Hoi Allemaal, sinds gister weet ik het zeker, we zijn zwanger. Pas vier weken nu, maar de vermoeidheid hakt er al lekker in. Zo erg dat ik op mijn werk zit te vechten tegen de slaap. Ik wil natuurlijk nog niet laten weten dat ik zwanger ben tot ik op een week op 12 zit, maar ik ben benieuwd hoe jullie de dagen op je werk doorkomen. Het gaat ook zo ten koste van de concentratie zeg maar overigens zal ik me straks ook nog even voorstellen op het forum als ik wakker blijf groetjes, Souries
Hoi Souries, hier ook iemand die extreem vermoeid is Ik gebruik foliumzuur met extra vitamenen voor extra energie. Nou, ik merk er helaas niks van. Ik ben nu ong 7 weken zwanger en tot gisteren gewoon gewerkt. Vandaag voor het eerst ziek moeten melden, baal ervan maar is even niet anders. Vreselijk moe, duizelig, misselijk... nouja, je kent het waarschijnlijk wel. Morgen blijf ik ook nog een dagje thuis, even goed eten en dan hoop ik donderdag weer te gaan werken. Baal ervan om me ziek te moeten melden. Heb geen tips tegen vermoeidheid. Overdag probeer ik te slapen en dat helpt wel wat, maar om 21:30 uur dan moet ik toch echt weer terug naar bed
Wat ik deed: even gaan liggen zodra je thuiskomt uit je werk (ging bij de eerste zwangerschap prima, bij de tweede was dit wat lastig, m'n peuter vond het niet zo leuk dat mama ging liggen ipv spelen of koken). Vroeg naar bed. In het weekend nog meer rust nemen. Afzien en afwachten. Na de eerste 3 mnd ging het wat beter, kwam er iets van energie terug en werd ik ook steeds minder misselijk. Tweede zwangerschap ben ik trouwens 9 mnd lang heel erg moe geweest. Dat was niet leuk, want het was ook nog eens vreselijk druk en zwaar op m'n werk. Ziekmelden was voor mij geen optie (behalve toen ik een keer zó duizelig was dat ik geen auto durfde te rijden). Sterkte meiden, hopelijk voelen jullie je gauw weer ietsje energieker. 't Is ook niet niks wat er allemaal in je lijf gebeurt...
Hier ook een vermoeide zwangere... Ik moet als ik thuis kom van manlief ook verplicht en uurtje op de bank terwijl hij eten kookt. En savonds ga ik rond half 10/10 uur naar bed. De wekker gaat om 6:30 en opzich is dat goed vol te houden. Nu inderdaad zo tegen vieren krijg ik het even zwaar, mag gelukkig zou naar huis! Moet dan ook eerst de paarden nog doen, maar met buiten zijn wordt t altijd wel wat beter dus dat scheelt wel! Mijn tips dus, vroeg naar bed, als t kan na je werk een powernappie of even lekker iets buiten doen.
hier ook erg moe. Ik werk PT en kan gelukkig op de middagen die ik thuis ben even liggen. Nu ben ik nog aan het werk tot 17u en ben aan mijn 2de glaasje cola. Als ik thuis ben ben ik actiever en valt het beter mee. Hier op het werk zit ik de hele tijd naar mijn monitor te turen.
Ik sliep de eerste weken ook veel eerder 's avonds en als 't kon deed ik een middagdutje, dat maakte de vermoeidhied niet minder (ik was 's ochtends nog steeds moe en na het dutje 's middags ook), maar ik kon gewoon echt niet anders. Met ongeveer 13 weken werd het veeel minder, ik lig nog steeds wel vroeg in bed, maar ik heb iig weer energie gedurende de dag en geen middagdutjes meer nodig, ik was de eerste paar weken gewoon echt energieloos. Hopelijk wordt het bij jou ook minder! Ik vond het echt vervelend om telkens zo moe te zijn terwijl je 1001 dingen moet doen, maar eigenlijk gewoon lekker in bed wil kruipen en wil slapen. Succes!! En natuurlijk gefeliciteerd met je zwangerschap
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Heel herkenbaar, ik stond vanaf 6 weken continu moe op, pas rond 1uur kwam ik op gang, en rond 4u moest ik ff een dutje doen. En savonds om half 10 lag ik alweer in coma. Met 8 weken ben ik weer gaan werken (had vakantie) en nu ik weer in mijn ritme zit is het wel weer te doen. Sinds de afgelopen 2 dagen worden mijn kwaaltjes minder maar nog wel erg moe. Even volhouden!
Hoi bij mijn vorige zwangerschap nam ik ook floradix naast de vitaminen en visolie tabletten. Daar zit veel ijzer in wat helpt tegen de vermoeidheid. Groetjes.
Dag dames, wat ben ik blij om op deze website verschillende forums tegen te komen waar ik mijzelf ik kan herkennen. ik ben nu 1 tot 1,5 wk goed vermoeid maar dutten komt er niet echt van. De momenten dat ik er last van heb zijn momenten dat ik dan net op straat ben of op het werk. Tegen de tijd dat ik thuis kom krijg ik een of andere energieboost voor misschien een uur en tegen 22.00u lig ik weer slap op de bank, maar opnieuw val ik dan niet in slaap, sluit alleen mn ogen.
Dat is ook goed, gewoon je rust nemen waar je maar kan En natuurlijk manlief inschakelen voor koken, boodschappen doen e.d. Jij laat een kind groeien, dat is zwaar werk! Toen ik zwanger was bracht / haalde mijn man me naar mijn werk, hoefde ik niet auto te rijden.
hahaha! ik probeer idd wel rust te nemen. ik ben zelf niet de gene om altijd rust te nemen, maar wordt letterlijk naar de bank gestuurd om even rustig te zitten. Ik heb mannetje al gewaarschuwd dat hij straks alleen nog een belletje hoeft te geven en ik daar prima aan kan wennen.
Ja, rust nemen, wat een goed idee! ik zit hier achter de pc met ogen die bijna dicht vallen. M'n dochtertje ligt even op de bank een filmpje te kijken (ze is net van d'r slaapje af dus even een rust momentje) Ik wil eigenlijk vanalles doen maar nu ik dit allemaal lees denk ik......ik kan best even naast haar gaan liggen! Moet vanavond ook alweer de hort op dus..........bij deze............snurk....snurk!
Ik heb hier ook veel last van, slaap wel 12 uur per nacht op het moment. En zelfs dan ben ik overdag nog helemaal kapot. Wanneer gaat dat over? Kan bijna mijn ogen niet open houden op mijn werk
Ik geef ook een handje, ik ben ook erg moe. Momenteel vakantie, maar van een middagdutje komt niet echt iets.... Ik heb daar nog niet de rust voor.... Hopelijk komt dat wel snel!!