Opleiding kraamzorg

Discussie in 'Weer aan het werk' gestart door mxm, 6 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mxm

    mxm Fanatiek lid

    28 mrt 2018
    2.897
    2.397
    113
    Vrouw
    Hoi allemaal!

    Mijn droom is om aan het werk te gaan als kraamverzorgster. Ik roep dit al vanaf kleins af aan. Zelf heb ik de opleiding Pedagogisch medewerker in de kinderopvang gevolgd, maar dit is het toch niet..

    Misschien heb ik de vraag al eens eerder gesteld maar, is er iemand die de opleiding kraamverzorgende gevolgd heeft met een jong kind in het gezin? Of iemand die werkt als kraamverzorgende met een jong kindje?

    Mijn dochter is nu 10 maanden. Ik heb de opleiding kraamzorg gezien via de Geboortezorg academie. De opleiding duurt 7 maanden, combinatie werken leren. Mijn vraag is dan ook meer, wat te doen als je overdag gebeld word voor een bevalling. Dam zou ik m’n dochter zo 123 weg moeten kunnen brengen. Familie woont een half uur vanaf onze woonplaats. Dus het zou dan iets van een kdv,gastouder,oppas moeten worden? Kdv kan je niet zo abrupt terechr als dat zou moeten.....

    Hoe dus verder. Hoe doe jij dat?

    Bedankt!
     
  2. Jenneke88

    Jenneke88 Fanatiek lid

    9 jul 2016
    1.755
    785
    113
    Wat ik van een vriendin weet is dat ze je alleen oproepen voor een bevalling als je "wachtdienst" hebt. Dus het is niet dat ze je zomaar opbellen. Kan natuurlijk voorkomen, maar dan mag je nee zeggen. Als je wachtdienst hebt, wordt van je verwacht dat je de opvang voor je kinderen geregeld hebt op die dagen. Die dagen worden gewoon ingeroosterd. Hoop dat je hier wat mee kunt.
     
    mxm vindt dit leuk.
  3. Momisake

    Momisake Fanatiek lid

    27 jul 2010
    1.625
    166
    63
    Vrouw
    Ik ben in maart gediplomeerd. Heb een bbl opleiding van 13 maanden gedaan. Ik heb dan wel geen kleine kinderen (jongste is 7). Het was best pittig en veel geregel. Maar ik kon mijn nachtwachten precies plannen wanneer mijn man thuis was. Waar ik werk heb je partusdiensten en zorg in gezinnen. Ik heb besloten om nog geen bevallingen te gaan doen nu ik gediplomeerd ben. Het werd mij iets teveel geregel. Ik werk dus alleen overdag. Vanaf volgende maand ga ik minder werken want het werd toch iets teveel voor mij en de kinderen.
    Na 12 jaar thuisblijfmoeder te zijn geweest, ineens vol aan de bak met studeren en werken. Daarna gewoon door met werken, weinig rustmomenten kunnen vinden. Nu even weer wat meer rust.

    Ow, en de dagen dat ik op wacht stond, gingen de kinderen naar school en/of bso. Kwam dus geregeld voor dat ik niet werd gebeld en dat zij op de opvang zaten. Voelde niet altijd even fijn vooral in vakanties..
     
  4. RachelleNM

    RachelleNM Fanatiek lid

    19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    @Momisake waar heb jij je opleiding gevolgd als ik vragen mag? En heb je verder nog opleidingen gedaan? (Vooropleiding bedoel ik bijvoorbeeld)
     
  5. Momisake

    Momisake Fanatiek lid

    27 jul 2010
    1.625
    166
    63
    Vrouw
    Ik heb de opleiding gedaan bij Naviva. Eigenlijk bij Careyn maar die zijn vorig jaar samengegaan met Naviva. :)
    En ik heb alleen een mbo diploma directie secretaresse, ik had geen zorg achtergrond. :)
     
    RachelleNM vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina