hallo ik geef inmiddels al ruim 6 maanden borstvoeding aan mijn 2 lieve meiden (tweeling) en werk inmiddels terug sinds 7 weken nu zitten ze dus nog op een 5 voedingen-schema ik denk dat dus is omdat ze 6 weken te vroeg geboren zijn, ze krijgen dus 2x pap (1x groenten 1x fruit) en 3x borstvoeding nu geef ik ze dus de borst om 6u30 en 22u30 en tussenin kolf ik overdag rond 14u30 nu zou ik graag binnenkort stoppen met het kolven overdag en enkel s morgens en s avonds aanleggen, hoe doe ik dit best? gewoon stoppen met kolven? en dan even met ontploffende borsten rondlopen of gradueel minder kolven (niet leegkolven)? en kunnen mijn borsten dan nog steeds voldoende melk maken als ik op dezelfde uren borstvoeding blijf geven omdat het niet mooi om de 12u zal zijn maar dus 1x 8u tss en de andere keer 16uur...
De opties die jij geeft zijn beiden mogelijk. Als je ineens stopt met het kolven overdag zul je 's avonds flink op spanning staan. dit reguleert zich dan na een paardagn vanzelf. Als je bang bent dat dit niet gaat of het idee hebt dat je borsten dan in de gvernzone komen, kun je inderdaad een tussenstap maken en overdag heel kort kolven. Op zich is het prima, de uren ertussen.De 8 uur ertussen is na nachtrust (=meer melk) Knap hoor een tweeling zolang borstvoeden!! veel succes Linda
bedankt voor je antwoord!! Hier heb ik echt wat aan! en bedankt voor het compliment, het begin was veel werk maar nu is het eigenlijk een gemak!!