van breastflow overstappen op andere fles

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door lizab, 11 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Hallo allemaal,

ONze zoon heeft in het begin veel moeite gehad met de fles. dit is uiteindelijk goedgekomen met de breastflow, en deze gebruiken we nu een aantal maanden met veel plezier.

Nu is het moment gekomen waarop ik weer nieuwe spenen moet kopen, en toen dacht ik: Is hij ondertussen niet wat groot voor de breastflow? En daarbij baal ik ervan dat ik het iedere keer via internet moet bestellen.

ZIjn hier mensen met ervaring in de overstap van Breastflow naar een andere fles? WElke fles? Tips? etc.

Alvast bedankt!

2. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Je zou een Tommee Tippee kunnen proberen (kruitvat). Die is ook breed kwa speen.

3. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Ik heb net de nuby gekocht bij DA. Die is idd. ook ontzettend breed zag ik. En de spenen kon ik los bij kopen en in Fast ipv medium zoals bij breastflow.

Ik ben benieuwd.

4. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

23 mrt 2007
    1.783
    0
    0
    Onze dochter is ook met de Breastflow begonnen, andere flessen wilde ze niet. Na een tijdje heb ik toen een tommee tippie fles geprobeerd, en een Nuby fles. Ging meteen goed!

5. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Succes, hopelijk werkt het!

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik zou eerst eens goed naar de spenen kijken. Speenvervangingsadvies is aan de veilige kant (ze willen graag veel spenen verkopen) en gebaseerd op kinderen die ALLE voedingen uit de fles krijgen. Bij borstvoeding doe je al snel 2 a 3 keer zo lang met een speen, omdat je ze veel minder intensief gebruikt.

Gewoon tegen het licht houden en checken. En anders geen geld of moeite aan nieuwe spenen besteden. Mijn kinderen hebben een jaar gedaan met de 2 newbornspenen waar ze mee begonnen (ik werkte fulltime).

7. fafje

fafje Niet meer actief

de nuby speen ging hier veel te hard...leek wel een kraan...menee rkon het niet bijbenen, hie avent met speen nr 2

8. superb

superb Fanatiek lid

20 jul 2009
    1.120
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wij zijn na de breastflow medium speen overgestapt op Avent nr 2. Dit ging gelijk goed.

9. Flamingo

Flamingo Bekend lid

9 dec 2009
    900
    0
    0
    Shopmanager / parttime
    Wij ook precies zo.
    Ging bij ons ook gelijk goed.

Deel Deze Pagina