Geen idee waarom daar zo'n verschil in zit. Dit is niet mijn 1e spiraal. Na de vorige bevalling heb ik hem bij de gyn laten plaatsen (nu ga ik het bij de ha doen). De gyn, vk en nu de ha zeggen dit allemaal eigenlijk. Maar wel erg vervelend voor jou in elk geval. Zeker omdat je je niet serieus genomen voelt. Ik zou hem eruit laten halen. Wellicht later bij de gyn laten plaatsen.
Ik ben al geweest. Tot nu toe hebben we onze zin gekregen en mag ik volgende week naar een gynaecoloog voor een echo. Ook heb ik bloed moeten prikken om na te gaan of ik misschien door het overmatig vloeien bloedarmoede heb (hiervoor kan ik vanmiddag bellen voor de uitslagen). De huisarts heeft de draadjes kunnen voelen, koste haar wel veel moeite. Mijn baarmoeder ligt blijkbaar erg ver gekanteld, tegen de rug aan zeg maar. Vandaar dat het voor mij onmogelijk was om zelf de draadjes te voelen. Op basis van wat er uit de echo komt en de bloedtest word er bepaald wat er verder gebeurd. Optie 1: Medicatie om het bloedverlies te verminderen. Optie 2: Spiraal eruit, maar dat heb ik liever niet. Want ik vind anticonceptie erg belangrijk. Ook al is het spiraal momenteel maar een stom ding. Ook heb ik gevraagd hoe het zit met het spiraal 6 weken na de bevalling plaatsen, ondanks dat veel artsen hem liever pas na minimaal 10 weken plaatsen. Ze vertelde, omdat ik al 3 bevallingen achter de rug heb, mijn baarmoeder wel tegen een stootje kan (hiermee doelde ze op dat het spiraal eventueel de baarmoeder kan doorboren). Is dit zo? Over de opgezette buik had ze niets over gezegd.. Zal dat dan normaal zijn? Depressief gevoel zou kunnen komen door het overmatig vloeien. Dit kan natuurlijk pas vast gesteld worden als het vloeien eens ophoud om te kijken of ik dan wel beter in mijn vel ga zitten. Heb ergens echt wel spijt dat ik hem door de huisarts heb laten plaatsen. Had het liever door een gynaecoloog laten doen, heb je gewoon meteen wat extra zekerheid. Dan denkt een jonge meid eens heel goed na over anticonceptie en het belang ervan, zorgt het alleen maar voor problemen.
Vervelend om te lezen zeg... Ik heb m na 8 maanden laten verwijderen omdat ik bleef vloeien en idd de kans om zwanger te raken was wel minimaal omdat vrijen gewoon geen optie was... Ik had ook veel buikpijn/onderrugpijn en wat neerslachtiger,toen die eruit was (wat ook met een camera moest) was t gezeur over en ik neem dus nooit meer een spiraal Heel veel succes volgende week!
Mijn gyn plaatst geen spiraaltjes eerder dan 12 weken na de bevalling, op zijn vroegst! Je baarmoeder is opgerekt geweest en nog wat onrustig. De wand is dun, waardoor een spiraal gemakkelijker door de wand heen kan gaan. Het allerbeste is volgens heb zelfs wachten tot 6 maanden na de bevalling. Fijn dat je wel naar de gyn kan en veel succes! Hoop dat je bloedwaarden goed waren. Met veel bloedverlies en relatief kort na de zwangerschap zou je best bloedarmoede kunnen ontwikkelen.
En na 3 bevallingen is de baarmoeder natuurlijk nog meer opgerekt en nog dunner..... De huisarts drukte trouwens gisteren ook nog op mijn buik, een beetje aan de zijkant - onderaan de buik. Dit deed echt vreselijk veel pijn Toen drukte ze aan de andere kant en daar deed het geen pijn. Ze heeft niet verteld wat het zou betekenen. De bloedwaardes waren voor nu goed , dat is wel echt een zorg minder!
