wel dooierzakje en zwangerschapsring te zien maar nog geen vruchtje

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by naadje82, Aug 28, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. naadje82

naadje82 Lid

Mar 16, 2009
    20
    0
    0
    Opleidingscoördinator
    Venlo
    hoi hoi

Even een vraag. Na 2,5 proberen zwanger te worden had ik vorige week een positieve test. Na een zenuwslopende week deze ochtend een echo gehad. Je bent natuurlijk onzeker na zo'n lange periode en durft niet te hopen. De gyn zag een dooierzakje en zwangerschapsring maar geen vruchtje. Volgens eigen telling zou ik 6 weken zijn. Ze gaf aan dat ik dus of korter zwanger ben of het is een zwangerschap die kan eindigen in een miskraam. Volgende week een nieuwe echo. Zelf vind ik t moeilijk positief te blijven maar bestaat de kans dat er volgende week wel een vruchtje te zien is?

Groetjes Nadia

2. naadje82

naadje82 Lid

Mar 16, 2009
    20
    0
    0
    Opleidingscoördinator
    Venlo
    Ik bedoel na 2,5 jaar proberen zwanger te worden...

3. Gea T

Gea T Actief lid

Jun 26, 2013
    445
    0
    0
    Het kan inderdaad twee kanten op. Ben je spontaan zwanger geworden of heb je een fertiliteitstraject gehad (IVF bijvoorbeeld)? Zoniet kan het zijn dat je gewoon wat later je eisprong gehad hebt en daardoor net iets minder ver zwanger bent. Dit komt vaker voor en wat er gezien is op de echo wil dan niet zeggen dat het per definitie niet goed is.
    Het is dus echt even afwachten wat ze volgende week zien.

Groetjes Gea

4. naadje82

naadje82 Lid

Mar 16, 2009
    20
    0
    0
    Opleidingscoördinator
    Venlo
    Hoi Gea,

Nee uiteindelijk toch spontaan. We lopen wel in het ziekenhuis dat wel en ik heb ook diverse onderzoeken gehad zoals laatst nog een laparoscopie. Maar alles is goed. En we zijn dus onverklaarbaar. Gelukkig is dan toch spontaan. Maar ja nu is het dus afwachten.

Groetjes Nadia

5. naadje82

naadje82 Lid

Mar 16, 2009
    20
    0
    0
    Opleidingscoördinator
    Venlo
    Hoi Gea,

We zijn gisteren bij de gyn geweest en ik ben 6 weken en 2 dagen zwanger. We hebben het hartje kunnen zien. Er was voldoende hartactie. Dus helemaal opgelucht.

Share This Page