De warmte....ook zo'n last van?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door melloncollie, 12 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

't Is nu al langer dan een week constant 25 graden overdag. Merk zelf dat ik me er niet echt lekker door ga voelen....

Ik ben 's ochtends best vroeg wakker omdat het warm is. Vervolgens krijg ik hoofdpijn van de warmte. Maar omdat ik moe ben, wil ik veel lekker op bed liggen. En van dat constant liggen krijg ik ook weer hoofdpijn :( Verder ben ik echt niet vooruit te branden; met mijn voormaat benen kan ik lekker grote stappen zetten maar nu word ik zelfs nog door een oma met rollator ingehaald :( 't Lijkt alsof mijn hartslag harder tekeer gaat, als ik naar mijn buik kijk dan zie ik hem steeds bezig. Mijn hartslag dus. Een trap op is een crime, dan zit mijn hart helemaal in mijn keel. Af en toe ook dat misselijke gevoel; ik probeer echt de zon te mijden en de koelste plekken in huis op te zoeken. Van een huishouden doen of inpakken voor mijn verhuizing, komt al helemaal weinig terecht.

Van mij mag er nu wel een bui'tje vallen !

hebben jullie nog tips om de warmte door te komen ?

2. Puck70

Puck70 Bekend lid

6 jan 2008
    759
    0
    0
    Lekker rustig aan doen en anderen het werk op laten knappen. Er zit niet veel anders op. ;)
    Met een boekje in de schaduw, lauwe douche, niet te warm bad, (water)ijsjes eten, polsen onder de koude kraan houden, lauw voetenbadje...

Da's niet eerlijk, als ze dat nog een keer doet zou ik heel hard BOE roepen als ze je inhaalt, dan schrikt ze en kan jij weer een voorsprong nemen. :) 8)

3. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Ik had er niet zo heel veel last van maar moet zeggen de laatste paar dagen begin ik het ook wel te merken, het zit tegen de 30 graden aan en dat is nu niet meer zo leuk.
    Ben prikkelbaar en ben niet vooruit te branden.
    Maar ja we mogen niet klagen he ;) het is tenslotte mooi weer

4. melloncollie

Tuurlijk het is zeker mooi weer....mij hoor je harder klagen bij zo'n druilerige kwakkelwinter :p Maar ik ben voor het eerst zwanger en merk nu de impact die de warmte kan hebben. Dank voor de tips Mila, die zijn bruikbaar! Ennuh tja...ik ben bang dat heel hard boe roepen en voorbij sprinten ook teveel nergie gaat kosten :)

5. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    ik bennog niet zo gek lang zwanger ......heb afgelopen week ook een tijdje in het zh gelegen .....het gaat nu wat beter maar de warmte hakt er hier ook aardig in ...zolang ik rustig zit en alles koel houd is het om uit te houden ...maar daar blijft het ook bij , drink wel heel veel water dat helpt wel wat moet ik zeggen ....

6. Ik heb er ook heel erg veel last van. Het weer is op zich heerlijk maar ik voel me de hele dag beroerd en hou ontzettend vocht vast...en inderdaad ook moe en nergens zin in.

7. duha

duha Actief lid

12 dec 2007
    181
    0
    0
    Waar ik het meest last van heb is het vocht dat ik vasthoud. Ik vraag me een beetje af of dit nu extra erg is door de warmte of dat het er gewoon bij hoort hahaha ach ja, wat maakt het ook uit; binnen een paar maandjes krijgen we allemaal mooie lieve babytjes en dan kijken we waarschijnlijk lachend terug op onze tijd als opblaaspoppen ;) Door een aantal huisgenoten ben ik al omgedoopt tot ma Flodder, omdat ik lekker flubberjurken en slippers draag.

