Hihi maar dat blijft met alles zo.. Je kunt nu nog zo hard geld opzij zetten voor een studie bijv maar wie zegt dat het collegegeld ed rond die tijd nog te betalen is voor het gemiddelde gezin?
ik kan niks sparen voor mij kinderen,ben blij dat ik net de maand kan halen ,maar zullen genoeg ouders zijn die niet kunnen sparen voor hun kids,tenzij ik een geldboompje had.
wie zegt dat je nu kunt sparen voor een studie later! Stel je voor je hebt 10.000 euro gespaard, is dat tegen die tijd voldoende?? wij sparen voor de kids voor een leuk centje! Wat er mee gebeurt zien we samen tegen die tijd. Voor nu leven we in het nu!
Tuurlijk maar dat bedoel ik juist!! Je kunt sparen maar je weet nooit of het genoeg is en of je het dan kan betalen! Dus je kunt niet zeggen dat er tegen die tijd geen lening voor afgesloten moet worden!! Je kunt hoogstens goed je best doen!
mijn ouders hebben voor ons altijd alles betaald (zij willen zelf de studies betalen van hun kinderen) ik ben niet gaan studeren dus heb een deel van een auto gekregen (bijna nieuw) en wat spullen voor in mijn huis.
Mijn ouders hebben vanaf onze gebortes voor mij en mijn broer gespaard, maar dat nooit tegen ons verteld. Het geld zou in principe op ons 18e vrijkomen, maar ook toen is er niks gezegd. Pas toen ik ging trouwen op mij 21ste kwamen ze met die verrassing! Was een aardig bedrag. Het geld mocht ook alleen gebruikt worden voor als we zouden gaan trouwens of op ons zelf wonen. Verder hebben mijn ouders ook voor ons beiden rijbewijs en gehele studie betaald.
Als ik zwanger raak, ga ik 15 euro per maand sparen. Nee, zo superveel is dat niet maar 15x12 = 180 en dat x zo'n 18 jaar. Dat is toch over de 3000 euro. Dat geld is echt alleen om een start te maken als hij/zij op zichzelf gaat wonen. Daarbij verwacht ik dat ons kind zelf ook gaat sparen, willen we al vroeg aanleren met o.a. zakgeld en vanaf hij/zij een baan heeft verplicht een x bedrag opzij zetten. Ik heb het mijn moeder niet altijd in dank afgenomen, maar toen wij gingen samenwonen was ik blij dat ik niet moeilijk hoefde te doen en gewoon alles meteen naar smaak kon inrichten.
Qua studie? Denk idd dat 10k te weinig is (of bedoel je per studiejaar?). Richt me daarom meer op 50 a 70k.