Aan mijn linkerborst merk ik dat mijn dochter slechter drinkt. Ik zelf heb het idee dat dit komt doordat ze aan deze borst minder goed aangelegd is. De tepel wijst hier ook iets meer naar beneden, waardoor zij meer 'hangt' met haar hoofdje. Alleen laat zij haar hoofdje ook naar beneden hangen, waardoor ze dus de tepel iets schuin in haar mond heeft. Ik merk dat deze borst voller blijft en zij niet tevreden genoeg is. Met de hand en elektrisch kolf ik nog zo'n 25/35cc na een voeding. Sinds twee dagen krijg ik na het live voeden ook pijn aan mijn tepel en wordt deze wit.. Hoe kan ik haar beter aanleggen bij deze borst, zodat ze minder 'hangt'? Rugby houding werkt maar eventjes, omdat zij erg met haar hoofd naar achter gaat duwen zodra iemand haar daar tijdens het voeden vasthoudt.
Hoi. Je kan haar rechtop voeden (hop-paardje-hop) echter vergt dit enige oefening. En zorg voor goede ondersteuning d.m.v. een voedingskussen of andere kussens. Misschien is het een idee om een lactatiekundige bij jou in de buurt te vragen om mee te kijken en met jou verschillende houdingen te oefenen. Groetjes Saskia