Wij hebben net onze nieuwe 3D-TV binnengekregen ! Natuurlijk willen we de 3D functie gelijk uitproberen en zijn we dus ook al naar de videotheek gereden om een leuke film voor vanavond te huren. Nu zijn we bezig om de TV goed in te stellen, tijdens het lezen van de gebruiksaanwijzing kom ik dit tegen: Zwangere vrouwen, ouderen, mensen met hartklachten en mensen die regelmatig slaperig worden dienen af te zien naar het kijken van 3D TV. Kort om mag ik dus geen 3D TV kijken omdat ik zwanger ben? Is dat echt zo? Snap namelijk niet zo goed waarom het niet zo mogen, je mag toch ook gewoon in de bios een 3D film kijken als je zwanger bent . Er staat ook in dat er word aangeraden om breekbare spullen uit je buurt te zetten tijdens het kijken i.v.m het wegduiken. Dat lijkt me ook een beetje onnodig. Maargoed, kan ik vanavond gewoon zonder zorgen mijn filmpje kijken? Of is 3D om de een of andere reden echt schadelijk als je zwanger bent? Bedankt voor het lezen & antwoorden .
Hij mag waarschijnlijk ook niet in de was droger... Nou misschien dat je rare dingen gaat doen als je zwanger bent en 3d kijkt? Geen idee waarom het niet zou mogen. Ik zou zegen gewoon genieten van een filmpje vanavond maar wel blijven zitten
Ik ben naar pirates of the carabean ( of hoe je t ook schrijft ) geweest in de bios 3D toen ik 30 wk zwanger was Dus gewoon lkkr je filmpje kijken vanavond
hou op jo...op welke manier zou dat schadelijk kunnen zijn? ben vaak naar 3d filmpje geweest toen ik zwanger was en beiden kids zijn kerngezond.
Misschien dat je harder schrikt en je bloeddruk omhoog schiet Ik zou gewoon lekker kijken hoor, hihi.
Zal wel een standaard zin zijn, stel dr gaat iets mis kun je de makers van de tv niet aansprakelijk stellen
ze moeten zich indekken. als jij zo hard schrikt dat je bijwijze van spontaan weeèn krijgt. tja dan willen hun daar niet verantwoordelijk voor zijn. als er iets breekt omdat jij uit schrik reacte een klap tegen je glas geeft en die op de grond sodemietert tja ze willen alles indekken
Zetten ze er gewoon in om zich in te dekken.. Staat ook in de handleiding van de Wii, dat je eerst een dokter moet raadplegen voordat je gaat Wii-en ofzoiets.. En bij laptops dat je ze niet op je schoot mag hebben.. Niks van aantrekken dus
Een 'lap'top niet op schoot, serieus. Dan zou ik als fabriekant toch even snel de naam wijzigen nonlaptop ofzo
ik denk dat het is omdat je duizelig kan worden van het kijken van een 3d film en kan vallen dan dus ze dekken zichzelf in..
Ik weet wel dat het bij mensen met epilepsie een aanval uit kan lokken omdat 3D anders inwerkt op de hersenen dan "normale" tv. Zit ingewikkeld in elkaar, maar daarom worden mensen met epilepsie dat afgeraden. Maar zwangeren? Geen idee
Volgensmij kan het geen kwaad hoor. Alleen kinderen tot 6 of tot 12 jaar mogen niet in de 3d stand kijken. Schijnt niet goed voor ze te zijn.
Ja dat mensen met epilepsie niet mogen kijken, kan ik me indd enigzins nog voorstellen en voor kinderen tot 5 jaar zou het ook niet goed zijn voor de visuele ontwikkeling. Snap dat ze zich willen indekken maar vond het toch maar vreemd . Misschien indd omdat je er duizelig van kan worden, dat is opzich wel logisch.