Ik heb veel bijwerkingen gehad. Na plaatsing 2 maanden gevloeit , dit was mogelijk vertelde mijn huisarts . Na die maanden verdwenen mijn klachten en heb ik een jaar nergens last van gehad. Tot oktober 2015, ik had iedere maand ondanks spiraal toch een bloeding, stipt om de 4 weken. Deze bleef uit en ma Een paar dagen een test gedaan die wees licht positief. Een paar uur later een bloeding gehad dit leek op de bekende bloedingen doe ik altijd had. Hierna werden mijn klachten steeds vager, kreeg vaker bloedingen (om de 2 weken) pijn bij seks en een vreemde geur afscheiding ( niets anders van kleur of dunner/dikker) na lang twijfelen 2 weken geleden naar de huisarts gegaan. Deze vertelde mij dat door het spiraal de baarmoedermond altijd iets open staat, hierdoor extra vatbaar voor bacteriën. Zag tijdens onderzoek niets afwijkends maar besloten spiraal te verwijderen . Dag daarna was de vreemde geur verdwenen , geen buikpijn meer en voelde ik mij steeds meer mijzelf worden. Voor mij nooit meer een spiraal . Maar dit wil niet zeggen dat dit voor iedereen geld natuurlijk .
De echo is wel goed gegaan. Het spiraal zit gelukkig wel op zijn plek. Alleen was er wel een luchtbel in mijn rechter eierstok te zien. Ze zei dat dit wel vanzelf zou weggaan. Het spiraal had tijdens de menstruatie gezet moeten worden, fijn dat de huisarts dat ook even vertelde (maar niet heus). Had waarschijnlijk een hoop bloedverlies gescheeld. Ook weet ik meteen welke medicatie de huisarts mij wilt voorschrijven om het bloedverlies te stoppen: de pil. Terwijl ik daar echt niet tegen kan, zelfs niet tegen de lichtste. En ik vertrouw mezelf er niet mee. Als ik iets vergeet is het wel zo'n klein pilletje. Alleen verga ik nu wel van de buikpijn. Met lopen wordt het gewoon nog erger. Het is gewoon erger dan menstruatiekramp. Dat ding moet er gewoon uit!!!! Moet van de huisarts afwachten tot de controle in maart. Omdat het dan heel anders kan zijn. Heb er bepaald niet veel hoop in, de klachten nemen alleen maar toe. Als de huisarts hem er niet uit wil halen, ga ik desnoods naar een abortus kliniek om hem eruit te laten halen.. Zo wanhopig ben ik momenteel gewoon. Van alle beloftes die de huisarts maakte over het spiraal is er gewoon geeneen van waar.
Hey meid, Laat je niet op je kop zitten door die achterlijke huisarts!! In de eerste plaats is het nog steeds JOUW lichaam en je huisarts heeft daar niks over te melden. Als jij hem eruit wil, moeten ze dat gewoon doen en anders zou ik nog een klacht indienen ook!! Ik heb toevallig recent mijn mirena laten verwijderen, vanwege andere bijwerkingen. Maar ik heb nooit zo belachelijk veel bloedverlies gehad als jij!! Overigens is die van mij ook niet tijdens menstruatie geplaatst, als je een kind hebt gekregen maakt dat niet mega veel uit. Het gaat er dan namelijk om dat je baarmoedermond een beetje open staat en het plaatse. Daardoor makkelijker gaat. Dat allemaal gezegd hebbende: mirena staat erom bekend dat je een periode wat bloedverlies kunt hebben en dat je het een paar maanden toch wel moet geven om je lichaam er aan te laten wennen... Uit dat oogpunt begrijp ik je huisarts wel een beetje, maar ik zou overwegen om.die maandverbanden voor z'n neus te gooien
Ik snap wat je bedoelt met dat je een periode lang bloedverlies kunt hebben, was daar op voorbereid. Maar de huisarts en verloskundige spraken steeds over "druppels" bloed. Geen slachtveld. Als het druppels waren is het gewoon een kwestie van doorzetten. Maar niet als het ten koste gaat van jezelf (hoofdpijn, buikpijn, vermoeid, depri, continu doorlekken zelfs met nachtverband, libido is gewoon compleet verdwenen ect) Heb soms gewoon het idee dat er te weinig bekend is bij bepaalde artsen over de mirena en de eventuele bijwerkingen. Je word gewoon niet serieus genomen als je zegt dat je sinds de mirena gewoon erg depressief bent. Terwijl blijkbaar heel veel vrouwen niet lekker in hun vel zitten na de plaatsing van een mirena. Gaat er dan geen lichtje branden? De gynaecoloog vertelde dat het wel degelijk een vershil maakt of je hem geplaatst hebt tijdens de menstruatie of niet. heeft te maken met het slijm van de baarmoedermond. haha goed idee van je, neem gewoon bij de volgende controle die verbanden mee . Hoelang heb jij je mirena gehad voordat je hem liet verwijderen? Doet het pijn om hem eruit te halen? Merkte je dat jouw klachten daarna (geleidelijk) overgingen?
