kolf kiezen

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Lily2006, 11 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lily2006

Lily2006 Actief lid

14 jan 2008
    367
    0
    0
    Kinderpsychologe
    Eindhoven
    Hallo,

De vorige keer is door allerlei factoren waaronder onvoldoende begeleiding de BV na 10 dg gestopt. Nu ben ik weer zwanger en wil ik er weer helemaal voor gaan.

Vanwege ernstige slaapproblemen de vorige keer wil ik echter tussen de 4-6 weken de late avondvoeding door mijn man te laten geven, zodat ik die uurtjes slaap tot de nachtvoeding in ieder geval heb.

Daarnaast wil ik in ieder geval proberen (als de BV goed gaat lopen) op mijn werk (3 dagen) volledige BV te kolven.

Ik merk dat ik er niet echt uitkom wat voor kolf geschikt zou zijn. Ik heb ervaring met de medische dubbelzijdige van medela die ik de vorige keer een aantal dagen gehuurd heb via de thuiszorg en dat ging echt prima, dus ik kies graag voor elektrisch.

Maar, heb ik met deze 'kolfhoeveelheden' een dubbelzijdige kolf nodig of is enkel ook goed?

En, is er uit bijv. Medela en Avent een die beter is dan de ander? Prijs maakt me niet zo heel veel uit, al is een 2e keus wel een alternatief als de 'beste' echt heel duur is.

Alvast bedankt!

2. Annemarie

Annemarie Bekend lid

11 apr 2011
    649
    0
    0
    Beste Lily,

Welke kolf bij je past is echt ook afhankelijk van wat je prettig vindt.
    Bij 3 dagen werken zou ik in elk geval gaan voor elektrisch: enkel of dubbel kan allebei en is ook afhankelijk van de tijd die je wil en kan besteden aan het kolven ( gemiddeld: enkelzijdig 2x 10-15 min, dubbelzijdig 1x 10 min).
    Heb je een productie die net aan is, dan zal dubbelzijdig kolven ook een betere opbrengst leveren.

Ik persoonlijk vind Medela een perfect merk voor een elektrische kolf: enkelzijdig de Swing en dubbelzijdig de Freestyle, de Pump in Style gaat er helaas uit bij Medela dus als overal de voorraad op is zal deze niet meer bestaan.
    Avent enkelzijdig is iets compacter maar je hebt ook het motor blokje in je handen dus hij is wel wat zwaarder om vast te houden.
    Dubbelzijdig vind ik de Avent te duur (wederom persoonlijk natuurlijk)
    Ik bied ook een alternatief aan: de Calypso. Een minder bekend merk, ziet er ook minder strak uit maar is ook echt veel goedkoper.

3. Lily2006

Lily2006 Actief lid

14 jan 2008
    367
    0
    0
    Kinderpsychologe
    Eindhoven
    Heel erg bedankt!

Zijn de 'kolfsetjes' met schildjes e.d. voor de pump in style nog wel een tijdje te koop? Ik kan nl een pump in style overnemen...

4. Annemarie

Annemarie Bekend lid

11 apr 2011
    649
    0
    0
    Onderdelen zijn inderdaad gewoon nog verkrijgbaar.

Deel Deze Pagina