Vraag mbt rompers

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Ladycake, 3 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ladycake

Ladycake Bekend lid

14 mei 2011
    531
    0
    0
    Hallo,

Ons jongetje zal eind september begin oktober geboren gaan worden.
    Nu zit ik eventjes te denken over rompers, wat is nou wijsheid.
    Ik vind persoonlijk lange mouw onder lange mouw altijd zo'n geprop en lijkt me ook niet fijn zitten.
    Dus ik dacht er aan gewoon mouwloos te halen?
    Maar...is dit handig voor die tijd van het jaar?

Kindje ligt toch grootste gedeelte onder dekens of in wikkeldeken en voor buiten wil ik (voor de winter) zo'n berenpakje halen.

Iemand die mij hier mee kan helpen?

2. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Mijn beide kinderen zijn van januari.
    Maar mouwloze rompers kunnen prima. Ik heb alleen maar mouwloos (en een aantal korte mouw rompers) gebruikt...

3. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    gewoon mouwloos, lang mouw heb ik wel gehad maar gebruikt eigenlijk niet.
    Wel af en toe korte mouw, maar of dat nou echt zo'n meerwaarde gehad heeft qua warmte weet ik niet.

Ze liggen idd lekker ingepakt en thuis is t toch lekker warm

4. LA85

LA85 Fanatiek lid

25 apr 2013
    2.018
    1
    36
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje is afgelopen december geboren. Had op 1 na allemaal rompertjes met korte mouw en zonder mouw. Die met de lange mouw heb ik hem 1x aangetrokken en daarna nooit meer.. vond het indd teveel gedoe.
    Maar nu komt het: die zonder mouwen heeft hij nooit gedragen en liggen dus nog als nieuw. Dit omdat ik liever overslag rompertjes had (die dus niet over het hoofd hoeven bij het aankleden). De rompertjes zonder mouwen waren geen overslag rompers vandaar dus alleen die met korte mouw gedragen omdat dat wel allemaal overslagrompertjes waren :)

5. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Hier wel lange mouwen gebruikt, mijn dochter is van eind oktober. Je kunt ze ook gebruiken voor onder een shirt met korte mouwen. Mijn dochter had ook jurkjes met korte of geen mouwen, daar deed ik dan een romper met lange mouwen onder. Lange mouwen onder lange mouwen is idd een gedoe, toch heb ik dat ook wel gedaan.

6. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

23 apr 2010
    4.523
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik gebruikte de korte mouwen rompers als soort pyjama in de puckababy. tshirtje uit, broek en sokken uit, en dan alleen in die lange mouwen romper.

7. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.285
    17.171
    113
    zoon is van feb en heeft alleen maar mouwloze aan gehad. Dochter van aug, die kreeg wel vaker lange mouw aan, maar dan met korte mouw shirtje/jurkje erover. Het is denk net wat je zelf fijn vind en bij mij was het erg afhankelijk van welk soort kleren erover moesten ;)

8. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Mouwloos veel makkelijker en zit veel lekkerder. Daarbij als het erg koud is kan je altijd nog een extra laagje (vestje) aan doen.

9. wiedeltje

wiedeltje Fanatiek lid

2 apr 2012
    1.497
    1.851
    113
    En ik gebruik juist weer alleen maar lange mouw rompers voor mijn dochter van december. Heb alleen voor de zomer enkele gehaald met korte mouw.
    Vind het veel lekkerder warm met lange mouwen en dat gedoe van aankleden is toch maar 1 of maximaal 2 keer op een dag?
    De rompers gebruikte ik ook heel vaak als shirtje, met bijv. een vestje erover.

10. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Ik heb ook altijd langemouw rompers gehad. Ik vond het niet zon gedoe hoor met die lange mouwen over lange mouwen.

