Een vraag over gonal-f en zwangerschapstest

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door ShallY, 9 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Ik spuit gonal-f. Stel dat ik nu een zwangerschapstest ga doen, valt deze positief uit door de gonal-f? Vanwege de hormonen die ik spuit? Of kan dat niet?

2. Aster14

Aster14 Fanatiek lid

9 mei 2012
    1.689
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
    Nee, tenzij je ook Pregnyl of Ovitrelle hebt gespoten, daar zit namelijk wel HcG in.

GonalF is een hormoon dat je eitjes laat groeien en heeft dus niets met een zwangerschapshormoon te maken.

3. Ik sluit me aan bij Aster! Maar als je nu nog aan het spuiten bent, waarom wil je dan een test doen? Denk je dat je 'tussendoor' misschien zwanger bent geraakt?

4. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Nee even kort..ik ben 11 dagen na pregnyl ongesteld geworden..vorige week vrijdag. Ik was best verbaasd en had goede hoop dat ik weleens zwanger zou kunnen zijn omdat ik die donderdag ervoor ineens ontzettend duizelig werd en dat was ik vorige keer ook toen ik zwanger bleek. Alleen werd ik dus vrijdag ongesteld. Vorig weekend een test gedaan voor de zekerheid en die gaf heel licht een 2e streepje aan. Maar je moest echt goed kijken dus dacht dat het misschien mis was gegaan, want ja, was ongesteld geworden. En ook echt veel.

Vorige week zondag dus begonnen met spuiten. In de week die volgende nog wat vaker duizelig geweest en soms zo moe ineens. Maar ja, kan wel eens en zocht er eigenlijk niks achter. Nu werd ik vanmorgen misselijk wakker en ging toch nog maar eens testen en er kwam vrijwel direct een tweede streep. Dus vandaar mijn vraag.

5. Heb je misschien een foto? Het kan écht niet door de Gonal komen..

6. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Ik weet niet hoe ik een foto moet plaatsen hier.

7. Pluizje

Pluizje Bekend lid

31 okt 2011
    661
    14
    18
    Gonal veroorzaakt geen streepje! Fotooooo! Ik zou toch even met de gyn bellen meiske :)

8. Aster14

Aster14 Fanatiek lid

9 mei 2012
    1.689
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
    Als je echt zo twijfelt, inderdaad het ziekenhuis bellen.

Van welk merk heb je een test gedaan? Die van de action geven namelijk nog wel eens valse streepjes die vrij "echt" lijken..

Foto plaatsen? Klik op plaats reactie. Daar kun je met het paperclipje bovenin een foto bijvoegen. Gewoon uploaden vanaf je computer.
    Ik ben ook wel benieuwd nu!

9. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Die van de action en net een digitale en die gaf zwanger aan.
    Heb het ziekenhuis al gebeld maar ze moesten een gynaecoloog oproepen dus moest maar naar de hap bellen.

Maar ja, ik spuit voor de zekerheid maar niks meer vanavond en moet morgen toch naar de gyn dus dan neem ik m'n testjes wel mee en dan hoor/zie ik wel hoe en wat.

Ik zou graag een foto willen plaatsen maar heb geen idee hoe dat moet. Kunnen jullie dat misschien zeggen?

10. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    image.jpg

11. Nou, daar kun je niet omheen hoor meissie, gefeliciteerd!

Ik zou heel snel het ziekenhuis bellen (desnoods het noodnummer, als ze niet geopend zijn op zondag), want het lijkt mij dat je nu direct moet stoppen met spuiten!

*Edit* Oh, je had al gebeld :) Zo spannend dit!

12. Aster14

Aster14 Fanatiek lid

9 mei 2012
    1.689
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
    Wow!

Maar dit is overduidelijk!!!! Gefeliciteerd!
    Inderdaad stoppen met de Gonal nu, al kan het volgens mij voor het kindje geen kwaad..

Jeetje, dat jij nog twijfelt met zulke knallers!!!!

13. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Thnx. Maar het is toch gek, ben gewoon ongesteld geworden.

Ben ook nog niet blij hoor. Alleen heel erg verbaasd. Zit gelijk weer aan het ergste te denken..

14. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Wow! Gefeliciteerd! Hier kun je idd niet meer omheen:)

Hoeveel dagen heb je nu gonal gespoten? Denk dat het idd niet zoveel kwaad kan, wellicht reageert je lijf nu niet eens op de hormonen omdat je zwanger bent.

Wellicht heb je een hele heftige innestelingsbloeding gehad?

15. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Heb 7 dagen gespoten.

Ik ben helemaal van de wat, hoe kan dit. Ben blij dat ik morgen een afspraak heb bij de arts.

16. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Hoe veel weken zal ik nu zijn dan? Heb 17 februari pregnyl gespoten.

17. Aster14

Aster14 Fanatiek lid

9 mei 2012
    1.689
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
    Nee, logisch.. Even rustig van bijkomen en lekker nog een testje doen!
    En die bloeding? Een vriendin van mij heeft de eerste 3 maanden als een rund gebloed en zij heeft een prachtig kind van 1,5 jaar oud.

En echt het ziekenhuis bellen. Vandaag nog! Sterkte!

18. Aster14

Aster14 Fanatiek lid

9 mei 2012
    1.689
    8
    38
    Docent
    Midden van het land

Ik zou zeggen, bijna 5 weken. Ongeveer 4 weken en 5 dagen?

19. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Van de week nog lekker filet american op en gisteren nog een salade met carpaccio. En dan nog dat spuiten. Haha lekker bezig! Ik zou morgen mn eerste fm hebben. Op de echo kunnen ze dan toch wel al een zwangerschapsring zien?

20. Dan ben je precies even ver als ik!

En meis, er zijn zóveel mensen die last hebben van (veel) bloedverlies en denken dat ze ongesteld zijn geworden.. Ik ben heel benieuwd naar je echo morgen!

Zou proberen me niet te schuldig te voelen om je filet e.d.. Toen ik zwanger raakte van mijn zoon, slikte ik de pil. Ik was op vakantie, heb alcohol gedronken, gerookt, de pil gewoon doorgeslikt.. Als je het niet weet, kun je er niets aan doen!

Deel Deze Pagina