Hallo verloskundige Ik zit met het volgende: tis waarschijnlijk een iets andere vraag dan die je 'normaal' krijgt naar wil graag je advies. Ik heb een baan waarnbij ik 36 uur werk maar verdeeld over 4 dagen. Mijn werkgever is een verschrikkelijk mens die werkelijkwaar totaal niet als een werkgever gedraagt. Er heerst enorm veel stress op de werkvloer en niks wat we doen is goed genoeg. We zouden haar klanten kosten, spullen verdwijnen(die zouden wij gestolen hebben) enfin wij helpen haar zaak naar de mallemoeren.aldus de werkgever. En dit terwijl wij onderbezet zijn en alles doen wat mogelijk is.(naar nieuw personeel, gezien we nu met onderbezetting zitten, word ook niet actief gezocht door haar) Dit gaat al zo sinds ik er werk, ik ben al een keer bij haar weggegaan en ergens anders gaan werken maar dat beviel niet en toen heb ik een jaar geleden het stomme besluit genomen om terug te gaan. Ik ben nu zwanger en heb zoveel stress hierdoor, er valt met haar ook niet te praten, alles is onze/mijn schuld. Ik werk ook 1 dag 12 uur achterelkaar en de dag erna weer om 9 uur paraat. Ik heb in het begin veel last gehad van vermoeidheid en overgeven maar ben altijd naar mn werk gegaan en heb niks laten weten. Ik trek dit eerlijk gezegd niet en weet niet hoe ik tot mei moet doorkomen( dan heb ik mn zwverlof) maar ja als ik eerder stop heb ik niet mn verdiende verlof.En ja die centjes zijn mooi meegenomen. Maar ik ben bang dat al deze stress erg slecht is voor mn kind en voor mij. Ik ben constant moe,lage bloeddruk en veel hoofdpijn. Plus ik ben gauw aan het huilen zodra het over het werk gaat.Wat te doen? ik hoop dat je me advies kan geven( p.s. het is een klein bedrijf, geen bedrijfsarts) Gr, nina
hoi Nina, wat naar om te horen. Aangezien je geen gemakkelijk werkgeefster hebt zou ik dit heel voorzichtig aanpakken. Weet wat je rechten zijn! Het is niet zo dat als je nu al minder werkt dat je dan geen recht meer hebt op verlof. Ook al is er geen vaste bedrijfsarts, ook jouw werkgeefster is verplicht er wel 1 in te schakelen indien nodig, dat is wettelijk verplicht! Ik zou het heel voorzihtig spelen als ik jou was, want ik schat in dat ze wel moeilijk kan doen. Kijk eens op de site: http://www.arbo.nl/zwanger Je kunt ook via je huisarts info vragen over een onafhankelijk betrouwbaar persoon/arbo-arts. Maar ik raad je zeker aan hier nu iets aan te doen, als je zoveel stress hebt en zo moe bent kun je dit niet volhouden tot je verlof. Heel veel sterkte en bij meer vragen, laat maar weten! Mirjam
Hoi mirjam, fijn dat je zo snel geantwoord hebt! waardeer ik erg. Mijn man heeft al mijn verloskundige gesproken maar die kon eigenlijk alleen melden dat ik afstand moet nemen van de situatie en dat ik het mij niet moet aantrekken. maar dat is dus makkelijker gezegd dan gedaan. je link doet het helaas niet, maar ik zal wel mn huisarts bellen vragen wat zij adviseert.want dit trek ik niet. overweeg om anders maar gewoon te stoppen dan maar geen zw verlof. want ik trek dit niet, maar dat heb je volgens mij wel door.groetjes,nina