De kinderen van mijn buurvrouw! (gek word ik van ze)

Discussion in 'De lounge' started by belliebel, Jul 11, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. belliebel

belliebel VIP lid

Jun 11, 2009
    14,226
    648
    113
    Female
    Buschauffeur
    Pfff ga het gewoon even van me afschrijven.

Sinds een week of 6 is hier een meid komen wonen met 2 meisjes. We kennen haar van vroeger, Het was een meid die vroeger best wel veel drugs gebruikte, dat zie je nu nog aan haar. Maar raakte op een gegeven moment zwanger en toen ging het beter. Na de 1e kreeg ze meteen nog een kindje. Nu ging het niet goed meer tussen haar en haar man en zijn gescheiden. Zei zorgt voor de kinderen. Maar sjeminee, die kinderen maken me gek. Ik kan de deur niet openzetten voor, of die 2 kinderen zitten binnen. Niet dat ik dat heel erg vind, maar wel als ze met die tengels overal aanzitten. Ik probeer ze dan ook zo snel mogelijk weer naar buiten te krijgen.

Toen ik ze de eerste keer al voor op de galerij zag, had ik al zoiets van. My gosh, nee toch, niet zulke kinderen. Lopen er echt vies bij. Zwarte handen, zwarte voeten, zwarte vegen over het gezicht, haar ongekamt enz. enz. Ik liep met mijn kleine mannetje die in de wagenbak lag richting mijn voordeur. Nog even met een vrouwtje staan praten die helemaal verliefd is op ons knulletje. Komen die 2 meiden eraan. Ik had al zoiets, ik moet me nu inhouden. Maar zodra ze aan Dinand kwamen met die gore handen, zei ik meteen, doe maar niet hoor, laat hem maar lekker liggen, hij is net wakker. Vervolgens duwde die oudste van 8 een doekje bij hem in zijn mond waarvan hij begon te kokhalzen. Nou ben ik helemaal niet van slaan, maar oh wat had ik dat kind graag een draai om de oren willen geven zeg. Achterlijke idioot dat het is. Ik ben boos op haar geworden, maar ze snapte niet wat ze verkeerd had gedaan.

Die kinderen halen echt de raarste treken uit. Zo hangen ze over de reling van de galerij naar beneden toe. Levensgevaarlijk, maarja, moeder let nergens op en vind het wel prima. Hangen ze uit de ramen. Maar ook daar geef ze geen gehoor aan als er een kind loopt te gillen. Afijn, nu wordt het echt van kwaad tot erger. Als ik eten sta te koken, heb ik (vooral met dit warme meer) mijn keukenraam openstaan. Op het moment dat die 2 kinderen mijn raam open zien staan, hangen ze gelijk aan het raam naar binnen toe en stellen de meest onnozele vragen. Zo was ik gister mie aan het koken. Wat is mie? (die kinderen zijn 7 en 8). Nouja oke dat je niet weet wat mie is, prima. Vervolgens met een paprika. Wat is dat? Dat is paprika. Oh en wat kan je daarmee doen dan? GRRRRR. Nouja en alles wat ik dus in mijn handen had kreeg ik zo'n vraag over. Een appel noemen ze sinaasappel enz. enz.

Gisteren gingen we met de kleine lekker zwemmen. We lopen richting lift, gaan ze het alarmknopje indrukken. Een lol dat ze hadden. Tja tot de deur open ging en wij er stonden. Toen heb ik maar gezegd dat als ze dat deden, de politie zou komen omdat de politie dan dacht dat er iemand vast zou zitten in de lift.

Vanmorgen renden die 2 naakt over de galerij heen. Prima, als hun moeder dat toelaat, maar ik weet dat er af en toe gekken op deze wereld rondlopen, en dat die dat maar al te mooi vinden. Nou verwacht ik niet dat er hier zo 1 in de flat woont, maar zeg nooit nooit. Toen we net de deur open zette omdat de zon eindelijk even weg was, zagen we allemaal wc papier op de galerij liggen. G********** (sorry). 1 hele grote prop bij ons voor de deur. De plantjes van de buurvrouw gemolesteerd. Nat wc papier tegen de ramen. Grrrrrrrrr:x:x:x. Ik even een beetje afkoelen op het balkon (voor zover dat mogelijk was). Kijk ik naar beneden. Allemaal wc papier. Op de stoep, op de auto's. Allemaal andere zooi ernaast. wat ze ook naar beneden hadden gegooid.

