Vraag n.a.v. ander topic over hematoom

Discussion in 'Zwangerschap' started by Elleke, Jan 21, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Elleke

Elleke Fanatiek lid

Mar 1, 2011
    1,835
    170
    63
    Hoi meiden,

Van de week kwam hier een topic voorbij over een hematoom.
    Wij hebben vorige week te horen gekregen dat ze denken dat de cyste, die ze eerder hebben gezien bij ons kindje bij de lever, een soort bloeding is geweest, net zoals bij ons een blauwe plek.
    Dit hebben ze geconstateerd in een medisch ziekenhuis. De gyneacoloog heeft de naam hematoom niet gezegd, maar als ik op internet zoek dan zie ik precies hetzelfde als bij onze kleine op de echo; een zwarte vlek. Deze was nu trouwens ingekapseld, terwijl het de vorige keer nog een vochtblaas was. Nu zat er vorige week een 'schil' omheen. De arts zei dat het niets ernstigs was.
    Nu heb ik de eerste 13 weken van mijn zwangerschap steeds bruinverlies gehad, ontelbaar vaak. Ook met de 23e week nog een keer, maar dit was toen roze bij de afscheiding en was ook zo weer weg. Nu bedacht ik eens van de week n.a.v. dat topic over de hematoom; zou dat verband kunnen hebben met die bloeding wat ze vermoeden bij onze kleine? Is het raar als ik hier nog een week later over bel om te vragen of dit verband kan hebben? Ben zelf nogal terughoudend in bellen, maar deze vraag houd mij toch wel bezig!

2. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

Mar 2, 2013
    3,295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou gewoon bellen dat je deze vraag nog hebt, dan heb je een antwoord wat past bij jou situatie en niet iets wat op internet staat.

3. birds86

birds86 VIP lid

May 13, 2013
    5,305
    2,002
    113
    Female
    Als je vragen hebt moet je gewoon bellen maar als de dokter zegt dat het niets ernstigs was dan zal die ook wel gezien hebben dat het geen hematoom is.

Lieve meid, ga jezelf niet gek maken met dingen "verzinnen".
    Het zit je niet lekker dus als ik jou was zou ik een extra afspraak maken, plus echo, en vragen of ze het nog eens goed willen onderzoeken.
    Die onrust is echt niet goed voor je. Vraag om een second opinion.

4. Uiltje84

Uiltje84 Niet meer actief

Ik denk niet dat het met elkaar te maken heeft, maar je kan het altijd even vragen.

5. Angie4you

Angie4you Bekend lid

Dec 31, 2010
    606
    0
    0
    Vpk
    Brabant
    Ik zou echt even bellen en zorgen dat je antwoord krijgt op je vragen. Anders blijf je ermee zitten.
    Ik weet alleen uit eigen ervaring met mn hematoom dat die er in eerste instantie niet uit zag als een hematoom op de echo's. Het was een grote grijze vlek maar wel met een duidelijke rand. Ze wisten het niet zeker.... Om duidelijkheid te krijgen heb ik met 19 weken een MRI scan gehad en met 20 weken een echo in het AZM.
    Een dag later was alles duidelijk en kon mn eigen gyn verder een beleid bepalen.
    Later werd het hematoom steeds zwarter op de echo met wat sliertjes erin en zagen ze dat de rand ook dikker werd en het dus inkapselde.

6. pleegje

pleegje Lid

Sep 24, 2013
    71
    0
    6
    NULL
    NULL
    een hematoom is in principe hetzelfde als een blauwe plek oftewel een (oude/gestopte) onderhuidse bloeding/bloeduitstoring, hematoom is gewoon de term die in de medische wereld gebruikt word om een blauwe plek aan te duiden en die blauwe plek kan onder je huid zitten, maar ook bijvoorbeeld in een orgaan

Over het algemeen kan een hematoom geen kwaad omdat het bloeden meestal al gestopt is en het lichaam dit (ingekapselde) bloed vanzelf weer opneemt (dit kan best lang duren)

Ik zou me niet teveel zorgen maken, maar als je met vragen blijft zitten is het meestal gewoon het beste om nog een keer contact op te nemen met de arts, die zijn dit soort vragen wel gewend en kan jou ook een antwoord geven voor jouw specifieke situatie

Share This Page