Beste voedingsdeskundige, Her en der zie ik op internet verschijnen dat baby's vanaf 6 maanden maximaal 600cc opvolgmelk hoeven te hebben. Ook in mijn cb boekje staat 3 flesvoedingen en indien gewenst 1 papvoeding. Ik weet niet of dit bovenop de 600cc is. Dit schijnt advies anno 2012/2013 te zijn. Klopt dit? Onze zoon (januari 2011) gaf ik met 6 maanden 800cc. Is dat nu anders? Onze dochter krijgt opvolgmelk en wordt nu steeds later wakker in de ochtend. Zou dat daardoor komen? 'moet' zij over op 600cc en wat zou haar schema dan kunnen zijn? Mag ik haar al brood geven? En wat mag daar op of hoeft er niks op? Alvast bedankt!
Beste Sweetchocolate, Bij de leeftijd van 6 maanden is het gebruikelijk om 3 á 4 flesjes te geven. Natuurlijk moet je eerst afbouwen. Met de nr 1 voeding is het gebruikelijk nog 5 flesjes op een dag te geven. Laat je kindje eerst wennen aan 4 flesjes en als je wat meer bijvoeding geeft (7-8 maanden) kan je overgaan op 3 flesjes. Nu je kindje 6 maanden is kan je beginnen met het uitproberen van wat stukjes brood. Deze kan je in eerste instantie besmeren met wat halvarine om het smeuïger te maken. Groet, Anne