Ik ga stoppen met de prikpil ivm dat ik al de bijwerking zo goed als bijna heb ook willen we misschien nog een 3e kindje als me dochter minimaal 2,5 jr is omdat ze dan naar de voorschool gaat en me zoon dan bijna naar school zal gaan. Maar nu hoor ik telkens verschillende dingen: Me huisarts zegt dat het minimaal een half jaar duurt voordat ik zwanger kan raken maar ook langer en bij me apotheek zeggen ze nadat het is uitgewerkt en je weer een nieuwe zou moeten prikken. Ik was daarvoor heel vruchtbaar en was vrij snel zwanger (3mnd 2x) Ook raden ze me aan om op tijd te beginnen met foliumzuur maar we willen niet meteen zwanger raken. Wie heeft hier verstand van? PS: ik heb de 1ste op 3mnd leeftijd dochter gedaan en de laatste op 18 mnd dus 6x. Groetjes Sabrina
Als je nu nog niet zwanger wilt worden zou ik condooms oid gebruiken vanaf het moment dat de prikpil uitgewerkt is of een paar weken daarvoor. Mijn schoonzusje is zwanger geraakt terwijl de prikpil eigenlijk nog een week of 2 zou moeten werken, dus het kan wel direct!
de huisarts zegt dat het wel een half jaar kan duren soms een jaar.. we gaan ook eerst zolang we nog niet zwanger willen worden met condoom.
Bij mij duurde het 8 maanden voor mijn cyclus weer op gang kwam na de eerste (en laatste) injectie. Dus hij werkte 5 maanden te lang door. Erg frustrerend als je zwanger wilt worden.
Ik heb in februari mijn laatste prik gehad, en ben nog steeds niet ongesteld of zwanger. Wel heb ik sinds een week vreselijke buikpijn.. Zo erg dat ik niet eens kan slapen. Het is echt niet te zeggen wanneer je weer vruchtbaar ben.time will tell
Bij iedereen is het verschillend is mij ook gezegd want elk lichaam is anders. Niet fijn die buikpijn die had ik al tijdens de prikpil
Het verschilt nogal.. Ik heb de prikpil 2 keer gehad voor mijn zwangerschappen. Dus 6 maanden beschermd. Maar daarna 9 maanden geen ongi gezien. Dus ook niet vruchtbaar.. Best lang dus.. Terwijl ik bij beide zwangerschappen binnen 3 maand zwanger was. Dus "normaal" ben ik vruchtbaar genoeg.. Die prikpil is echt rommel eigenlijk als je nog zwanger wil worden. Ik ken verhalen van mensen die maanden en jaren moeten wachten voor de vruchtbaarheid terug is. Maar toch zijn er ook mensen waar het direct uitgewerkt is..
heb de prikpil 2 jaar gebruikt, maar raad het niemand aan. heeft bij mij ongeveer 1,5 jaar geduurt voor er weer wat gebeurde, mijn zus wacht al meer dan 2 jaar,,,