Beste UWV Ik werk fulltime als zelfstandige en vraag daarom voor mijn zwangerschapsverlof de ZEZ aan. Nu heb ik een aantal vragen hierover; 1. Ik voldoe ruim aan het 1225 urencriteria; houdt dit in dat ik recht heb op 100% vergoeding ter hoogte van het minimumloon? 2. Ik begreep dat ik bij 4.5 mijn belastbare inkomen uit de onderneming moet noteren. Dus het bedrag waar ik uiteindelijk belasting over betaalde en niet wat ik "bruto" op mijn rekening kreeg en waar nog allerlei aftrekposten vanaf moesten. Nu is dat bedrag wat ik in moet vullen echter veel lager (ong 10.500) door zelfstandigen-, starters- en mkb aftrek. Zonder deze aftrekpunten kom ik op een inkomen boven de 20.000. Houdt het nu in dat als ik die belastbare winst van 10.500 invul voor de ZEZ, het UWV ook redeneert dat ik daarom een lagere uitkering krijg? Dit zou m.i. namelijk niet geheel logisch zijn gezien ik als fulltime ondernemer voldoende heb gewerkt/omgezet om voor een volledige uitkering te opteren. Graag zie ik uw reactie tegemoet Alvast bedankt hiervoor.
Beste Miepjepiepje, Wij zijn nog bezig het antwoord op je 2e vraag uit te zoeken. Daardoor kan de reactie op je vraag iets langer duren dan je van ons gewend bent. Met vriendelijke groet, Martijn UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare
Beste Uwv Heeft u al enig idee wanneer ik een reactie kan verwachten?? Ik wil de papieren namelijk op tijd indienen zodat ik weet waar ik aan toe ben. Mvg
Beste Miepjepiepje, We hebben nog niet de benodigde informatie om je vraag te kunnen beantwoorden. We zijn hier nogmaals achteraan gegaan. Antwoord volgt zo spoedig mogelijk. Excuus voor de vertraging. Met vriendelijke groet, René UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare
Beste Miepjepiepje, Mijn oprechte excuses dat je zo lang op antwoord hebt moeten wachten. Bij vraag 4.5 vul je het belastbare inkomen vóór de verschillende aftrekposten. Aanvullend beantwoord je dan vraag 6.4, of je recht hebt op aftrek, met ja. Dit is voldoende informatie hierover om je aanvraag af te handelen voor UWV. Hartelijk bedankt voor je geduld. Met vriendelijke groet, Ella UWV Webcare Team www.uvw.nl/webcare
Beste Ella Dank je wel voor je heldere antwoord. Nu kan ik de aanvraag versturen! Vriendelijke groet Miepjepiepje