Vraag over aflopen rentevaste periode hypotheek

Discussie in 'De lounge' gestart door Fem, 14 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Hoi dames,

Misschien heeft één van jullie hier het antwoord op; binnenkort loopt de rentevaste periode van de hypotheek op ons huis af. Nu hebben wij een aanbieding gehad van de bank etc etc etc.

Maar; wij hebben een spaarhypotheek, ieder jaar krijgen we een overzicht van wat we 'gespaard' hebben. Nu mijn vraag; komt dit gedeelte vrij op het moment dat je een nieuwe periode ingaat (bij dezelfde bank)????

Prima als het niet zo is, maar wat gebeurt er dan met dat geld??? Zou fijn zijn als het wel zo is natuurlijk, hahahahaha.

Alvast bedankt voor het antwoorden.

2. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Waarschijnlijk komt het niet vrij.
    Een spaarhypotheek is meestal bedoeld om op einde looptijd de hypotheek in te lossen.

Dus als je een hypotheek hebt voor 30 jaar, dan wordt met dat geld de hypotheek na 30 jaar ingelost.

3. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Oh, okay, bij welke hypotheek zou dat wel vrij komen dan????

4. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Nou ik denk eergelijk gezegd bij geeneen.
    Ik kan me niet voorstellen dat zo'n hypotheek bestaat.

5. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Je betaald natuurlijk je hypotheek om je huis na 30 jaar af te lossen.
    De betaalde hypotheek is natuurlijk geen spaarpotje voor jezelf, maar bedoeld voor je huis.

6. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

het lijkt me niet dat er een hypotheek bestaat die het geld vrijmaakt.
    Je moet de hypotheek namelijk ook gewoon betalen en jij spaart nu om die hypotheek later te kunnen betalen

7. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    als je geen spaarhypotheek meer wilt kan je eventueel het spaargedeelte wel afkopen. Maar dat hangt van de waarde van je huis af, of die bijvoorbeeld is gestegen en dat kost vaak veel geld.
    Ook belastingtechnisch kan het onverstandig zijn omdat je nog niet aan de minimale aantal jaren voor de vrijstelling zit. (Dan moet je dus belasting betalen over het vrijgekomen spaargeld).
    Als ik jou was zou ik even bij de bank informeren.

8. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Het spaargedeelte blijft gewoon staan. Je premie veranderd waarschijnlijk wel mee. Als je meer rente gaat betalen, gaat je premie omlaag en als je minder rente gaat betalen, gaat je premie omhoog.

Deel Deze Pagina