Ik zie door de bomen het bos niet meer in de soorten zonwering etc. Wij hebben aan de voorkant (zitdeel) van ons huis een groot raam zitten van b:280 bij 210 hoog. Nu wonen we in een redelijk drukke straat wat betreft verkeer en voetgangers/wandelaars. Mensen die hier door de straat lopen kijken altijd naar binnen bij iedereen. Heb hier een beetje een hekel aan. Had eerst vitrages hangen, maar heb deze er af gehaald omdat deze een beetje op waren. Heb het idee nu de vitrage weg is dat de ruimte veel groter lijkt. Is natuurlijk niet zo. Heb nu dus een groot deel folie op de ruit geplakt, waardoor het al moeilijker wordt om naar binnen te kijken. Maar qua sfeer is het 3 keer niks. Verder hangt er ook een rolgordijn tot halverwege het raam en s avonds doe ik die dicht. Nu wil ik wat anders voor de ruit hangen en ik dacht aan 50 mm bruin/brons (met lichte glittering) jaloezieën met ladderend. Dan kan ik die overdag ook grotendeels naar beneden doen, waardoor de inkijk wat minder wordt. Maar ik ben bang dat jaloezieën erg kil worden. Zou het gek staan om dan in de hoeken een soort sierstroken aan gordijnen of organza te hangen? Om een beetje sfeer te krijgen? Ik vind die hoeken anders zo kaal. Je hebt nu zeg maar dat mega grote raam en naast het raam heb je nog 2 stukjes muur van zo een 40 cm breed. Het plafond is ook al zo hoog en oogt nu extra kil. En wat voor kleur gordijnen/organza kan ik ophangen? We hebben een donkere eiken vloer, witte meubels en de muur wordt urban taupe 3024 (Flexa). Ik kom er nooit zo goed uit qua kleuren
Wij hebben een vergelijkbaar raam met diepe vensterbank, maar wil er niets voor hangen: heerlijk ruim zo en de kinderen zitten er weleens een boekje te lezen etc. Onze bank staat ervoor maar heb verder twee hoge manden met plantjes en een tak overdwars hangen om het raam iets te breken. Nu hebben wij in de voortuin ook een klein boompje staan waardoor het inkijken wat beperkt wordt, maar verder ach.. Ik vind het niet heel erg. Wij hebben aan de zijkanten wel gordijnen hangen. Hier in de buurt hebben sommige buren een rolgordijn of twee naast elkaar zitten, afplakfolie, vitrage, zo'n rolgordijn waarvan je de lichtinval kunt veranderen etc hangen. Is echt heel persoonlijk wat je stijl is. Jaloezie met gordijn of organza.. Mwah. Misschien kan ik mij er geen goede voorstelling van maken, maar lijkt mij niet heel mooi.
Ik heb ook een groot raam. Heb er lange vitrages van plafond tot vloer (taupe), en in het kozijn een vouwvitrage in dezelfde kleur van ong. 60 cm. De lange vitrages heb ik aan 1 kant opgepakt met zo`n band. Heb er alleen een schemerlamp in en een pot zilver/ wit. Weinig inkijk.
Wij hebben ook een groot raam aan de straatzijde, nog wel een voortuintje ervoor. De meeste mensen hier hebben vitrage maar daar houd ik zelf totaal niet van. Wij hebben plakfolie aan de onderkant en de rest gewoon open. Ik hou van veel daglicht en wil zelf ook naar buiten kunnen kijken. Savonds gordijnen dicht en dat is het.
Plissegordijnen. Kan je precies Tor de helft van je raam schuiven, of iets omhoog, of iets naar beneden, of helemaal dicht. Echt perfect. Vlinderjalouzieen zijn ook mooi.
Wij hebben plissee gordijnen. IK heb ze zo hangen dat het precies in het gezichtsveld van de voorbijganger is. Ze kunnen niet naar buiten kijken. Maar ik heb heel veel licht binnen! En ik vind het heel gezellig staan. ik zou niet anders meer willen! Soms doe ik ze ook wel eens hoger, bijvoorbeeld als we visite hebben. Dan kun je dus wel gewoon naar buiten kijken. Je kunt het altijd zo plaatsen zoals jij het fijn vind op dat moment.
Mijn ouders hebben ook zo'n groot raam. Voor de inkijk heeft m'n moeder luxaflex opgehangen en aan de bovenkant een sier vouwgordijn gemaakt. Ook vanwege dat het anders zo kaal lijkt en geen sfeer geeft.