vraag n.a.v. echo

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door friendly, 5 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    Lieve verloskundigen,

Vorige week heb ik een (externe) echo gehad omdat ik sinds de pilstop in januari geen menstruatie gehad heb. Van aug'06 tot janyari was ik aan de microgynon en daarvoor 2 jaar prikpil. Nu dacht de ha in eerste instantie dat de prikpil-hormonen uitgewerkt waren, omdat ik wel bloedingen in mijn pil-vrije week.
    Uit het bleodonderzoek en de echo is echter niks bijzonders gekomen. Alle hormonen zijn op peil en de baarmoeder en eierstokken zien er goed uit. Er waren wel follikels te zien.
    Nu heb ik daar een tijdje over nagedacht en heb ik daarover een vraag: zie je die follikels altijd, of alleen als een eicel bezig is te rijpen. Heb al ff wat gegoogeld, maar kan niet een duidelijk antwoord vinden.

Alvast bedankt...

een bijna wanhopige Friendly

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Friendly,

je ziet die follikels alleen bij rijpende eicellen, dus dat is hoopvol. Als je een tijd aan de pil bent geweest kan het best lang duren voor je weer gewoon ongesteld bent/ een normale cyclus hebt. Som wel een jaar. Mooi dat bloeduitslagen en echo er goed uitzagen, dan is het nu een kwestie van geduld hebben. Sterkte ermee!

Mirjam

Deel Deze Pagina