menstruatie anders na curettage?

Discussie in 'Miskraam' gestart door indewolken, 6 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. indewolken

29 dec 2008
    21
    0
    0
    Hallo meiden,

Ik heb even een vraagje.
    Na mijn curettage is mijn cyclus hetzelfde gebleven, daar is niks mis mee. Maar mijn menstruatie is niet zo erg als normaal. Normaal gesproken is het ongeveer 7 dagen en nu ongeveer 4 a 5 dagen en het is ook minder.

Is dit normaal? Waarom is dit? Weet iemand hoe dit zit of hebben jullie misschien dit ook meegemaakt?
    Heb ik misschien geen eisprong de laatste (3) maanden, dat ik daarom minder bloed?

Hoop op jullie reacties. En alle andere vrouwen heel veel sterkte!

2. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Ja dat kan kloppen dat je minder bloed dan voorheen of je cyclus wat anders is...
    Je bent natuurlijk toch zwanger geweest waardoor alles in de war geraakt kan zijn!
    Maar wat ze mij hebben verteld over minder bloeden is dat dat komt doordat je baarmoeder helemaal schoon is gemaakt, je baarmoederslijmvlies daardoor ook wat minder is en weer aan moet "sterken" en daardoor kan je de eerste maanden minder bloeden.... (hoe dat precies zit weet ik ook niet)

3. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Dat klopt, je kan heftigere menstruatiepijn hebben (had ik de 1e keer wel, de 2e keer niet) en minder of juist heftiger bloedverlies. Heb nu 2 curretages achter de rug en beide menstruaties daarna waren heel verschillend. De eerste keer met heftige buikpijn en veel bloedverlies, de tweede keer met weinig buikpijn en miniem bloedverlies. Dat verbaasde mij niet omdat ik bij de 2e miskraam al heel veel bloed ben verloren. Moet een keer ophouden, niet :)?

Weinig bloedverlies kan komen doordat je baarmoeder volledig is schoongemaakt, dus als je verder geen klachten hebt, geen zorgen!!

4. lieni44

lieni44 Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.070
    1
    0
    juffie
    Regio amsterdam
    bij mij kwam er bij de 1e curretage daarna bij mijnongi het er met bakken uit
    nu bijna niets
    vroeg me zelfs af of het wel mijn ongi was maar was wel zo

5. indewolken

29 dec 2008
    21
    0
    0
    Meiden onwijs bedankt voor de reacties!
    Gelukkig is het niet iets waar ik me zorgen over hoef te maken...

Dit weekend en begin van de week gaan m'n vriend en ik weer hard aan de klus. Hopen dat deze keer weer raak is en alles goed gaat.
    Voordat ik zwanger raakte, had ik echt die kenmerken dat ik een eisprong kreeg. Dat rekbare slijm zeg maar, waar je draden van kon trekken en dat heb ik sinds m'n curettage niet meer gehad.
    Weet iemand of je dit altijd moet hebben als je eisprong krijgt?

Nogmaals bedankt,

Liefs.

6. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Nee is niet persé noodzakkelijk...
    Ik had het namelijk ook niet echt maar ben toch zwanger geraakt...

Deel Deze Pagina