Ik ben gaan eten, en had de deur nog lekker openstaan. 3 maal raden! Yes stond dat kind er weer. Ik ben naar haar toe gelopen en vroeg aan haar: Hebben jullie met dat wc papier gespeeld? Ja. Zou je dat dan alsjeblieft op willen ruimen! Hoezo? Nou er wonen hier nog meer mensen, en ik denk niet dat die het heel leuk vinden als er wc papier op hun auto's liggen. Ja maar dat heb ik niet gedaan, dat was mijn zusje. Dat maakt me niet uit. Ik wil graag dat jij en je zusje het samen opruimen. En toen liep ze weg, en opruimen ho maar:x:x.

Gaan 's morgens om 9 uur al belletje lellen. Voor mij niet erg, ik ben toch wakker. Maar een vrouwtje verderop is al wat ouder en komt er tegen half 10/10 uur pas uit. Zo zielig als het zijn kan, is het vrouwtje dus uit bed gegaan en de deur open gedaan. Stonden ze 10 meter verderop de giechelen. Hier doen ze het ook steeds, heb al gezegd dat als ze het nog 1 keer doen, de buurman wel even goed boos zou worden. Sindsdien is dat gelukkig over.

Ik ben zo verschrikkelijk pissig, neidig, woedend, kwaad, boos op die kinderen. Moeders zegt nog tegen me, als ze wat doen, gewoon boos op ze worden hoor. Ja oke, dan word ik boos en dan doen ze net of ze me niet horen:(. Oh wat had ik graag gewild dat ze hier niet waren komen wonen. Mijn plezier van hier wonen gaat er heel snel af zo, terwijl wij het hier nog best naar ons zin hebben.

Mja, het gene waar ik dus een beetje mee zit, ik wil geen ruzie met die moeder hebben. Ze heeft allemaal rare en nare vrienden die een beetje uit de onderwereld komen. Allemaal van die duistere mannetje. Als je er al naar kijkt heb je zoiets van: Daar moet je geen ruzie mee krijgen. Scheldt die kinderen de huid vol als ze iets doen wat niet mag. Moet je nagaan als je ruzie krijgt met 1 van die personen.

Mja, mijn wanhoop is ondertussen nabij. Ik kan de deur niet meer normaal open doen of die kinderen zitten binnen.

nouja, het is wel even lekker om het van me af te tikken:D.

2. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ow grrr wat naar zeg!

Zou anders maar zo min mogelijk in gesprek met ze gaan en zo bot mogelijk doen, misschien dat ze je dan wat minder interessant vinden.

Hier spelen ook vaak kinderen op de brandtrap en gallerij die hier helemaal niet wonen (sorry voor mijn woorden maar ook een beetje 'vieze' kinderen, meisjes met ongekamt haar, vieze mond etc). Heb ze al een paar keer op hun lazer gegeven afgelopen tijd omdat ze s'avonds laat nog leuk op de brandtrap gaan rennen wat enorm doorgalmt hier in huis en waardoor mijn dochter dus wakker werd. Nu hoef ik enkel maar even op de gallerij te gaan staan en te kijken als ik ze weer zie en ze zijn weg.

3. Fullhouse1981

Fullhouse1981 Fanatiek lid

Jun 8, 2010
    1,903
    0
    0
    Oosten van het land
    Euh, die kindjes vinden jou erg aardig en zoeken denk ik een beetje toenadering door naar jou toe te komen. Reden: mama doet het niet! :D
    Gewoon afspraken maken met de kinderen. Van: als je wilt komen goed, maar niet te vaak? Dat kan toch?

4. Fullhouse1981

Fullhouse1981 Fanatiek lid

Jun 8, 2010
    1,903
    0
    0
    Oosten van het land
    Ze krijgen geen goed voorbeeld van de mama, dus dan krijg je dit soort geintjes heel snel. Wel lief van je dat je dat geduld opbrengt :)

5. moes

moes Fanatiek lid

Jul 20, 2006
    2,765
    9
    38
    ik zou de kinderbescherming bellen.
    die kinderen kunnen hier helemaal niks aan doen!

tuurlijk zijn ze heel erg vervelend, maar ze weten ook niet hoe het anders kan..

6. caroline16

caroline16 Niet meer actief

dit zou ik ook doen..

7. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

ik zou ook het AMK bellen, of in elk geval zou ik niet meer ingaan op de vragen van de kinderen maar zeggen dat je niet wilt dat ze bij je naar binnen kijken en dat ze ergens anders moeten gaan spelen. Dat de moeder niet op ze wil passen is niet jouw probleem, maar sneu voor de kinderen is het wel.