Klopt hoor, bij mij was het een paar dagen als een normale menstruatie en daarna met inlegkruisjes op te vangen, prima te doen dus. Ik heb hem een maand of 7 gehad uiteindelijk en toen ik op consult kwam om er over te overleggen zei m'n huisarts meteen dat ik het lang genoeg geprobeerd had en dat haar idee was om m er maar uit te halen en wat anders te proberen Online lees je natuurlijk alleen de slechte ervaringen, die delen mensen graag. Ik werd er lichtelijk moordlustig van en had totaal geen libido meer. Hij is er nu een kleine week uit en m'n libido begint al terug te komen, nog even wachten tot mn pil zeker weer veilig is Oh en eruit halen was een makkie. Ik zag er vreselijk tegenop en ze kon ook nog eens niet meteen de touwtjes vinden (die waren te kort ofzo), maar het was zo gebeurd en hooguit wat ongemakkelijk door die stomme eendenbek. Van het eruit halen zelf heb ik absoluut niks gevoeld.
Jeetje t lijkt alsof ik me eigen verhaal lees... zou m er direct uit laten halen als ik jou was,toen ie bij mij eruit was waren alle klachten heel snel verdwenen... je huisarts houd zich denk aan alle gemiddelde vrouwen bij wie t wel goed gaat,er zijn ookveel vrouwen die gewoon niet tegen de mirena kunnen. Bij mij kreeg de ha de spiraal er niet uit,doorverwezen naar de gyn,die kreeg m met de benodigden instrumenten er ook niet uit,door naar de volgnde gyn met een camera en ze had m er zo uit,doet minder zeer als zetten. Bij mij hbben ze m wel tijdens de menstruatie gezet,bij de huisarts. Succes meis!
Je hebt gelijk! Denk ook dat ze zich aan de gemiddelde vrouw houd, maar geen enkele vrouw is het zelfde en reageert hetzelfde op bepaalde dingen. Net zoals dat heel veel vrouwen zich niet depri voelen door het spiraal, zijn er ook vrouwen die sinds het spiraal er in zit die zich wel depri voelen. Ik heb 3 kinderen, kan het mezelf niet permitteren om depri te zijn. Maar zij vind het belangrijker dat het lichaam eerst aan het spiraal went. Anders had ze hem er wel meteen kunnen uithalen toen ik zei dat ik dat wou. Snap het deels wel hoor, je moet niet meteen een overhaaste keuze te maken. Maar elke week wordt het erger. Had vorige week bijv lichte buikpijn, gewoon zo'n zeurend gevoel. Nu is het alsof mijn buik en ingewanden uit elkaar worden getrokken. Vind jouw ervaring wel eng! Gewoon weten dat ze hem er niet uit kunnen halen. En pas na de 3e keer, met een camera, het spiraal gelukkig wel eruit is kunnen halen. Als het spiraal eruit gaat, hoe is het dan met het vloeien? Blijf je nog een tijdje vloeien? Of word dat ook redelijk snel een stuk minder? Hoelang duurt het ongeveer voordat alle hormonen ervan het lichaam uit zijn?
