smerig gezicht terug, snot en etensresten, truitje helemaal onderkotst, terwijl ik altijd zei dat ze behalve in bed haar slab om moesten laten i.v.m. reflux, lag altijd nog een reserve in het bakje waar ze niets mee deden. Luieruitslag, wat ze thuis nooit had, gewoon omdat ze haar te lange met een vieze broek aan lieten.
    Nou, dit waren maar een 'paar' dingen, maar het stapelde zich op en werd steeds gekker en onzorgvuldiger. Eerst had ik de leidsters er zelf een paar keer op aangesproken, maar die keken me altijd aan met zo'n blik van 'zeikdoos', zeiden dat ze het zouden noteren en vervolgens gebeurde er niets mee. Op een gegeven moment werd het me te bont en heb ik een lijst gemaakt met alles wat daar mis was gegaan en aan de directeur van die organisatie gegeven. Die waren erg geschrokken, ze zijn op het matje geroepen, bleken niet alleen bij mijn dochter vanalles niet goed te doen, maar ook bij andere kinderen. Sommige systemen zijn aangepast, moest beter bijgehouden worden en het verbeterde wel. Mijn vertrouwen was al weg (aangezien het wel verder ging dan een smerige snoet en luieruitslag), we gingen verhuizen en daarna kwamen we bij een ander kdv, toen merkte ik het verschil pas goed. Ik heb mijn kinderen daar altijd goed verzorgd opgehaald, nooit luieruitslag, niets te klagen, zo kan het dus ook.
    Natuurlijk is een kdv wel meer gericht op verzorgende taken dan een psz, maar dan nog, zoveel gevraagd is het toch niet dat je een neus snuit (doen ze ook op de psz van mijn zoontje), laarsjes dichtritst en je af en toe een poepbroek moet verschonen. Als je daar niet tegen kunt, kun je volgens mij maar beter gaan werken met grotere kinderen of volwassenen die zindelijk zijn, zelf hun gezicht schoonmaken, neuzen snuiten etc.

5. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Dat is niet echt de normale gang van zaken zeg!
    Ik krijg mn dochter altijd weer netjes terug. Gisteren had ze zand in/om haar ogen (stuifwind) en oren gehad maar dat hadden goed weggehaald. Ook in de snotneusen tijd worden ze goed afgenomen er staat speciaal een tisseudoos op de tafel. Lijkt me ook niet hygienisch als een kindje compleet onder het snot met het speelgoed speelt.
    En wat kosten doekjes nou come on!
    Ik zou als ik jou was eens even polsen bij de andere ouders en dan een klacht indienen.
    Peutertjes moeten gewoon geholpen worden bij hun hygiene en jij geeft toch dat vertrouwen in hun.

6. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Verplaatst naar 'oppas en kinderopvang'

7. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ja, ik zou er wel wat van zeggen, misschien bij de directie als direct aanspreken geen zin heeft? Tuurlijk kan soms in de drukte een neus afvegen erbij inschieten, maar toch. Ik herken het in ieder geval niet, hier staan ook tissuedozen op tafel en ze vegen zelfs de neus van de jongste af als die met een snotneus rondloopt als we de oudste brengen, haha.

8. Spitsmuis

Spitsmuis Niet meer actief

Wou het vandaag aankaarten op de peuterspeelzaal bij de leidsters maar nu zit mijn meisje uit te zieken thuis.
    Gisteren had ze koorts en was erg hangerig.
    Ze is nu wel koortsvrij maar wil haar een dagje laten uitzieken.
    Morgen gaat ze wel maar heeft ze de goede juffen zeg maar dus daar kan ik het dan niet tegen zeggen dus word het pas donderdag.
    Maar ik ga het zeker aankaarten.
    Heb het er met mijn man over gehad en hij zei ook dat een snotneusje,een poepbroekje of een schoentje gewoon dichtdoen gewoon gedaan moet worden,er zit weinig tijd in immers.
    Ik snap dat het druk is voor de juffen maar goed,mijn dochtertje is niet de enige die een snotneusje heeft of iets dergelijks.
    Kleine moeite om het even af te doen en elk kind gewoon netjes en schoon mee terug aan de ouders te geven.
    Nu neem ik voortaan zelf wel vochtige doekjes mee want dan kan ik haar met een schoon gezichtje en handjes mee naar buiten nemen vanaf daar.
    En tja het broek poepen.... Ze moet nog 3 worden en we zijn bezig met haar zindelijk maken maar dat is niet binnen een dag gedaan.
    Ze vind het potje en de wc met wc bril verkleiner eng nog en ik ga haar natuurlijk niet dwingen ;)
    Donderdag ga ik gewoon een gesprek aan en dan vinden ze mij maar een zeik moeder....
    Ik wil gewoon dat mijn meisje daar ook goed verzorgd word.
    Het is immers hun werk en dan hoort het er gewoon bij.

9. Yvke86

Yvke86 Fanatiek lid

11 apr 2013
    1.696
    295
    83
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Limburg
    Ik zou het morgen gewoon aankaarten bij de "goede juffen"
    Ik werk ook op een psz en ouders zijn ook meer tevreden op de dagen dat ik werk.
    Ouders hebben al vaker dingen bij mij neergelegd over die collega op de andere dagen. Ik spreek mijn collega's daar dan opaan.
    Ik weet namelijk niet hoe hun werken op de dagen dat ik er niet ben, maar ouders horen tevreden te zijn en hun kind met een GOED gevoel achter te laten :)
    Misschien dringen de andere collega;s meer tot hun door? als ik hun opmerkingen lees, boeit het hun waarschijnlijk niets en een collega kan er weer meer werk van maken. Je mag hun best in vertrouwen nemen.
    Succes ermee :)

Deel Deze Pagina