8. Chillin

Chillin VIP lid

Mar 22, 2007
    68,594
    899
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Wat een losgeslagen tuig,die snakken duidelijk naar aandacht...

9. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ik snap dat het hartstikke vervelend is, maar eigenlijk vind ik het voor die meisjes ook heel erg zielig. Die kinderen hebben een gebrek aan aandacht en opvoeding en het klinkt mij in de oren alsof ze dat bij jou nu komen halen. Kun je ze, als ze weer eens bij je aan de deur staan, niet eens binnen uitnodigen, een glas limonade aanbieden en eens met ze praten over wat wel en niet de bedoeling is? De oudste is 8 zeg je, dus daar kun je echt al wel duidelijke afspraken mee maken. Helaas heb je aan die moeder niets, anders zou ik uiteraard zeggen dat je eens met haar moet gaan praten...

10. Wonder 1980

Wonder 1980 VIP lid

Oct 18, 2007
    12,598
    1,244
    113
    Gelderland
    Ja je haalt me de woorden uit de mond Mermaid....neemt natuulijk niet weg dat het TS irriteert en boos maakt, maar deze meisjes zijn duidelijk een product van de opvoeding....:(

11. ChristelAileen

ChristelAileen Actief lid

Aug 26, 2009
    348
    0
    0
    Je haalt ook mij de woorden uit de mond.
    Maar daarintegen, als ze het verschil tussen een appel en sinaasappel nog niet weten?

TS: je kan het ook op een speelse manier met hun oplossen.
    Zoals voetballen, je hebt een rode en gele kaart.
    Met een rode kaart mag je niet binnenkomen/kloppen.
    Met een gele kaart moet je kloppen.

Het klinkt een beetje raar.
    Mijn buurjochies (broertjes) hebben dat 'bedacht'.
    Die plakken of een rode, of een gele kaart op hun slaapkamerdeur.

Hoe dan ook is het heel vervelend voor je, en voor de meisjes.
    Ik hoop dat je een goede oplossing vind!

12. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

Mar 17, 2006
    4,738
    0
    36
    Jemig wat een gedoe , en moeders zegt wel leuk dat je maar boos moet worden , maar dat is wel een beetje afschuiven van het probleem natuurlijk.
    Hopelijk vind je snel een goede oplossing want dit is inderdaad erg vervelend.
    Bovengenoemde tip vind ik wel een goede trouwens.

13. chantal

chantal Bekend lid

Jun 26, 2009
    516
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik kan me voorstellen dat de Situatie voor jou niet leuk vind.Ik denk dat je moet probereren om met de kinderen tot een afspraak te komen ivm met je privacy.Verder moet je in je achter hoofd houden dat die kids er niks aan kunnen .Opvoeden is een taak van ouders en zoals ik het begrijp blijven die in gebreke.Ik denk toch dat je het als een complimentje moet zien dat ze je opzoeken !Ze voelen zich schijnbaar prettig bij je in de buurt.
    Veel succes met het zoeken van een oplossing

14. horselover

horselover Fanatiek lid

Aug 24, 2008
    2,518
    1
    0
    Oh ik kan mij voorstellen dat je je VRESELIJK ergert!! Maar hoe jij over die kinderen spreekt vind ik nou niet bepaald leuk... Ik snap dat je ze soms wel een lel kunt verkopen, maar de kindjes zijn zo gemaakt.. Die kunnen er jammer genoeg niks aan doen.
    Maar daarom snap ik je frustratie zeker weten heel goed, ik heb ook wel eens van die kindjes om me heen waarvan ik denk grrrr ik zet ze dan ook wel op hun plaats, maar zal dan ook nooit echt zo raar over ze gaan praten. Zij kunnen er niks aan doen dat de moeder hun geen normen en waarden leert,

15. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,027
    1,851
    113
    Provincie Groningen
    Ik zou even een woordje met de moeder gaan praten.
    En ook met de kinderen zelf.
    Als ze weer van alles vragen als je in de keuken bent, gewoon zeggen dat je daar even geen tijd voor hebt.
    Als ze bij je binnen komen, zeggen dat dat niet altijd kan, ect etc.
    Ik denk dat boos worden weinig zin heeft, ze snappen niet wat ze fout doen.

