Vraag over aanschaf bed

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Eline88, 23 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Ik zie het niet als weggegooid geld. Het bed dat wij op het oog hebben is een stuk lager dan een eenpersoonsbed. Wij vinden het een fijnere (knus klein bedje) en veiligere (minder hoge valhoogte) optie. Dus naast dat we voordelen voor hem zien, geeft het ons een beter gevoel dan een eenpersoonsbed. We hebben sowieso niet overwogen om een eenpersoonsbed te kopen. Het zou een peuterbed of meegroeibed worden. En nu dus besloten om voor een peuterbed te gaan.

2. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.173
    10.700
    113
    Dochterlief ging rond 2,5 van haar ledikant naar de Ikea brimnes. Dit kostte nauwelijks extra ruimte vergeleken met een peuterbedje, omdat ze daarmee haar speelgoedkist niet meer nodig had (twee grote lades eronder). Het grote voordeel vind ik dat we er zelf makkelijk op kunnen zitten of even naast haar liggen, en in heel brakke nachten als dochterlief weer eens in ons bed beland is, slaapt een van ons er soms. En het is uit te schuiven tot tweepersoons bed. Zoonlief van bijna 2 krijgt binnenkort zo'n zelfde bed! Dochter is er misschien 2 of 3 keer uit gevallen/gegleden, is van die hoogte op een zachte vloer niet zo'n punt, ze leerde het snel genoeg.

3. Moppiemuis

Moppiemuis Fanatiek lid

6 okt 2014
    1.996
    232
    63
    Ergens in het midden
    Mijn dochter is van ledikant over naar 1 persoons, ze was net twee. Ze vind het fantastisch en het gaat super goed. Tussenbedden vind ik persoonlijk echt verspilling van geld.

4. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.026
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Wij hebben voor onze oudste zoon wel gekozen voor een peuterbed. Deze is veel flexibeler voor de kamerindeling. Daarnaast is 'peuterbed' ook maar een woord. Een kind kan er in totdat hij/zij 1,30 meter is, tegen de tijd dat mijn jongste zo groot is, zal ze een jaar of 7 zijn en dan hebben we dat bed een jaar of 9 in gebruik gehad.

5. Blaadje

Blaadje Fanatiek lid

1 feb 2011
    1.748
    223
    63
    Hier met 3 jaar over van t ledikant naar een gewoon eenpersoonsbed.
    Ze is er heus wel is uitgevallen (4x maximaal) maar behalve eventjes huilen was er niets aan de hand.

Ik ben blij dat we geen peuter bed hebben gekocht, echt zonde geld!

6. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Wij hebben voor alle kinderen een peuterbed gebruikt. De middelste heeft er zelfs tot zijn zesde in geslapen.
    We hebben er niet bewust voor gekozen. Toen onze tweede werd geboren, sliep hij in een wieg en de oudste nog in het ledikant. De kraamverzorgster zag dat en vertelde dat zij toevallig een peuterbedje op Marktplaats had staan. Of ik die niet wilde overnemen. Zo gezegd zo gedaan en inmiddels is het ding al voor het zevende opeenvolgende jaar in gebruik.

7. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Huh? Nee hoor. Onze beide kinderen zijn rond hun 3e verjaardag overgegaan naar een gewoon eenpersoonsbed.
    Wij hebben zelf niks met peuterbedjes :) en de overgang naar een gewoon eenpersoonsbed vanuit ledikant ging hier prima.
    Aiden kon al gelijk zonder bedhekje (wel tijdelijk met een matrasje ernaast), maar Finley is zo'n woelwater in bed. Hij heeft nu dus wel een bedhekje.

8. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

30 jan 2014
    2.334
    258
    83
    Hier een bopita peuterbedje maar gewoon tweede hands. Heeft ons 25€ gekost matrasje erbij gekocht. Je kunt het zo duur maken als je zelf wilt natuurlijk.

Hier vanwege de vroege leeftijd en ze is klein van stuk voor een peuterbedje gekozen. Ze klom ruim met 1,5 al uit het ledikant.

9. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Hier eerst in de ledikant zonder zijkant en nu een meegroeibed van ikea met losse matrasdelen.

geen idee of het lekker werkt want ik heb de losse delen nog niet nodig.

10. Eline88

Eline88 Niet meer actief

We zijn nu een zoektocht gestart naar een peuterbed in autovorm :D Gelukkiger kunnen we de kleine man niet maken! En wij blij dat hij een knusse en veilige slaapplaats heeft.

11. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Mijn oudste van bijna 7 slaapt nog steeds in zijn peuterbed :)

12. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Hier ging mijn dochter met 16 mnd naar een peuterbed (van mp kosten 20 euro en gewoon een eenpersoondekbed), en met 4 jaar naar een half hoogslaper (1 persoons).
    Nu is ze 9 en gaat de halfhoogslaper de deur uit en moet ze een goed matras qua ondersteuning en wilt ze een spijlenbed.
    Alle bedden haal ik van mp en matrassen nieuw!

Mijn zoon ging met 18 mnd naar een peuterbed en was 3,5 jr dat hij naar zijn half hoogslaper ging en ligt er nu nog steeds in met 6,5 jr.

Deel Deze Pagina