8. melloncollie

En ma Flodder rules ! :D
    Ik weet niet of het vocht vasthouden erger wordt bij warm weer....ik heb daar zelf (nog) geen last van.
    Mijn darmpjes voelen zich wel rot, heb krampen en heb beginnende diarree. En ik had er nog zo op gelet...heeeeeel veel water drinken, volkorenbrood, groenten...alhoewel gister BBQ dus weinig groenten op en de dag ervoor een kliekje chinees uit de vriezer. Maarja, ik was op het werk en ze hadden weer eens geen rekening gehouden met het feit dat ik vegetarisch eet. :evil:

9. Miss Sil

Miss Sil Fanatiek lid

19 jan 2008
    2.513
    0
    0
    Arnhem
    Ik transpireer ook extra erg!
    Hebben jullie dat ook?
    Ben soms bang om op te staan na lang te hebben gezeten omdat het mss lijkt alsof ik mijn broek heb geplast! :oops:

10. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Nu gaat het nog wel maar het moet ook echt niet warmer worden. Toen ik van mijn 1e zwanger was, hadden we een hittegolf. Toen heb ik echt zitten janken omdat ik de warmte niet meer leuk vond.

Probeer zo rustig mogelijk te doen. Lekkere koele plekjes in huis. Je voetjes in een koel voetenbad of een ventilator neerzetten.

11. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    hier ook last van de warmte, kan alleen nog slippers aan door me dikke voeten. Moet zeggen dat ik de hele dag amper iets doe. Zit een beetje op de bank met een boekje en fles water en in de avond ruim ik hier en daar wel wat op enzo..

strompel zo maar weer eens even langs het winkelcentrum om wat eten te halen.. ;)

12. melloncollie

Was net lekker aan het inpakken voor de verhuizing en begon ineens te shaken en een beetje zweten. Dus nu maar ff in een koele kamer een paar boterhammen weggewerkt....enzo heel lang en intensief was ik niet eens bezig.

13. Kikkervisje

Kikkervisje Actief lid

14 dec 2007
    235
    1
    0
    Ik heb mezelf al wel beloofd dat ik bij de tweede op zn laatst in maart wil bevallen.
    Anders begin ik er niet eens aan haha!

Die hitte is niet te harden en ik zit ook nog eens midden in een verbouwing terwijl ik nog minstens tot half juni moet blijven werken in de tuinbouw! ARGH :c:
    Sorry, ik moest even stoom afblazen.

Als ik het even niet meer zie zitten dan kijk ik naar onze babykamer en dan weet ik weer waar ik het voor doe.
    En een ijskoude douche wil ook nog weleens helpen :)

14. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    jaaa hier nog 1 die het moeilijk heeft :p
    Wij slapen op zolder...niet te harden! Doe geen oog dicht :(
    En die kleine schopt enorm veel 's nachts dus ik word wakker van de kleine, of pijn in mijn veeeeeel te dikke voeten.
    Overdag kom ik niet vooruit omdat ik te moe ben en mijn voeten enorm pijn doen. Het lijkt wel of er gaatjes in mijn voeten zitten, wat een vocht kan daar uit komen zeg!

Al met al ben ik ook blij dat het weer wat koeler wordt!

Nog 3 maanden te gaan ;)

15. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ben bloij dat het vandaag maar 14 graden was! Eindelijk geen dikke voeten meer!

hebbn jullie ooklast van een soort rode adertjes op je voeten?

16. ladyrabbit

ladyrabbit Bekend lid

13 apr 2008
    704
    1
    0
    Begeleider psychiatrie
    Noord-Limburg
    Hier nog iemand met last van de warmte. Vooral last van benauwd gevoel/ moeilijk zuurstof binnen krijgen. Thuis gaat het nog wel: makkelijke kleren, lekker ontspannen. Maar ik werk nog fulltime en daar is het duidelijk minder leuk (warm kantoor, veel in de auto zonde airco...). En ook ik houd lekker veel vocht vast met dit warme weer. Kan nog 1 paar schoenen aan, de rest knelt echt te erg! Van mij mag het wel wat minder!

Deel Deze Pagina