heey allemaal, mijn man en ik staan aan het begin van onderzoeken,ik heb bloed moeten prikken(uitslag was goed) en mijn man zou vannochtend zijn zwemmers in moeten leveren. dat ging dus mis,jullie kennen mischien wel het potje,smal met een witte dop. toen mijn man zijn zaadlozing kreeg en het potje er tegen aan hield om het op te vangen stopte de zaadlozing.gevolg er zat maar een heel klein beetje in,ik dus labaratorium gebelt en verteld wat er was gebeurd. we moeten dus een nieuwe afspraak maken en ik heb meteen even gevraagd of er ook andere potjes zijn(breder),ze zei dus van niet en dat het haast niet kan dat het misgaat. me man voelde zich daar erg ongemakkelijk bij. wat me ook op viel aan het beetje sperma in het potje is dat het erg waterig/troebelig eruit zag,is dat normaal? mijn man en ik zijn erg teleurgestelt dat het is mis gegaan,want nu moeten we weer een poosje wachten en ik lees vaak bij verhalen hier dat een man bijv 15 miljoen zwemmers heeft,wat is een normaal aantal zeg maar? sorry voor sommige details maar weet het niet anders te omschrijven,ben benieuwd naar jullie antwoorden groetjes mounia
Nou ja ik ken die potjes niet hoor, kun je daar iets in doen anders dan een zaadlozing? Dan zou je toch het zaad kunnen opvangen in iets handigers dan het potje en het dan alsnog in het beruchte potje doen? Kan zijn dat ik het verkeerd zie hoor. Of dat dat niet mag ivm hygiëne of zo?
ja ik sta aan het begin,dus ik weet het ook niet. ik ben voor plan om gewoon een urineopvangpotje te vragen voor de volgende keer,ik hoop dat dat kan.
Volgens mij zo rond 20 miljoen ergens is wel normaal, maar ik mocht willen dat wij zoveel hadden! Wij schommelen tussen 100.000 en 2-miljoen en 1x een uitschieter gehad naar 7 miljoen!Succes meid!
dank je, mischien een gekke vraag,maar hoevol moet het potje zeg maar zijn normaal gesproken?halfvol?helemaal vol?mischien gekke vraag maar me man en ik voelen ons nu zo onzeker...
Oh ja Mounia een urineopvangpotje is te smal, dat wil bijna niet, en het is echt maar iets meer dan een bodempje wat erin komt...oh en zo'n potje kun je halen bij de huisartsenpost. Bij de apotheek kreeg ik ook zo'n smal urinepotje mee, maar dat is echt niks hoor. Daar denken ze dat dat makkelijk kan, maar laat je niets aanpraten! Succes, komt vast goed hoor!
ooo oke,dan ben ik dus niet de enigste,ja ik ga dan ook zo'n andere potje halen,want zo'n smalle lukt niet. ik was zo bang dat een bodempje lang niet genoeg was hihi ,het is ook allemaal nieuw voor me. dank je en jij ook succes!
Nee hoor je bent niet de enige, logisch dat je niet weet wat je moet verwachten, en voor vervoer van het potje; mijn vriend draagt altijd een t-shirt onder zijn trui en daar sto'pt ie altijd het potje bij in. De eerste keer had hij het gewoon zo los in de auto meegenomen, wisten wij veel dat het op een bepaalde temperatuur moest blijven! Oh ja en dat troebele is wel normaal hoor!
Hoi, Ik heb een breed steriel potje meegekregen, daar ging het goed mee, dus ze hebben zeker bredere potjes (ligt natuurlijk per ziekenhuis verschillend). En het zag er inderdaad heel anders, troebel en waterig uit dan je verwacht. Ik heb het onder mijn trui en jas naar het ziekenhuis gebracht. De uitslag was gelukkig goed. Normaal is rond de 20 miljoen. Maar ze testen ook op 2 andere dingen. De arts heeft me de uitslag medegedeeld, maar die getallen zeggen mij op zich niks. Ze zei alleen dat hij boven het gemiddelde zat. Groetjes ALex
heey alex dank je voor je berichtje,ja ik ga gewoon een beter potje regelen haha,maandag moeten we het halen. en fijn trouwens dat de uitslag bij je mannetje goed is!
@mounia: wij hadden ook een breed potje ik denk een diameter van een cm of 6-7 en dat ging gewoon goed, alles erin opgevangen, alleen vond ik dat er weinig in zat (ong. een eetlepel) maar volgens de vrouw in het zh was het ruim voldoende. Je kan niet zomaar een potje pakken en dan overhevelen het moet wel een steriel potje zijn en je man moet ook zn handen wassen enzo. Dus ik zou ff op zoek gaan naar een breder steriel potje in het zh! succes!
Die van ons (met een groen dekseltje) waren ruim genoeg. Maar alle begin is moeilijk. Misschien moet je het je man helemaal alleen laten doen. Er zit een klein laagje in als het gevuld is. Een man heeft 2 tot 5 ml sperma per zaadlozing. Mijn man het telkens 5 ml en dat was maar een erg klein laagje. Het sperma wordt inderdaad troebel en waterig. Normaal gesproken zitten er in de 100-miljoenen zaadjes in een zaadlozing. Minimaal moet het 20 miljoen zijn, alles daar onder is wat minder goed. Hoe minder, hoe minder goed.
bedankt voor jullie reacties,ik voel me helemaal opgelucht nu,en we hebben ook weer een nieuwe afspraak staan(voor volgende week) dus we gaan er weer voor! ja het lijkt idd zo weinig,want als mijn man zeg maar in mij een zaadlozing heeft lijkt het zo veel(wat er uit mij komt)
De zaadlozing van een man is maar een paar milliliter... is echt maar weinig hoor. Wij hadden ook een breder potje, die zijn er wel degelijk hoor! In onze informatie stond dat het wel rechtstreeks in dat potje moet, dus niet overgieten ofzo. Gemiddeld zou het boven de 20 miljoen per ml moeten liggen.... Normaal is tussen 20 en 50 miljoen. Succes ermee!