16. MvS

MvS VIP lid

Oct 19, 2008
    5,563
    1
    36
    Ik snap best dat het op je zenuwen kan gaan werken, hoor, zulke buurmeiden, maar lees het volgende nou nog eens...:

Je hebt het over een meisje van 8 (!) jaar dat gewoon duidelijk door haar moeder totaal aan haar lot wordt overgelaten en alleen maar afgesnauwd wordt als ze iets fout doet, zoals ik het uit jouw eigen woorden begrijp. Ik vind het dan echt onbegrijpelijk dat je zoiets over zo'n kind schrijft...

Zoals iemand eerder al schreef: probeer met die meiden te gaan zitten en afspraken te maken. Dat ze best welkom zijn bij je, maar niet elke dag constant en ook alleen als jij er tijd voor en zin in hebt. Dat moet best lukken met kinderen van die leeftijd. Misschien kun je dan een dusdanige 'relatie' met ze opbouwen dat je ze ook kunt sturen als ze rommel of herrie maken. Lijkt me een stuk constructiever ;)

Succes!

17. Amanthis

Amanthis Fanatiek lid

Aug 7, 2006
    2,015
    0
    0
    Ik denk dat je een melding moet maken bij het amk, verwaarlozing (en dat riekt hier) is ook mishandeling.

18. belliebel

belliebel VIP lid

Jun 11, 2009
    14,226
    648
    113
    Female
    Buschauffeur
    Vind het jammer dat het stukje van het spuugdoekje er niet bij staat in je dik gedrukte tekst. Iemand die alleen de laatste antwoorden van dit topic lees, kan een hele verkeerde indruk krijgen over mij, en dat zou ik ook niet heel erg leuk vinden. Een kind van die leeftijd zou denk ik wel moeten weten dat als er iets in hun mond wordt gestopt wat veel te ver hun keeltje in gaat ze gaan kokhalzen. Afijn, mij zul je nooit en te nimmer snel horen klagen over kinderen, want ik ben echt een kindervriend wat dat betreft;):). mijn andere buurmeisjes zitten regelmatig binnen om met de katten te spelen. Maar die blijven overal van af en vragen aan mij of ze binnen mogen komen of dat ik het druk heb. Die kids zijn 8 en 5 jaar! En zo vaak zitten ze niet binnen hoor, meestal spelen ze lekker buiten. Die andere buurmeisjes hebben het in ieder geval niet gezien dat die 2 meiden bij mij binnen zaten, zolang wonen die nieuwe meisjes nog niet naast me. Kinderen kunnen echt heel ver gaan bij bij. Maar dit gaat echt te ver, en als er nu niets aan gedaan wordt, dan zal het alleen maar erger worden. Negeren ben ik heel goed in, maar daar los je niets mee op. Ik zal er eens over na gaan denken wat de beste oplossing is voor dit probleem. Ik zit toch wel over het AMK te denken. Het zijn niet mijn kinderen, ik hoef ze niet op te voeden en ben daar ook niet het juiste persoon voor. Ze hebben een eigen moeder, die haar kinderen kennelijk een beetje in de steek laat qua opvoeding.

Ik kan natuurlijk altijd met ze gaan praten, maar net als wat ik vanmiddag te horen kreeg van de oudste van 8: Dat heb ik niet gedaan dat was mijn zusje. Later hoorde ik van haar zusje dat het haar zus was die dat had gedaan. Ja vind maar uit wie dat nou wel of niet had gedaan. Maar ik wil niet die troep voor mijn deur hebben. Als je ergens mee speelt, ruim het dan op! Zo moeilijk kan dat toch niet wezen lijkt me!

19. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

Jan 2, 2010
    1,996
    0
    0
    Het AMK is een optie, ik zou ook de moeder aanspreken en geen genoegen nemen met ja wordt dan maar boos op ze hoor, dat is haar taak.

Het kaartensysteem vind ik ook een optie, desnoods tot er wat anders gebeurt is, rode kaart voor helemaal niet, oranje voor kloppen en heel misschien soms eens een groene voor een snoepje en een kletspraatje?
    Dat is niet zoveel werk en werkt in ieder geval tegen irritaties lijkt mij.

20. petrabr

petrabr VIP lid

Oct 6, 2007
    8,000
    1
    0
    zuid holland

maar jokken alle kinderen van 8 niet eens als ze door een volwassene worden aangesproken?
    waarom ga je niet gewoon naar die moeder en vraagt zij wil zorgen dat het opgeruimd word omdat het zo rommelig is. Dat hoeft toch niet gelijk op een dramatische toon?

Share This Page