Wat koken jullie zoal op grote familiefeestjes? Onze dochter verjaart in de zomer en hebben al 2x een bbq gedaan. Lekker makkelijk met zo een grote familie. Onze zoon verjaart in het voorjaar dus het feestje is binnen deze keer. Wat maken jullie op verjaardagen, en is dat haalbaar voor 20 personen (volwassenen)?
Soep met stokbrood en salades/ kaasjes Goulash of hachee met rijst Bami of nasi met sate Allen goed voor te bereiden en hoef je alleen nog maat op te warmen.
Ik zou voor een buffet gaan met allemaal lekkere hapjes dan is er voor iedereen wat wils: soep quiche stokbrood pastasalade bladerdeeg hapjes groene salade of rauwkost zelfgemaakte kruidenboter gevulde eitjes of ei muffins wat soorten beleg zachte broodjes knakworstjes spiesje met bolletje mozarella en cherrytomaatje gedoopt in honing mosterdsaus En voor het toetje pannekoeken vers fruit slagroom ijs
Toevallig vandaag gekookt voor een buffet voor 50 man. Ik heb gemaakt: tortilla gebakken aubergines met ui gehaktballetjes beenham kippenpootjes Verder morgen gevulde eieren hamrolletjes met kruidenkaas stokbrood met kaasjes en salades erbij Huzarensalade opmaken op een schaal beetje rauwkost en olijven in een schaaltje En je komt een heel eind
Voor mij is de oplossing ovenschotel. Dan kun je het de ochtend koken en tijdens het feest alleen nog in de oven. Ik heb al vanalles gemaakt en haal vooral recepten van internet. Pastaschotels, Mexicaanse schotels, shoarma/rosti viel erg in de smaak, aardappel/kip/pesto enz enz. Soep vind ik inderdaad geen maaltijd. En meestal ook echt niet lekker. Zeker geen standaard groentesoep
Ik zou dan soep maken. Twee of drie soorten. Een aantal salades op een bord en een beetje mooi op maken, gehaktballetjes evt. Broodjes smeren met een aantal soorten beleg er naast. Niet te moeilijk maken.
Wij doen altijd 2 soorten soep (vaak 1 vegetarische zoals uiensoep of vermicelli, en 1 met vlees zoals kippensoep of tomatensoep mer balletjes) met broodjes maar heb hier begrepen dat dat eigenlijk heel gek Is Mijn schoonzus maakt vaak broodjes kipkerrie oid
Tafel vol tapas vind ik altijd leukof Bami, nasi saté kroepoek komkommer in zoetzuur enz. Of spareribs, kippenvleugeltjes, broodjes hamburger, salades Soep met broodjes ook altijd lekker Wraps met allerlei toppings, gehakt, kip, bonen, mais tomaat, guacamole enz. En iedereen dus zelf laten samenstellen. Lasagna, pasta's met brood en salade
Ik maak meestal een lopend buffet met verschillende gerechten. Over het algemeen een vleesgerecht (chilli schotel, stoofvlees, gebraden ham, gehaktballen oid), krielaardappelen, groenteschotel, grote pan risotto, bladerdeeg hapjes (groot formaat), salades. Allemaal makkelijk te maken gerechten waar je in 1x een groot hoeveelheid van kunt bereiden.
Wij hebben een hele kleine oven, dus ik haal tegenwoordig meestal iets. Soms pizza, patat, chinees, voor morgen een warmhoudpan met kipdoner en pitabroodjes van de poelier. Hier maak ik dan nog een salade bij. In ons vorige huis met grote oven ook wel kippenpootjes, ovenschotels, wraps, quiche etc gemaakt. De soep met broodjes is voor de lunch, daar voor de kinderen nog knakworstjes en/of poffertjes bij
Wij vieren vandaag zoontje zijn verjaardag en wij gaan voor de soep en broodjes Heb groente- en chinese tomatensoep gemaakt, kruidenstokbroodjes voor erbij en nog broodjes kroket/frikandel/knakworst...
Stamppottenbuffet! De luxe variant (lekkere aardappelen koken in bouillon, roomboter gebruiken, etc), met uitgebreid garnituur (diverse soorten vlees, vis, sausjes en zuurwaren).
Diverse pizza's in de 90 cm oven, allerlei kleine hapjes , voorgesneden ( door de winkel) stokbrood met allerlei salades, friet uit onze 6 kg frietpan. of Rijsttafel maken, diverse soorten rijst en kip zoet zuur, kip ketjap, omeletten, Sate saus, kruidige groetes, curry met rundvlees of vergatarisch. diverse soorten kroepoek. of allerlei koude en warme hapjes, dan vaak wel ook stokbrood met salades voor erop erbij en satestokjes met satesaus omdat de meeste mensen dat sowieso erg lekker vinden. dan ook wraps/ italiaanse salade/diverse soorten bladerdeeg hapjes etc.