vraag mbt schulden vennootschap

Discussie in 'De lounge' gestart door mamagisa, 14 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamagisa

mamagisa Fanatiek lid

1 jul 2011
    1.397
    0
    0
    Aanvrager heeft de bank verzocht als hoofdelijk aansprakelijke voor het krediet te worden ontslagen. De bank verklaart jegens aanvrager afstand te doen van haar vorderingsrecht uit hoofde van het krediet.

Haar ex heeft dit overigens aangevraagd, maar deze zin wil dan toch juist zeggen dat hij niet meer gezien wordt als hoofdelijk aansprakelijke?

2. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Je hebt ook partner alimentatie dat bedoel ik eigenlijk

3. mamagisa

mamagisa Fanatiek lid

1 jul 2011
    1.397
    0
    0
    Ze zijn niet getrouwd.

4. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Het gaat hier puur om de bankzaken. Bank verklaart hiermee dat zij niet meer aansprakelijk is. Het is logisch dat het vanuit haar naam is geschreven, want het gaat om haar. Ze heeft dus nu ook geen recht meer op eventuele tegoeden die op de rekening staat.

Overige schulden vanuit de vof staan hier geheel los van. Daar blijft ze nog steeds 100% privé aansprakelijk voor.

Maar misschien is het verstandig als je vriendin en d'r ex een adviseur erbij zoeken die ze hierin begeleid.

5. Romy1979

Aanvrager is dus je vriendin, zo ziet de bank dit.

6. mamagisa

mamagisa Fanatiek lid

1 jul 2011
    1.397
    0
    0

Voor zover ik weet zijn er alleen schulden bij de bank. ;)
    Deze brief klopt dus wel volgens jou?
    En stel dat haar ex de betalingsverplichtingen dan niet nakomt?
    En hun zoon is die ook nog aansprakelijk. Hij is er al zo'n jaar of 7 uit namelijk.

7. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Dit dus. Het gaat enkel om het krediet bij de bank. Niet over andere schulden. En daar blijft ze idd 100% prive aansprakelijk voor.

Ze moet echt even een adviseur opzoeken. Hier komt alleen maar ellende van.

8. mamagisa

mamagisa Fanatiek lid

1 jul 2011
    1.397
    0
    0
    Naar wat voor adviseur ga je in zo'n geval? Ze kan het geld nu erg goed gebruiken gezien zij straks geen baan zal hebben dus ik weet niet wat zoiets kost en of ze dat kan missen.

9. Romy1979

Precies, ik heb het vaak zat gezien. Wordt je niet vrolijk van.

10. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Een notaris is denk ik wel een goede om te beginnen. Maar geen geld hieraan uitgeven, is problemen hebben op de lange termijn. Dit MOET goed geregeld worden.

11. Romy1979

Nee, zoon zal niet aansprakelijk zijn zolang vader nog in leven is. Ik neem aan dat ie geen rekeninghouder meer is? Hoe het daarna zit is afhankelijk van wat er testamentair allemaal geregeld is. Of wat er de kredietovereenkomst staat mbt overlijden van de rekeninghouder.

Maar dit is allemaal basisinfo. Wij kennen hier verder de situatie niet. Je vriendin zou er zelf achteraan moeten gaan. Lief dat je wilt helpen, maar t is voor haar t beste als ze t zelf uitzoekt.

12. mamagisa

mamagisa Fanatiek lid

1 jul 2011
    1.397
    0
    0
    Maar stel dat er echt geen andere schulden zijn?

Pffff vind het zo erg voor mijn vriendin, ze gaat er echt aan onderdoor.
    Maar zo kan het ook niet blijven dan waren ze sowieso failliet gegaan.

13. Romy1979

#33 Romy1979, 16 feb 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 feb 2014
    Welke adviseur? Ik denk eerder aan een accountant mbt financieel advies bedrijfsbeëindiging.
    Of de adviseur die nu hun cijfers opmaakt. Die moet hier vast bij kunnen helpen.

14. Romy1979

Als er geen andere schulden zijn, dan hoeft ze zich geen zorgen te maken. Maar ja, weet jij wat ze achter elkaars rug hebben uitgespookt?
    Was er wel een samenlevingsovereenkomst oid? Dan moeten ze idd ook nog naar een notaris.

15. mamagisa

mamagisa Fanatiek lid

1 jul 2011
    1.397
    0
    0
    Nee geen rekeninghouder inderdaad. Dit moet ze ook even uitzoeken allemaal.

16. mamagisa

mamagisa Fanatiek lid

1 jul 2011
    1.397
    0
    0
    Volgens mijn vriendin praat de accountant naar zijn kant. Hij blijft ook zijn accountant voor de eenmanszaak straks.

17. Romy1979

Komt aardig wat bij kijken hè?

18. mamagisa

mamagisa Fanatiek lid

1 jul 2011
    1.397
    0
    0
    Ja zeker weten!

Deel Deze Pagina