Hoi!! Ppppffff... nou.. het is bijna zover.. het einde vd BV periode van mijn 2de zoontje..Hij is nu bijna 11.5 maand en drinkt al een tijdjeslecht bij mij.. De laatste paar dagen zoekt hij ook de borst niet meer op en als ik rustig samen met hem ga liggen ,neemt jij 2 a 3 slokjesen draait zich dan om om te spelen etc. Laat mij ( en de borst ) er dan voor spek en bonen bij liggen haha! Vind het erg jammer maar het is goed zo.Bijna 1 jaar hebben we er samen van genoten. Ik probeer nog een paar dagen aan te leggen maar mijn borsten voelen ook totaal niet anders nu hij toch al wel een dag of 3 weinig/niets gedronken heeft.. Nou..hopen op een 3de wondertje en weer een mooie borstvoedingsperiode!!!!!!
Bedankt! Ikheb al even gekeken. Wat mij wel opvalt is dat de smaak van mijn melk ,sinds mijn menstruatie erg zout smaakt.Ik kan me voorstellen dat hij dat niet lekker vindt. Ik had best nog wel even willen doorgaan maar op deze manier lukt het niet. Ik had graag nog wel even een ochtend en avondvoeding blijven geven..
Dat zout smaken heeft niet zozeer met je menstruatie te maken, maar is gewoon afbouwmelk. Waarschijnlijk zie je ook dat het wat donkerder of geliger van kleur is? Afbouwmelk krijg je als jij of je kind gaat afbouwen. Kan heel goed zijn dat je menstruatie dat getriggerd heeft, dan kan het namelijk een paar dagen anders ruiken of smaken, waardoor hij er minder zin in had. Maar een menstruatiedip kun je met een ingelaste regeldag opvangen (dag alleen borst geven en geen alternatieven). Zo tussen de 9 en 12 maanden kunnen kinderen erg gevoelig zijn voor veranderingen in wat vertrouwd voor ze is (bijvoorbeeld zo'n tijdelijke smaakverandering) en natuurlijk is dan ook alles wat ze zien en horen spannender dan een borst. En dat kan leiden tot afbouwen door het kind of een zuigelingenstaking. Afbouwmelk heeft een enorm hoog gehalte aan antistoffen, dus wat je kind nu binnenkrijgt is extra belangrijk. Blijf gewoon aanbieden, je merkt vanzelf wel wanneer hij echt niet meer wil. Maar als je die ochtend- en avondvoeding er nog even in wilt houden, creƫer dan voor je kind de mogelijkheid en rust om dat te pakken. Als hij wil. Wil hij niet, dan hebben jullie samen een mooie lange tijd om op terug te kijken!
Enorm bedankt voor je verhelderende antwoord!!! Heb ik erg veel aan! Ik blijf aanbieden en kijk hoe het gaat.. Ik hoop dat we nog even kunnen doorgaan en anders is het inderdaad ,helaas, niet anders. Nogmaals bedankt!