Beste Allemaal, Mijn vraag is wat is normaal voor het aankomen tijdens de zwangerschap? In welk trimester neemt je gewicht het snelste toe en hoeveel kilo is dat gemiddeld. Ik kan deze informatie nergens vinden. Ik zelf had licht overgewicht voordat ik zwanger werd, maar inmiddels 24 weken verder ben ik pas 3.7 kilo aangekomen in totaal. Is dit netjes, te weinig of te veel? Ik heb geen idee. Mijn lengte is 1.65 m en gewicht op het moment dat ik erachter kwam dat ik zwanger was was 78.8. (Ik was 8 kilo aangekomen na het stoppen met roken een jaar geleden, dus woog ik oorspronkelijk 70.8 kilo). Nu tijdens mijn zwangerschap ga ik zeker niet op dieet, maar ik probeer wel een klein beetje op te letten op mijn eetpatroon. Van 78.8 ben ik nu 82.5 kilo, dat is dus de 3.7 kilo in 24 weken. Ik ben benieuwd of dit netjes is en wat ik nog kan verwachten de laatste 16 weken . Pas na een aantal maanden na de bevalling ben ik van plan om mijn oude gewicht van 70.8 kilo te gaan behalen en dan liefst naar de 68 kilo (net weer gezond gewicht in de BMI meter!). Maar dan praat ik echt over een lange termijn planning Groetjes, Mystje
3,7 kg bij 24 weken is erg netjes hoor. Vanaf 28 weken gaat het groeien vaak erg hard, soms wel met 500 gram per week maar dit verschilt per persoon. Ook hangt het erg af of je veel vocht gaat vasthouden (zoals ik deed). Zolang jij netjes eet (niet te weinig en ook niet overdadig veel) dan is het goed hoor. Eet veel fruit, groenten en drink minimaal 2 liter water
Het verschild zo hoeveel je aankomt in de zwangerschap,en het is naast het gewicht van de baby,het vruchtwater,de baarmoeder,borstweefsel en het bloed.ook wat extra vetreserves en veel vrouwen houden ook vocht vast. Gemiddeld is het geloof ik tussen de 8 en 15 kg.maar er zijn ook uitschieters richting de 25/30 of bijv maar 5.dus vrij veel is normaal.als he goed eet,niet voor twee maar een beetje meer dan normaal en 2 liter drinkt op een dag ben je goed bezig.
Hoi, Ik ben 1,78 en woog 70 kilo op de dag dat ik een positieve test in mn handen had. Op de dag dat ik werd ingeleid woog ik 93 kilo.Ik had dus echt heel veel vruchtwater.Dus 23 kilo aangekomen.Ik had goed en gezond gegeten. Na 5 dagen bevallen woog ik alweer 78 kilo. Ik kwam pas in mn 2e trimester een beetje aan maar de laatste weken gingen er snel. Maar het is echt voor iedereen anders.
Hier heb ik veel info gevonden over gewichtstoename tijdens een zwangerschap. Per BMI groep zijn ook curves per gewicht te vinden: http://www.uzleuven.be/voeding-tijdens-zwangerschap/gewichtstoename-op-basis-van-bmi-vóór-zwangerschap
Ik ging wel lekker, tot de 24 weken. Daarna ging het sneller. Ik ben in totaal 10 kilo aangekomen, of nog net niet. Maar mijn baby was ook een flinke en de placenta ook trouwens. Dacht dat 12 kilo gemiddeld was.
Pff dat verschilt zo... Ik ben nu bijna 14 weken en ben 2,5 kilo aangekomen. Maar moet erbij zeggen dat ik vrij slank ben (1.77 en voor de zwangerschap woog ik 64.).. Dus ik heb het idee dat het er dan gewoon wat sneller aankomt.. Geen idee waarom.. De een komt voor de 20 weken al 10 kilo aan en staat daarna stil, de ander komt niks aan.. Ligt gewoon aan je eigen lijf.. En of je veel vocht vast houdt.. Zolang je jezelf nog recht in de ogen aan kan kijken, dat je niet elke dag een zak chips leeg eet.. Is er volgens mij niet zoveel aan te doen :-D
Wat iedereen al zegt: het verschilt enorm van persoon tot persoon. Ik heb behoorlijk wat overgewicht en ben met bijna 19 weken nu ongeveer in kg er 3,5 bijgekomen. Maar... ik pas mijn schoenen niet meer (handig in de winter!) en mijn trouwring heb ik echt al 3 maanden niet meer om gehad. Mijn sokken laten enorme groeven achter in mijn benen. I'm a freakin' blob. Heb dus 'hoop' dat het merendeel van de bijgekomen kilo's gewoon vocht is.
