Vraag NOD

Discussie in 'NOD forum' gestart door PandaBeertje, 8 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PandaBeertje

PandaBeertje Fanatiek lid

19 nov 2015
    1.681
    4
    38
    Vrouw
    Lieve clubleden,

Sinds 5 maart (zaterdag) ben ik gestopt met de anticonceptie. Ik heb vandaag (dinsdag 8 maart) m'n onttrekkingsbloeding.
    Nou weet ik, dat ik nog niet kan weten wanneer mijn NOD is. Maar ik ga eerst maar eens uit van 30 dagen, dus dan zou dit 7 april zijn. Waarom 30 dagen? Omdat toen ik zwanger wilde worden van m'n dochter, stopte ik 23 oktober met de pil. Op dag 28 testte ik negatief, maar op dag 30 of 31 was deze positief. Dus gewoon hou ik dit even aan.. Maar.. zie dan wel hoe het zit, maar nou is mijn vraag..
    Mijn man en ik willen na mijn eerste 'officiële menstruatie' beginnen voor een 2de kindje (we gaan nu nog condoom gebruiken). Dus rond de week van 18 april willen we er voor gaan. (als 't klopt 2 weken na menstruatie dus hopelijk eisprong).
    Maar.. moet ik dan nu al rekenen voor 'ronde 1'? En dan na m'n echte menstruatie van hopelijk 7 april, ronde 2? Of mag ik dan pas beginnen met ronde 1? Omdat ik nu nog niet officieel voor een kindje ga? Lijkt mij dat dit dan nog niet ronde 1 is? Ik ben niet echt bekend met NOD en ronde 1 of wat dan ook, omdat we bij mijn dochter in 1x zwanger zijn geworden na het stoppen van de pil.

Liefs, PandaBeertje

2. PandaBeertje

19 nov 2015
    1.681
    4
    38
    Vrouw
    Niemand?

3. suzies

suzies Bekend lid

8 jun 2015
    545
    148
    43
  4. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    ronde 1 is écht proberen zwanger te worden in de huidige cyclus.
    je NOD kun je niet echt berekenen. denk dat 30 een redelijke schatting is, maar kan ook met gemak 20 of 60 zijn. hopelijk pakt je lichaam het snel weer op

5. PandaBeertje

19 nov 2015
    1.681
    4
    38
    Vrouw
    Bedankt voor je antwoord. Dus pas als ik probeer zwanger te worden na mijn eerste menstruatie is dat ronde 1 :) Dankjewel!

6. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.273
    2.975
    113
    Omdat losse NOD topics niet zijn toegestaan doen we dit topic dicht.

Met vriendelijke groet,
    Beheer Zwangerschapspagina.nl

Deel Deze Pagina