11. Wintersun

Wintersun Fanatiek lid

14 jan 2014
    2.091
    0
    0
    omgeving Utrecht
    Ik gebruikte alleen lange mouw rompers als ik er een tshirt met korte mouw over heen deed. Lange mouw over lange mouw lijkt me echt niet lekker zitten.
    Verder had ie altijd mouwloos aan, en deze (ook begin oktober) zal dat ook krijgen

12. Debbie81

Debbie81 Fanatiek lid

13 nov 2011
    1.338
    0
    0
    NULL
    NULL
    Overslag rompers vond ik ook het ideaalst.
    Erg handig met poepongelukjes zegmaar. Dan hoeft die poepromper niet over het hoofdje heen.
    Ik had de Meeste korte mouw en mouwloos en een paar lange mouw ( overslag rompers).
    De lange mouw gebruikte ik onder die mouwloze kruippakjes zodat ik niet een romper daarna een t shirt lange mouwen en vervolgens het kruippakje eroverheen aan te trekken...
    Er bestaan trouwens wel mouwloze overslagrompers. Prenatal en hema hadden ze destijds.

13. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.774
    18.919
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Als je een kindje hebt dat veel spuugt, zijn overslagrompers juist niet zo fijn. Elke keer dat heen en weer gerol... Komt er weer een golf.
    Ik zou van alles gewoon 2 of 3 in huis halen. Wij kunnen zeggen wat wij vinden, maar dan merk je toch pas wat je zelf prettig vindt.

14. Minki

Minki Actief lid

29 sep 2012
    220
    0
    0
    N-H
    Hier sluit ik me bij aan. Dochter is van eind september. Heb nu paar korte mouwen gehaald. We sullen zien wat t weer wordt :)

15. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Ik gebruik rompers lange mouw als t vriest onder de pyjama, onder n tshirt of zomers als t warm is ipv n pyjamA. Ik gebruik ze regelmatig. Heb voor ons dochtertje ook lange mouw gekocht voor onder jurkjes en tuniekjes korte mouwen.

16. Hier wel lange mouwen gebruikt. Maar wat je ook zou kunnen doen is van die overslagrompers. Dan hoef je niet zo te proppen, want je kan er veel makkelijker bij dan bij gewone rompertjes

17. kika135

kika135 Lid

31 mrt 2009
    32
    0
    0
    Alleen lange mouwen en overslag gebruikt, baby van augustus + warme zomer. Kon z'n temperatuur maar moeilijk vasthouden in begin. Vond het geen gedoe, ook niet met lange mouwen.

Zoals eerder gezegd, zou van alles wat kopen. Kun je kiezen en evt bijhalen wat je prettig vind. De ongebruikte korte mouwen wachten hier op nr 2..... in oktober, ben bang dat ze ongebruikt blijven ;)

18. Aylen

Aylen Niet meer actief

Ik ben zelf nogal van de lange mouwen. En overslagrompers met lange mouwen voor de eerste weken, superfijn dat het niet over het hoofd moet. Die van de Hema met drukknoopjes vond ik erg goed, die met lintjes niet.
    Misschien vond ik die lange mouwen ook wel fijn omdat ik onze zoon ook niet helemaal niet 4-delige pakjes hees, maar gewoon lekker een boxpakje aan deed. Of een sokbroek en een vestje.

19. MommieD

MommieD Fanatiek lid

6 nov 2011
    1.496
    0
    0
    NULL
    020
    Hier ook wel lange mouwen gebruikt, onder een vestje ofzo ook wel handig. Die stretch van de hema sluiten mooi aan dus geen geprop. Ook de overslag van de hennes vond ik prima te doen.

20. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    Ik heb ook vrijwel alleen maar mouwloze rompers en rompers met korte mouw gebruikt. Binnen is het over het algemeen niet heel koud en buiten liggen ze onder de dekens of in een wikkeldeken ed. Ik had er wel een paar met lange mouw, voor onder shirtje/jurkjes met korte mouw of voor op heel koude dagen voor onder een vestje. Ik vond/vind qua lange mouw alleen die van de H&M fijn en mooi blijven.

Deel Deze Pagina