Wel of niet testen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Melanie345, 28 dec 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melanie345

10 nov 2020
    8
    0
    1
    Vrouw
    Hoi allemaal,

Sinds juni gestopt met de pil en begonnen met zwanger proberen te worden.
    Nu had ik de eerste maanden heel erg last van het ontpillen korte cyclus en vanaf mijn eisprong tot menstruatie pijnlijke borsten nu is sinds oktober mijn cyclus gewoon gelijk 28 dagen. Nu zou ik aankomende donderdag mijn nod hebben. Afgelopen zaterdag avond had ik ineens heel erg steken soort ongesteldheids kramp en sinds gisteren zijn mijn borsten echt pijnlijk en heb ik last van mijn onderrug. Deze maand dus niet vanaf mijn eisprong last van mijn borsten maar pas later. Nu twijfel ik om morgen ochtend te testen of zou ik toch beter tot donderdag kunnen wachten?

2. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.278
    8.723
    113
    Vrouw
    Je kan positief testen 4 dagen voor je nod. Maar als je test morgen negatief is kan je test later nog steeds positief zijn. Als je klachten van een zwangerschap komen zou je dat terug moeten zien op een test.

3. Striae

Striae Fanatiek lid

16 jul 2020
    1.567
    1.073
    113
    Haha ik dacht even dat het over corona ging xD

Je kan natuurlijk altijd een testje doen ;) als je voor je nod test heb je wel kans dat deze nog negatief uitslaat terwijl je wel zwanger bent of een tuurstreepje krijgt. Ik kon nooit zo lang wachten haha spannend!

4. Melanie345

10 nov 2020
    8
    0
    1
    Vrouw
    Ja ik ben dus bang dat ik te vroeg test en ik teleurgesteld ben dat die negatief is haha ene moment denk ik ik ga morgen ochtend gewoon testen andere moment denk ik nee ik ga toch wachten haha

5. Striae

Striae Fanatiek lid

16 jul 2020
    1.567
    1.073
    113
    Heel herkenbaar:p

6. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.270
    5.870
    113
    Vrouw
    Als je donderdag je NOD hebt ben je morgen dus 13dpo. Je zou dan zeker al wat op je test moeten kunnen zien indien zwanger. Hoe zeker ben je van je eisprong?

7. Melanie345

10 nov 2020
    8
    0
    1
    Vrouw

Ik heb geen ovulatie testen gedaan maar de laatste 2 maanden was mijn cyclus 28 dagen en dit waren ook de langste sinds het stoppen met de pil als ik dus van 28 dagen uit ga is mijn nod donderdag. En ik kan mijn eisprong niet gemist hebben want we hebben het zeg maar om de dag gedaan haha

8. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.270
    5.870
    113
    Vrouw
    Bij een cyclus van 28 dagen een een luteale fase van 14 dagen (gemiddelde) zou je dus morgenochtend zeker kunnen testen omdat je dan dus 13dpo bent.

Ik bedoel ook niet dat je je eisprong gemist hebt, wilde enkel alleen weten of je wellicht ovulatietsten oid hebt gedaan. Niet iedereen heeft een eisprong op dag 14 met een luteale fase op van 14 dagen. Kan ook zijn dat je een eisprong hebt op dag 16 met een luteale fase van 12 dagen. Was enkel om uit te rekenen op hoeveel dpo je zit.

9. Melanie345

10 nov 2020
    8
    0
    1
    Vrouw
    Vanmorgen getest je moest echt heel goed kijken maar er stond een licht streepje mijn vriend zag hem ook maar durf hem toch nog niet als positief te beschouwen als ik donderdag nog niet ongesteld ben test ik nog een keer maar het lijkt mij dat die 2 dagen voor nod toch duidelijker had moeten zijn

10. mamavantwee37

mamavantwee37 Fanatiek lid

10 aug 2020
    2.733
    2.045
    113
    Nee hoor, want je kan ook net wat korter zijn en hcg maak je aan vanaf de innesteling en als die ook wat later is, is een lichte streep prima, zeker als je m allebei kunt zien.

Over 2 dagen nog eens testen voor de oploop. Dan zou ie donkerder moeten zijn.

Deel Deze Pagina