Maartje is nu 2 weken en 2 dagen oud. Vanaf het begin produceer ik veel melk (bij TSR spuit er een straaltje uit) en drinkt ze 10-15 minuten aan 1 borst en dan heeft ze genoeg. Ze valt vaak in slaap en als ik haar wakker maak en bij de andere borst probeer aan te leggen hoeft ze gewoonweg niet meer. De eerste week kwam ze uit zich zelf iedere 3 a 3,5 uur voor voeding, maar dit schema wordt steeds onregelmatiger. Soms zit er 3-4 uur tussen, soms komt ze zich na een uur al weer melden. Voorbeeld van een periode van 24 uur: 01:30 - 03:45 - 07:00 - 10:15 - 11:00 - 15:00 - 18:15 - 21:00 - 22:00 uur. Vannacht maakte ze er helemaal een mooi verhaal van; 12:15 - 02:00 - 06:00 - 07:45 - 11:00 en net om 12:45 uur weer. Nog steeds drinkt Maartje maar uit 1 borst en 10-15 min. Is zo'n schema normaal, dat ze soms zo vaak achter elkaar komt? Of krijgt ze nu misschien dan toch te weinig uit 1 borst? Ook heeft ze de laatste week veel krampjes na de voeding. Kan ik zo doorgaan met voeden op verzoek of moet ik iets aan gaan passen? Ze heeft 2 tot 6 poepluiers op een dag en 4 tot 8 plasluiers. Ook komt ze wel goed aan. Geboortegewicht was 3370 gram, na 1 week 3360 gram en bij precies 2 weken 3580 gram. Maartje is trouwens wel iets te vroeg geboren, met een termijn van 38+4.
Hallo Harma, Door de vakantie zijn er wat berichten bij in geschoten. Hoe is het nu bij jullie? Spelen je vragen nog steeds? Zo ja, laat het even weten dan gaan we ze met alle zorg alsnog beantwoorden. Even kort wel wat antwoorden op je vragen. Op zich is het niet eenheel raar schema wat je beschrijft. Als je twijfelt over de hoeveelheid dan is het een kleine moeite om de andere borst als toetje aan te bieden. Wil ze meer dan krijgt ze de gelegenheid. Bovendien kan jou productie daar dan ook beter op inspelen. Inmiddels zijn we al weer 2 weken verder en is de situatie wellicht ook anders. Ik hoor het wel als je nog vragen hebt. vanaf nu proberen we weer een beetje bij te blijven. Ilse Ilse