Ligt er ook aan of je wel of niet misselijk bent geweest en goed hebt kunnen eten. Hier nu net amper 1 kg aangekomen door veel braken/misselijk zijn. Veel eetlust heb ik nu nog niet. Mijn bmi is goed en volgens die site zou het gezond zijn als ik nog 10,6 kg aan kom haha okeeeee...we wachten het af.
Belangrijk is dat je gewoon goed eet, geen rommel ( soms lastig ). Dus net wat de andere zeggen het verschilt erg persoon, de baby wordt ook steeds zwaarder dus op een gegeven moment gaat het harder. Ik was totaal 20 kilo aangekomen . Ik ben er nu 12 kwijt, dat zijn denk ik de kilo's van de zwangerschap, rest denk ik toch te veel eten . Ik had erge honger op een gegeven moment dus gaf er gewoon aan toe, maar probeerde niet te snoepen etc. Maar ik lette niet op een boterham of extra bord avond eten meer.
ik ben 1.63m en woog 69kg toen ik zwanger werd. Nu bij 24 weken weeg ik 79 kg..dus al 10kg erbij!!! moet wel zeggen, heb veel zin in lekker dingen hahaha
het verschilt ook gewoon heel erg per persoon. Ik was tijdens mijn vorige zwangerschap 16 kilo in totaal aangekomen.. ongeveer 3,5 met 20 weken, 10 met 30 weken.... (dat was echt een niet normale groeispurt :S).... ik heb best wel op mijn eten gelet.. dus toen ik de avond voor de bevalling toch nog maar is woog schrok ik wel.... maar het was er heel snel weer af en zonder dat ik daar iets voor gedaan heb... het was dus wat mijn lijf nodig had.
Ideale gewichtstoename tijdens de zwangerschap : de ikbenzwanger calculator Bij mij klopt deze bereken methode tot nu toe.. Misschien dat je daar iets aan hebt?
Bij levi was ik zo misselijk dat ik eerst 5 kg afviel. Daarna gaan bunkeren. Totaal 14 kg aangekomen. bij elin heel goed opgelet. Eerste 18 weken kwam ik totaal 0.5 kg aan. Uiteindelijk geëindigd op 13 kg
Het verschilt idd per zwangere en denk ook qua lichaamsbouw. Bij mijn eerste zwangerschap was ik in totaal 17 kg aangekomen en nu met 19 wk ook al weer 6 kg. Ik ben maar 1,65 m en woog voor deze zwangerschap 57 kg, ik eet normaal, s middags een boterham meer dan anders en snoep amper. Denk/hoop dat ik deze reis rond de 15 kg zal eindigen.
Herkenbaar! In de eerste 3 maand was ik zo misselijk dat ik 3,5 kg was afgevallen. En op dit moment zit ik 0,5 kg boven mijn startgewicht . Ben benieuwd op hoeveel ik zal eindigen hihi.
Hier ook klein (1.56cm) en verhoogde bmi (76kilo) , geen suiker! Nu bijna 34 weken zwanger en net geen 7 kilo aangekomen. (mij hoor je niet klagen )
Vandaag 15w4d. Startgewicht was 53.5 en deze morgen woog ik 57.1. Ik vind dat ze er een beetje te vlotjes bijkomen. Ik ben 1.72 en voel het nu al aan mijn broeken, ik krijg ze nog met moeite over mijn heupen. Nochtans is er nog niet echt geen buikje te zien.
l Zo daar zit ik behooorlijk onder de onderlijn. Mag in totaal 18kg aankomen als ik uitga van gewicht voor de zwangerschap en als ik uitga van laagste gewicht in de zwangerschap zelfs 24kg Ik heb de eerste maanden nauwelijks gegeten en veel gespuugd en ben daardoor behoorlijk afgevallen. Sinds een paar weken eet ik weer alles wat los en vast zit en zit nu een kilo of 4 boven startgewicht met 32 weken zwangerschap. Ik vind het prima allemaal. Zou me alleen wat meer moeten beheersen qua eten, want er gaan wel heeeel veel suikers naar binnen per dag Anders was ik helemaal nog niet aangekomen denk ik, maar kan het wel gebruiken.
Volgens die calculator ben ik nu al 3 kilo 'teveel' aangekomen. Zit nu met 24 weken op 7 kilo, niet heel extreem volgens mij. Ik hou vooral aan wat de vk erover zegt. Zo lang ik er niets over hoor, ga ik ervan uit dat het allemaal goed is. Ik kan ook al mijn oude kleding nog aan, ookal zit het wel ietsjes strakker. Ik eet ook niet heel veel anders dan daarvoor. Blijkbaar heeft de kleine en mijn lichaam het nodig.