Ik sukkel al ongeveer een maand met hoofdpijn en duizeligheid; mijn bloeddruk is regelmatig gemeten omdat ik makkelijk een te lage bloeddruk heb, maar die was slechts 1 keer te laag dus is niet de oorzaak. Nu hebben ze daarnaast zwangerschapsdiabetes vastgesteld, en in het kader daarvan heb ik 2mnd geleden zowat alle koolhydraten moeten schrappen uit mijn dieet. Ik weet dat je hiervan ketose kunt krijgen. Ik las op het db.forum ook, dat ketonen ervoor zorgen dat je bloedsuiker moeilijker daalt en rara, ik heb sinds een paar weken ook problemen om mijn suiker onder controle te houden en moet nu insuline spuiten. Bij mij in 't ziekenhuis zeiden ze dat het niet nodig is om ketonen te testen (ondanks dat dit slecht zou zijn voor de baby) maar gezien bovenstaande heb ik dit gisteren toch maar eens gedaan. Ik heb een urinestick gebruikt (naar 't schijnt minder betrouwbaar wegens vertraging dan bloedtest maar heb geen materiaal voor bloedtest) en had gisteren om 16u en nogmaals om 19u beide keren op het potje waarde "0.8 =~ 8 mmol/L =~ 80 mg/dL". Gebeld naar 't ziekenhuis met deze uitslag en ze zeiden mij dat ik gewoon moest blijven verder doen hiermee. Bij dit advies voel ik me niet zo goed, ook omdat het dan nog eens slecht zou zijn voor de baby. Kunnen jullie mij geruststellen dat dit een aanvaardbare waarde is tijdens de zwangerschap of is dit toch een situatie waar iets aan gedaan moet worden, ook vanwege mijn hoofdpijn en duizeligheid die maar blijft aanhouden? Alvast bedankt.
hoi helaas weet ik daar geen waardes van, als verloskundigen behandelen wij geen vrouwen met diabetes, die worden door een arts begeleid. Als je je zorgen maakt zou ik toch nog eens bellen en het bespreken. Mirjam