Ik heb bij het eruit halen helemaal niet gevloeid. Twee dagen buikpijn gehad, soort PMS en tot nu toe 1 dag minimaal bloedverlies gehad. Dacht dat ik ongesteld werd, maar was dus niks. Ik ben wel meteen aan de pil gegaan, dat scheelt denk ik wel... Enne vrijdag verwijderd en merk nu al zoveel verbetering. Binnen 24 uur was m'n libido al langzaam aan het terug komen!
Herkenbaar hier! Had eerste weken ook vaak kramp in mijn Buik. Na 3 mnd werd het vloeien minder. En vanaf 4,5 mnd Zoiets was het gestopt. En nu niets, I love it!
Ik heb een paar dagen beetje bruinig verlies gehad,daarna me menstruatie en daarna weer een mooie nette cyclus van 28 dagen en geen pijn meer in me rug en buik geen last meer van neerslachtigheid en me libido ging weer omhoog... Bij mij kregen ze m er lastig uit idd,maar dat komt omdat ik veel verklevingen heb door littekenweefsel van 3x een ks gehad te hebben,dus de gyn kon door middel van de camera zien dat ze net even een ander 'bochtje' moest nemen om erbij te kunnen. klinkt enger als dat t was,maar vond het wel erg vervelend omdat er weken tussen zaten en ik wilde dat ding eruit hebben
Ben vandaag weer bij de HA geweest, om het onderzoek van de gynaecoloog te bespreken. Het was werkelijk waar om te janken. Ze weigert het om hem eruit te halen. Heb het in 10 min gewoon minstens 3x gevraagd. Inclusief dat ik hem er anders zelf uittrek, al zal ik dat toch niet durven. Ze zou het eeuwig zonde vinden als het spiraal eruit moet. Is het dan niet eeuwig zonde dat ik niet eens optimaal van de kinderen kan genieten? Is het dan niet zonde van al het ondergoed dat ik moet weggooien omdat ik de bloedvlekken er gewoon niet meer uitkrijg? Ze zei ook dat het spiraal er zo snel mogelijk in moest om een vierde kindje te voorkomen. Met andere woorden: ze wilt gewoon bepalen dat wij geen vierde kindje meer krijgen. Alsof mijn man en ik 6 weken na de bevalling meteen denken "kom, laten we voor een vierde gaan". Nu heeft ze een pil voorgeschreven, niet de pil, die ik 2 weken zou moeten slikken zodat het bloedverlies zou minderen. Ze heeft contact gehad met de dienstdoende gyn, zelfs hij wist niet of dat de oplossing zou zijn. Omdat ze die pillen nooit hebben voorgeschreven aan vrouwen die het spiraal gebruiken. Ze zou mijn man liever laten steriliseren dan dat ze mij andere anticonceptie zou geven..... Hoe moet ik dat opvatten? Is dat meer bedoelt als dat er dan geen hormonen aan te pas komen meer. Of vanwege het feit dat zij wilt voorkomen dat er een vierde komt? Kan serieus huilen. Het word gewoon niet serieus genomen. Het is echt fijn dat hier tenminste vrouwen zijn die (ongeveer) hetzelfde hebben ervaren met het spiraal.
Wat heb jij voor huisarts!!? Oh man... Hier moet ik ondanks de bevalling toch menstrueren van de ha. En ook niet iedere ha in onze praktijk plaatst spiralen. Daar hebben ze 1 vast persoon voor. Ik vind het echt heel raar dat jouw ha maar bepaald dat je je spiraal niet mag verwijderen. Een ha, die moet je kunnen vertrouwen en op kunnen bouwen. Ik zou op zoek gaan.naar een ander. Niets is zo fijn als eengoede ha die je serieus neemt.