aaargh! Drop!

Discussion in 'Zwangerschap' started by Marieke1983, Mar 9, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Hoi hoi,

ik zit met een "probleempje": sinds ik zwanger ben wil ik drop. heel fijn, maar daar mag je dus niet teveel van hebben. ik at het met mate zo af en toe eens, en de laatste weken helemaal niet meer.

maar nu wil ik die krijtjes! die dikke witte staafjes met drop aan de binnenkant. ik droom er al 4 nachten over (echt waar!) en wil NU naar de supermarkt om een zak te halen :)

hoeveel drop is teveel? geen idee wat mijn bloeddruk is, was met 14 weken 120/70 dus prima maar das al een aantal weken terug.

nog meer mensen met een dropverslaving, en wat doen jullie ermee?

groetjes Marieke

2. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

Feb 10, 2007
    10,549
    0
    0
    zandvoort
    Ik ben ook heel erg dol op drop sinds ik zwanger ben.
    Wat ik weet is dat het eigenlijk alleen bloeddruk verhogend is......en je mag zeker geen gezoute drop hebben. Verder weet ik het ook niet!

3. camuh

camuh Actief lid

Dec 30, 2008
    113
    0
    0
    Van drop kan je een wat hogere bloeddruk krijgen. Als je veel water vasthoudt kan het helpen om wat minder zout te eten. Een sterk verhoogde bloeddruk tijdens de zwangerschap kan duiden op zwangerschapsvergiftiging, maar dit heeft dus niets met drop te maken. Als je bloeddruk te hoog is gaan ze je urine controleren om te kijken of je geen zwangerschapsvergiftiging hebt. Maar als je bloed druk omhoog is door de drop en niet door zwangerschapsvergiftiging zal dus uit je urine blijken dat het niet door zwangerschapsvergifting komt. Gewoon lekker drop eten dus. :) Ik heb trouwens heel veel natuurdrop gegeten tijdens de zwangerschap en mijn bloeddruk is niet verhoogd.

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ook gezouten drop kan je best eten mits met mate en je geen hoge bloeddruk hebt. Gewoon een beetje drop eten kan geen kwaad hoor.

5. Marieke1983

oke, bedankt! op naar de supermarkt! :D

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Eet je niet de hele zak op? :) Geniet er van!

7. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

May 6, 2006
    2,258
    2
    38
    West Nederland
    Ik ben ook verslaafd aan drop.
    Voor de zwangerschap ook al, en nu nog steeds.
    Hoe zouter, hoe beter.
    Ik koop en eet ook nog regelmatig drop (helpt zelfs tegen de misselijkheid, haha). Verder snoep ik niet. Ik hoef geen chocolade, geen zoutjes ofzo, alleen drop!
    Mijn bloeddruk is tot nu toe laag gebleven. Ik probeer steeds te stoppen maar het lukt me gewoon niet! :oops: Is zoooo lekker.

8. meertje

meertje Bekend lid

Sep 12, 2008
    870
    0
    0
    Noord-Holland
    ik eet me niet scheel in drop maar ik VREET me scheel in drop en er is niets mis met mijn bloeddruk..

Eet smakelijk

9. Marieke1983

:) :)

10. marciaatje

marciaatje Actief lid

Feb 6, 2009
    145
    0
    16
    Omg. R'dam
    Ook in gewone drop zit zout.
    Ik heb laatst ook een handje drop gegeten.
    Maar gelukkig heeft mijn visite de rest van de zak leeggegeten. Anders had ik me niet kunnen inhouden.
    Het is ook gewoon te lekker om te laten liggen.
    Maar ik probeer het wel met mate te eten. Dus eens per week een handje moet toch geen kwaad kunnen?

11. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

Feb 10, 2007
    10,549
    0
    0
    zandvoort
    Ik ben helemaal gerust gesteld en ik ga lekker door met mn drop eten!

12. carolina

carolina Actief lid

Nov 20, 2008
    207
    0
    0
    clientbegeleider gehandicaptenzorg
    bergen op zoom
    Hier nog een verslaafde...Aan dropballen van Napoleon!Niks niet zuigen op zo`n bal! Hup gelijk kapot bijten en de volgende in mijn mond hahahah. Heb een wat lage BL.D dus vandaar. Ik probeer me wel te beheerse hahah

13. Sannehai

Sannehai Niet meer actief

i loveeeee drop hahaha

ik was voordat ik zwanger was echt een dropverslaafde ahaha maar nu d8 ik van ik mag het niet, dus heb het ook niet in huis...

wie weet dat ik toch stiekem weer wat dropjes ga eten hahaha ;)

14. Marieke1983

ik ben ook gerustgesteld, maar een hele zak zal nog steeds niet heel erg goed zijn..

net afgesproken dat ik voor vanavond een zak haal en dan eet mijn vriend gezellig mee.. kan hij gelijk ervoor zorgen dat ik niet teveel eet ;)

15. meertje

meertje Bekend lid

Sep 12, 2008
    870
    0
    0
    Noord-Holland
    EET SMAKELIJK ALLEMAAL!

16. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

Jan 12, 2009
    2,273
    0
    0
    Maastricht
    hahaha, ik dahct dat ik de enige was, maar nu ik dit lees... Ik ben ook verslaafd aan drop! ik heb mijn man al opgedragen het niet meer te kopen :( Ik at het veel omdat het inderdaad hielp bij mij tegen de misselijkheid... Ik probeer het nu echt te minderen, maar als je bloeddruk ed goed i kan het toch geen kwaad?

17. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

Sep 23, 2008
    2,810
    0
    0
    verkoopster
    ik had een hele lage bloeddruk advies van me allerliefste vk: haal maar lekker een zak zoute drop :D ik hou van die vrouw :D

ik mag t van me vriend alleen niet in combinatie met patat eten zo gemeen!

18. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

Jan 12, 2009
    2,273
    0
    0
    Maastricht
    Vertel! Wie is die vk? =D>

19. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Ik at voor de zwangerschap af en toe wel wat drop maar op de een of andere manier heb ik er nu ook meer zin in! Ik eet gewoon niet teveel drop. Dan is er niks aan de hand
    Ik eet voral die dropkabels oo heerlijk :D

20. MamaEsther

MamaEsther Fanatiek lid

Oct 24, 2006
    1,535
    0
    0
    Pompbediende/Shopmedewerkster
    Laag Soeren
    Trekdrop, schoolkrijt, kokindjes, dropkatjes, muntdrop, dropkabels, dropjojo's, .....................

:oops:

Heel gek, dit heb ik bij de meiden niet gehad! :) Heb trouwens inderdaad ook een lage bloeddruk dus drop (vr)eten is geoorloofd..! ;)

Share This Page