Zwangerschap en mode...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lolieken, 1 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lolieken

Lolieken Fanatiek lid

1 jul 2008
    1.107
    1
    36
    Om de misverstanden de wereld uit te helpen. Nee ik ben geen modefreak. :) Nooit geweest. Maar nu ik zwanger ben ben ik wel nieuwsgierig naar een paar dingen.

Eerst en vooral ik ben volslank. Met de zwangerschap gaat alles goed maar ik moet eerlijk toegeven. Je wilt het tonen. Niet op een opzichtelijke manier... maar subtiel. Ik ben nog maar 9 weken dus eigenlijk hoef ik me daarover nog geen zorgen te maken. M'n mama was ook een volslanke dame en bij haar zag je het echt goed zij kreeg een heel "tonnetje" maar al bij al zijn we een beetje ongeduldig he!

Dus ik kan wel wat raad gebruiken. Wat kan volgens jullie en wat niet? Ik heb bv geen zin om een t shirt te dragen met "zwanger!" maar bv wel met eentje met een hartje op de buik enzv... kan dit? Of vinden jullie dit erover?

(heeft mss iemand enig idee waar ik online zo'n leuke spulletjes kan vinden? Ik heb al gezocht maar nog maar weinig gevonden)

Ook qua zwangerschapsbuikband. Word dit nog regelmatig gedragen? Ik heb namelijk nu al het gevoel dat ik steun kan gebruiken. Ik heb sowieso een wat zwaardere buik en soms heb ik nu al het gevoel dat steun aan de buik me goed zou doen. Zou dit al kunnen of beeld ik me dit maar in?

Wat ik al heb gekocht is een zwangerschapsbelletje. Eerst had ik er wat schrik van. Gewoon hoorde er al wat negatieve commentaar over. Maar het geluid dat het belletje maakt is helemaal niet irritant eerder zo klingel achtig als zo'n windhangers (hoe heet dat ook alweer) ik ga dit ook niet altijd dragen. Maar is dit nog een fijne manier om te tonen dat je zwanger bent?

Als jullie nog leuke ideetjes moesten hebben of plaatsjes online waar ik leuke ideetjes kan opdoen laat maar komen! :):

Ik ben echt heel nieuwsgierig!

Alvast bedankt dames!

2. Puck70

Puck70 Bekend lid

6 jan 2008
    759
    0
    0
    Zwangerschap & mode? :) Ik heb nog steeds niet veel leuke kleding kunnen ontdekken. Maar dat kan aan mij liggen.
    De shirts heb ik gewoon uit het gewone rek van de H&M, grote maat en dan die A-lijn gesneden t-shirts. En ik heb zelf wat zitten rommelen met teksten en tekeningetjes op de computer en bij de copyshop t-shirts laten bedrukken.

Ik vind trouwens dat je gewoon lekker moet dragen waar je jezelf het lekkerst bij voelt. Als je met 9 weken al een buikband wilt dragen, dan doe je dat toch lekker? Loop je lekker stralend zwanger te zijn, geweldig toch?

En ikzelf heb bijvoorbeeld niet zo'n belletje, maar dat is heel persoonlijk, want ik denk dat ik er zelf niet goed worden.

3. Merijn

Merijn Niet meer actief

Oh als ik een wat grotere buik heb, ga ik die echt zoveel mogelijk tonen hoor :) Ik heb ook een zwangerschapsbel die ik al soms draag en ik zaal juist strakke shirts gaan dragen om mijn buik daar mooi in te laten uitkomen. Ik vind het fantastisch :)

En inderdaad, gewoon aantrekken waar je je goed bij voelt.

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Even over dat belletje: draag dat ding niet meer na 30 weken, want de kans is nogal groot dat je kindje met z'n koppie naar dat belletje gaat liggen en dus fijn in een stuit ligt... Leuk voor de eerste tijd, maar aangezien onderzoek heeft aangetoond dat het aantal stuitliggingen nogal wat hoger lag bij vrouwen die zo'n belletje dragen, zou ik het je afraden.
    Lang niet alle vrouwen die zo'n ding dragen, krijgen een stuitligging, dat wijst dat onderzoek ook niet uit, alleen maar dat de kans aanzienlijk groter is. Ik zou het risico dus niet willen lopen, :)

5. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.831
    3.354
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
  6. Kikkervisje

Kikkervisje Actief lid

14 dec 2007
    235
    1
    0
    Over mode weet ik niets :)
    Ik koop bijna al mijn positiekleding bij Miss Etam en ik ben op zijn zachtst gezegt ook volslank. Maar daar kan ik altijd moeiteloos slagen voor leuke combinatie's.
    Wat je zwangerschapsbelletje betreft, heb ik ook gehoord dat je die later in de zwangerschap beter kan vermijden. Om toch een beetje de aandacht op mijn buik te leiden draag ik nu vaak van die hele lange kettingen die ze onder andere bij Etam verkopen. Ik heb er een met een hartjeshanger die precies tot op mijn navel komt...

