Een vraag aan ervaringsdeskundigen Na twee eerdere vroeggeboortes ben ik heel blij dat ik de 34 weken heb gehaald. Nu hoop ik natuurlijk op nog drie weken verlenging, maar ik maak me zorgen over de hoeveelheid harde buiken. Ze komen zelden als ik rustig zit/lig, maar bij iedere vorm van beweging krijg ik een harde buik. Lopen van de oprit naar de voordeur (5 meter!), oprapen van een gevallen handdoek, staan om een broodje te smeren, opstaan van een stoel, werkelijk iedere onbenullige handeling zorgt voor een harde buik. Het is niet echt pijnlijk en het blijft bij die ene als ik vervolgens weer ga zitten. Wie herkent dat van haar zwangerschap en heeft desondanks toch de 'groene zone' gehaald?
Klinkt als een gevoelige baarmoeder! Zolang het bij die ene blijft, zal je kindje nog wel blijven zitten .
Ik heb dit vanaf week 20 gehad. Ook met week 32 weeën , gelukkig geremd in het ziekenhuis. Daarna rustig aan moeten blijven doen. Weinig ontsluiting gelukkig, de geplande keizersnede gehaald. Mij werd wel gezegd dat als deze zwangerschap zo gaat, de volgende hetzelfde gaat( waarschijnlijk). Het was voor mijn lichaam erg zwaar. Ik zou dus erg rustig doen...
Ik ben 30 weken zwanger van mijn tweede en heb precies hetzelfde! Als ik rustig zit/lig is er niets aan de hand maar bij iedere activiteit zoals inderdaad bukken, lopen etc krijg ik sinds vanmorgen meteen een harde buik. Mijn eerste kindje is met 27 weken geboren en ondanks dat ik probeer kalm te blijven, maak ik me zorgen.. Ik weet ook ff niet zo goed hoe lang ik dit moet aankijken..
Dank voor de reacties! Wat schrikken 27 weken JackiRo, hoe gaat het nu met jullie oudste? Je hebt nu in ieder geval de 30 weken gehaald, dus de kans op complicaties zou een stuk kleiner zijn. Echter is zo'n ziekhuisstart afschuwelijk... Krijg je nu progesteron (proluton of utrogestan)? Dat helpt bij mij volgens mij wel een beetje tegen de harde buiken (althans, als ik niks doe is het rustig).
Jep herkenbaar.. Ik zit al 2 weken thuis vanwege harde buiken. Wordt bij mij wel echt minder van rust. Dingen als bukken, traplopen, tillen en nodig moeten plassen lokken het uit. Kan je helaas nog niet vertellen of we de 'groene' zone gaan halen...
Heey meiden K zit al vanaf wk 27 thuis ivm hardebuike. Heel veel ruste zo min mogelijk gedaan en dat heeft tot nubtoe effect Want mn baarmoedermond (cervix )werd ook korter. Ben nu 36 weken zwanger.. heb nu wel oefenween/hardebuike al doe ik nog niet veel. Maar ieder geval groene zone. Wij zijn vorig jaar ouders geworren van onze dochter helaas met 27wk geboren en na 4 dagen afscheid moeten nemen. We hebbe onderzoek gedaan geen reden uit gekomen. Eenigste was dat mn cervic verkort was. Meide hou hoop.. Xxx
Heb t vanaf 17 weken gehad bij mn dochter, bij elke scheet harde buiken. Uiteindelijk ben ik zwlfs ingeleid. Denk overgevoelige baarmoeder
Ik herken 't van vorige en huidige zwangerschap. Met 14 wk kreeg ik al "rust" voorgeschreven, omdat mijn harde buiken zo frequent optraden (en vanwege voorgeschiedenis vorige zwangerschap). Maar vorige zwangerschap, ondanks de zeer frequente harde buiken, vroegtijdige weeën, (zh opname hiervoor) en platte bedrust... pas royaal na 40 wk bevallen.... Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik 't nu ook iets minder serieus neem (ook noodgedwongen, want ook nog een peuter over de vloer). Ik neem rust, maar zolang de harde buiken in rust nog goed wegtrekken, maak ik mij niet meer druk. Succes met de laatste loodjes joh!