Gebeld door vreemd nr, blokkeren helpt niet?

Discussie in 'De lounge' gestart door Boordevol, 18 jun 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.169
    4.321
    113
    Deze week ben ik 3 keer gebeld door een 06nummer dat begint met 0640. Als ik opnam kreeg ik een bandje te horen met "the ministery of justice" en dan hing ik op. De derde keer heb ik het nummer geblokkeerd. Dit was gisteren. Vandaag word ik weer gebeld door een 0640 nummer maar met andere getallen erna. Ik heb niet opgenomen. Iemand een idee met hoeveel nummers ze dit zullen proberen en hoe ik hier vanaf kan komen?

2. Pompidom

Pompidom Actief lid

6 jul 2021
    315
    164
    43
    Vrouw
    Eerlijk gezegd? Dat gaat je niet lukken, dat zijn allemaal gespoofte nummers.

Goed kijken voordat je opneemt of je het nummer wel kent.

Vero0504 vindt dit leuk.
  3. LisbethSalander

LisbethSalander Fanatiek lid

1 dec 2015
    2.830
    5.566
    113
    Begint jouw telefoonnummer met 0640?
    Ik ben gisteren ook meerdere keren gebeld met inderdaad ditzelfde bandje. Mijn nummer begint met 0614 en de nummers waardoor ik gebeld werd ook ( zelfs de 2 cijfers hierna waren nog gelijk aan mijn eigen telefoonnummer)

4. Floeperd

Floeperd Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.060
    2.403
    113
    Vrouw

Bijgevoegde bestanden:

5. Floeperd

Floeperd Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.060
    2.403
    113
    Vrouw
    Ik ook vandaag. Gewoon ophangen en niks doen. Blokkeren helpt niet inderdaad.

6. WinMom90

WinMom90 VIP lid

9 jul 2021
    5.514
    4.312
    113
    Vrouw
    Nederland
    Bij mij is het uiteindelijk zover gedaan dat ik via de provider mijn nummer heb laten wijzigen.. Blokkeren was zinloos inderdaad

7. Basisuil

Basisuil Fanatiek lid

25 apr 2022
    2.562
    2.662
    113
    Vrouw
    Ik had het 2 maanden terug dat ik iedere keer gebeld werd.
    Nu heb ik een opvang, waardoor je veel gebeld wordt door onbekende nummers.
    Zodra ik opnam en het klopte niet, meteen blokkeren. Uiteindelijk is het nu rustig.
    Maar heb denk wel 10-15 nummers geblokkeerd.

8. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.169
    4.321
    113
    Oh jeetje, dat stemt niet gerust. Bedankt allemaal in elk geval voor eht delen van jullie ervaringen.
    @LisbethSalander dat klopt.
    @Basisuil ja soms word ik indd gebeld door nummers die ik nie theb opgeslagen. Dan neem ik straks weer eens niet op en is het wel echt iemand of belangrijk. Pff. @WinMom90 ik heb dit nummer denk ik een jaar of drie. Wil eigenlijk niet weer een nieuw nummer. Ben benieuwd hoe erg het gaat worden want het is natuurlijk pas dexe week begonnen.
    @Pompidom wat zijn gespoofte nummers? @Floeperd bedankt voor de tip.

Wat is de winst voor degenen die hier achter zitten? Weet iemand dit?

9. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.291
    113
    Nederland
    M’n man ook vandaag en ook zelf is z’n nummer gebruikt. Familie en vrienden denken dus dat hij belt, maar horen dan ook een bandje. Zijn nr begint ook met 0640

10. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Jep ik ook door dit nummer. Vervolgens geblokkeerd en vandaag weer door een ander nummer. Irritant

11. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.169
    4.321
    113
    Heel vreemd. Maar als je dat bandje hoort, wat is hun winst?

12. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.169
    4.321
    113
    Heel irritant.

Malbec vindt dit leuk.
  13. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

21 apr 2013
    3.539
    1.551
    113
    Dit heb ik ook 2 x gehad deze week. Een nederlands nummer wat bijna lijkt op de mijne alleen 3 cijfers anders. Daarna in die week nog een keer gebeld. Wel door een ander nummer, maar deze lijkt ook weer op de mijne. En ik kreeg een bandje te horen.

Boordevol vindt dit leuk.
  14. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.291
    113
    Nederland
    Geen idee wat er verder wordt gezegd, heb al opgehangen bij het eerste woord:)
    Maar het zijn dus criminelen die op één of andere manier geld oid afhandig willen maken.

Ik zou me dus best voor kunnen stellen dat dit ook gebeurd.
    M’n schoonvader is echt een digibeet en als hij wordt gebeld en ziet dat het zijn zoon is, terwijl het in werkelijkheid criminelen zijn die zijn nummer gespoofd hebben, denk dat m’n schoonvader er zou in trappen, juist omdat hij denkt dit is m’n zoon.

15. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    Hier op mijn werknummer gebeld en zo een bandje. Ging erover dat ze bepaalde illegale gegevens hadden van mij. Toen hing ik op.

Het nummer wat belde was een nummer die lijkt op onze werknummers dus niet opnemen doe je niet voor hetzelfde geld is het wel een collega.

16. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.468
    8.617
    113
    Vrouw
    Hier ook van de week gehad, met de 4 beginnende cijfers hetzelfde als mijn eigen nummer. Geblokkeerd en niks meer gehoord. Maar gebeurd wel vaker!

17. missle

missle Fanatiek lid

4 mrt 2010
    1.526
    1.073
    113
    Mijn man werd ook gebeld door zo een bandje en is gaan uitproberen wat er gebeurt als je niet opgangt. Hij kreeg daarna een Engels sprekend persoon aan de telefoon met een heel lu*verhaal dat zijn gegevens waren aangetroffen in een gestolen auto en dat ze daarom contact opnamen. Ze vroegen naar persoonsgegevens 'ter controle'. Mijn man verzon ter plekke persoonsgegevens en dat klopte precies met wat ze gevonden hadden. :roflmao: Mijn man is er met een onzin verhaal tegenin gaan praten dat het zo fijn was dat zijn spullen terecht waren die hij kwijt was. Toen hij ze te lang aan de lijn hield met allemaal onzin, hing de andere kant zelf op. Maar in die tijd konden ze in ieder geval niemand anders oplichten. :thumup:

Het bandje is waarschijnlijk een selectie ofzo, wie toch aan de lijn blijft ipv op te hangen, krijgt daarna iemand in het echt aan de telefoon.

18. Sweety28

Sweety28 Bekend lid

25 jun 2014
    808
    285
    63
    Nou! Sinds afgelopen week word ik ook steeds gebeld door verschillende nummers maar allemaal beginnend met 061446 en zo begint mijn nummer ook. De eerste keer nam ik op en kreeg ik iemand aan die redelijk boos vroeg wie ik was en waarom ik steeds belde? Bij de andere nummers heb ik niet meer opgenomen maar gelijk geblokt. Al naar de KPN winkel geweest en gebeld maar nog niet veel wijzer.

19. Sweety28

Sweety28 Bekend lid

25 jun 2014
    808
    285
    63
    Dit dus!

20. jannanas

jannanas Fanatiek lid

10 nov 2007
    1.816
    1.700
    113
    Wat gek! Hier ook inderdaad, een nummer wat de eerste 4 cijfers hetzelfde als mijn nummer had. Ook 2 keer, twee verschillende nummers maar dus wel eerste 4 cijfers hetzelfde.

Deel Deze Pagina