7. Puck70

Puck70 Bekend lid

6 jan 2008
    759
    0
    0
    Dat had ik eerder moeten weten!

8. kdvjuffie

kdvjuffie Niet meer actief

Buikband heb ik zelf 1 of 2 keer gedragen ze kunnen heel mooi staan! Ik dacht ook dat ze steun zouden geven maar ik voelde weinig steun aan die banden... Ik zat er meer aan te hijsen dat ze op hun plek bleven zitten. Dus ik heb ze niet meer gedragen!
    En ikzelf zou ook gaan voor een leuke lange ketting zonder belletje ivm met stuitligging verder in je zwangerschap!

Succes!

9. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.159
    8.136
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    www.buikbanden.nl
    www.buikbanden.com

erg leuke!

Zelf draag ik dingen vd H&M, geen zwangerschapskleding maar gewoon lekker stretchrokken en shirts etc! Stuk goedkoper en kan je na je zwangerschap ook nog aan!

10. Lolieken

Lolieken Fanatiek lid

1 jul 2008
    1.107
    1
    36
    Hier heb ik dus echt wat aan! :) Bedankt dames...

Het zwangerschapsbelletje is idd eerder bedoeld om het te tonen he. Bedankt voor de waarschuwing trouwens. Zo'n lange ketting zou ik zelfs nog liever hebben. Maar die heb ik nog niet gevonden mss moet ik ze zelf maken? Moet mogelijk zijn. Het belletje hoeft niet, maar vind het ook niet irritant. :)

Ach ja dames jullie zullen het ook wel weten he. Je bent fier en je wilt het laten zien. Ik zal sowieso al wat langer moeten wachten op die mooie ronde buik (als ik dan al wat naar voor zal dragen)... Dus zoek ik andere manieren.

Ik hoef ook niet perse zwangerschapskleding. Ben namelijk op zoek naar leuke jurkjes die ik dan boven een broek ofzo kan dragen... Had ik er toch echt wel een hele mooie gezien zeker in solden dan nog. Heb ik die laten hangen, zelfs niet gepast! Omdat het zo wit was en ik ging er automatisch vanuit dat ik er "dik" in zou staan. Achteraf bekeken stom dat ik zelfs niet gepast heb. Mss ga ik nog eens kijken maar het zal al weg zijn denk ik. Er hing er nog maar eentje in mijn maat! Grr...

Verder hou ik heel erg van de lange topjes. Van de strak rond de borst iets losser rond de buik. M'n borsten zijn dus echt al "zwangerschapsborsten" ... veel voller en steviger dus daar wil ik ook gerust mee pronken. :)

Het is idd een kwestie ven experimenteren he.

Dus nog tips? Laat maar komen! ;)

11. Lolieken

Lolieken Fanatiek lid

1 jul 2008
    1.107
    1
    36
    De tshirts en de buikbanden zijn prachtig vind ik. Zoiets bedoel ik dus. Mama to be klinkt toch echt mooi en niet overdreven of zo voetjes of handjes op die buikband. Hmm, volgens mij ga ik centjes uitgeven. ;)

Eerst nog wat rondkijken!

Bedankt voor de links dames...

12. Vlerkje

Vlerkje Actief lid

14 jun 2008
    419
    0
    0
    Receptioniste/Studente
    Ik vind het een ramp om goedpassende positiekleding te vinden, vooral als het om jurkjes gaat. Wel heb ik bij de H&M wat leuke spijkerbroeken en een skinnyjeans weg getoverd, een net blousje en ook de C&A heeft momenteel erg veel leuke tops die wijder vallen en waar je je buikje al heel snel in kunt showen! Ook in grotere maatjes, echt ideaal!

Ik ben momenteel op zoek naar bikini voor mijn vakantie volgende maand, maar nergens iets te vinden. Ik ben tijdens de zwangerschap van een cup 70C naar een 70E gegaan, maar voor broekjes heb ik nog steeds maatje 36 nodig... grrr...

Buikbanden geven niet erg veel steun heb ik al gemerkt. Tuniekjes draag ik zelf momenteel ook erg veel, zitten fijn, zijn toch in de mode en in verschillende stijlen verkrijgbaar. Misschien een idee?

Deel Deze Pagina