Hallo iedereen, Ik vroeg mij af of iemand hier ervaring mee heeft. Als je twee keer een keizersnee hebt gehad mag je dan de 3e keer nog gewoon proberen of onder bepaalde voorwaarden of zo wie zo niet? Alvast bedankt, groetjes Elba
ik ben 2 keer bevallen met een keizersnede mijn gyn zei dat als ik evt nog een kind wilde deze per keizersnede word gehaald . waarom weet ik niet maar werd mij verteld door de gynaecoloog op mijn nacontrole.
Bij mij was het ook automatisch voor de 3e een keizersnede na de eerste 2. Maar waarom? Heb ik eigenlijk niet eens naar gevraagd.
Je krijgt altijd n 2 keizersnedes bij de derde weer een keizersnee dit omdat er toch al 2 wonden zitten in je baarmoeder. ik krijg nu ook zoiezo weer een keizersnee
Ik heb nu 3x een keizersnede gehad maar had ik de 3e keer gewoon willen bevallen had dat wel gemogen maar het gaf niet de voorkeur.Ik heb gekozen voor een keizersnede omdat het met een gewone bevalling volgens de gyn wss uitdraaide op alsnog een keizersnede gezien mijn geschiedenis met bevallen.Mocht ik nog een 4e keer bevallen word het zeker weer een keizersnede. Ik denk dat je het gewoon zou moeten vragen aan je gyn elk geval is natuurlijk anders en elke arts denkt er ook anders over
Hoi Gerianne, Kiki, gerdiene en Mamaloew, Bedankt voor jullie reacties. Meestal dus wel een derde ook keizersnee. Maar van Mamaloew begrijp ik dat dat niet altijd zo hoeft en dat het van je gyn afhangt. Ik wist niet dat je na drie keizersnee's nog een 4e kindje kon krijgen. Maar blijkbaar dus wel. Ik dacht altijd dat er een maximum van 3 zat aan het aantal keizersnee's. Maar dat is dus niet zo. Of is dat ook weer per gyn verschillend. Vonden jullie het vervelend om 3 x een keizersnede te krijgen of viel het mee? Hoe waren jullie ervaringen met keizersnedes? Vonden jullie het vervelend om niet "gewoon" te bevallen? Veel groetjes, Elba
Na 3 keizersnede-kindjes (hmm, klinkt stom zo :-k ) wordt vaak wel afgeraden om voor een 4e te gaan, maar wat zou een gyn doen als je aanklopt met je 4e zwangerschap? Je tot een zwangerschapsafbreking dwingen? Of je stiekem bij de 3e keizersnede steriliseren? Als je het risico aandurft om toch voor een 4e te gaan, dan zul je denk ik onder strengere controle staan. Groetjes van Kiki
hihi ik dacht idd dat dit de laatste zou moeten zijn maar toen ik op nacontrole bij de gyn was kon ik het niet laten om het te vragen.Volgens hem ligt het aan de staat van je baarmoeder is de wand al erg dun word het echt afgeraden (mag niet zegt hij niet bedoelt hij wel)maar omdat mijn baarmoeder nog izgs is zou het volgens hem wel mogelijk zijn.Ik mag dan niet de 40 weken uitdienen zoals ik bij de laatste op verzoek wel heb gedaan maar het mag en daar was ik al blij mee.We hebben nog geen plannen voor een 4e maar het feit dat het nog kan ben ik al heel blij mee. Ik heb alleen maar goede ervaringen met de keizersnede. Geen opstart problemen met de kindjes bv of iets dergelijks.Ik moet wel zeggen dat de 3e wel de zwaarste was maar dat zal wel zijn omdat je er dan al 2 hebt en rust nemen bijna onmogelijk is zonder hulp van familie. Gewoon bevallen zag ik niet als een must toen de 1e keer werd besloten een keizersnede te doen kreeg ik een rust over me heen alsof al mijn zorgen van het gewoon bevallen over waren. Ik teken er dus voor en zou al zou het mogen niet eens een normale bevalling overwegen.
Bij mij werd gezegd bij de 2e dat de baarmoederwand flinterdun was, en dat een 3e zwangerschap ook echt het maximum zou zijn. Gevoelsmatig klopt dat ook helemaal, iemand zei eens tegen me: 1 kind is geen, 2 kids is wat en 3 kids is zat! Daar ben ik het voor wat ons gezin betreft volledig mee eens
Haha Kiki ik denk daar op het moment net zo over.Maar mochten we in de toekomst kriebels krijgen is het wel fijn dat de deur niet helemaal dicht staat
Dat de 3e ook een keizersnede wordt is wel de regel. Over het maximum aantal keizersnedes geldt volgens mij gewoon dat dit per geval wordt bekeken. Meestal wordt de baarmoederwand te dun en raadt de gynaecoloog het af. Maar als je wat gaat googelen kom je verhalen tegen over zelfs een stuk of 6 keizersnedes.... Moet je maar zin in hebben!
Hi meid, Bij mijn beide zwangerschappen waren het een keizersnede, ik heb ze allebei als vreselijk ervaren De eerste keer was het een ruggeprik, en de tweede keer eindigde de ruggeprik in algehele narcose omdat de verdoving niet genoeg was. En tot de dag van vandaag blijf ik gewoon veel last van mijn wond houden, en eng gevoelig! Dus helaas gaat het niet altijd naar wens! Liefs My Angel
Bedankt voor jullie reacties, Het lijkt dus soms per gyn te verschillen. Wat vervelend my angel dat het narcose werd en dat je nog last hebt van je wond. Is het lang geleden? Hoe meten ze dat of je baarmoederwand dun is of niet? Geld dat op de plaats van het lidteken of wordt je hele baarmoederwand dunner? Alvast bedankt, groetjes Elba
Ik dacht dat ze dat gewoon tijdens de ingreep bekijken en aan de hand daarvan adviseren voor wel of geen volgende zwangerschap.
Volgens mijn gyns is het per persoon verschillend hoeveel keizersnede kunnen. Ik ken een vrouw die mocht er echt maar 2. Een derde werd met klem ontraden tijdens de nacontrole. Tijdens de keizersnede hadden ze gezien dat de baarmoeder niet zo oke meer was. Ik mag van mn gyn best nog een keizersnede en als het weer zo goed gaat ook een vierde. Veel licht aan het herstel, hoeveelheid littekenweefsel ed. Scheelt ook of je er 3 of 4 in korte tijd wil natuurlijk, zit er langer tussen dan herstelt het beter
O, oke dat wist ik niet. Er moet dus veel tijd tussen zitten. Geduld is een schone zaak. Heeft het te maken met hoe dik je wordt bij een zwangerschap? Hoe erg je buik oprekt? Fijn trouwens zeeuwsmeisje, dat jouw gyn dat zei. Heb je de keizersnedes niet als vervelend ervaren? groet elba