mijn zoon is 4 maanden. en het valt me op dat zijn temperatuur elke middag na de voeding van half 4 rond de 38 graden is als ik hem uit bed haal is zijn temp. rond 37. en als hij voor de volgende voeding komt ook weer rond 37 graden. hoe zou dit komen? heeft iemand een idee? het is niet is van een paar dagen eerder van een paar weken. de rest van de dag schommelt zijn temp tussen de 36,8 en 37,5.
is je zoontje rond die tijd actiever? dan gaat de temperatuur ook omhoog. je hoeft je geen zorgen te maken, de temp kan op een dag best wel schommelen.
ja hij is dan echt op zijn actiefst en op zijn wakkerst. zeker nu hij gaat proberen te draaien met heel veel inspanning. hij gaat dan met hoog rode wangen naar zijn bedje. dacht alleen dat 38 graden koorts is?
koorts is vanaf 38.5. maar dit kan echt geen kwaad hoor, hij spant zich gewoon flink in om te kunnen draaien.
Misschien een rare vraag. Maar waarom meet je de temperatuur van je zoontje iedere middag? Ik heb echt geen flauw idee hoe hoog de temperatuur van mijn zoontje 's middags is. Alleen als hij ziek is oid dan controleer ik zijn temperatuur.
Haha, tja hier dus nog een eigenlijk die zich dat af vraagt. Zo te lezen word de kleine man een aantal keer op een dag temp gemeten, anders kan je niet zeggen dat de rest van de dag de temp tussen 36,8 en 37,5 schommelt. Wij hebben ook een heel tijdje 2-3 keer per dag moeten tempen, maar dat was ivm zichzelf niet goed op temp (kunnen) houden, dat lijkt me hier niet aan de orde !
Haha dat is ook meteen het eerste waar ik aan dacht. Ik meet S dr temp alleen als ik verdenk op koorts, dus hoofdje voelen of (té) rode wangetjes.
omdat mijn zoon elke middag na het eten en spelen knal rode wangen heeft en echt warm aan voelt. ik heb hem een paar weken geleden getempt en nu ook. toen dacht ik misschien moet ik ook even van te voren tempen om te weten of hij al te warm uit bed komt. dat was niet zo. en toen dacht ik dan temp ik 1 dag de hele dag om te weten wat zijn normale temperatuur is. en of er voor en na de voeding en spelen een groot verschil in zit. toen zag ik dat hij de hele dag normaal is maar alleen in de middag hoog. en omdat koorts ook meestal 's avonds is maakte ik me zorgen. lijkt me niet goed als dat elke dag zo is. en het lijkt me heel normaal dat je als moeder controleert als je kindje heel warm aanvoelt en knap rode wangen heeft. zeker als hij dat nooit gehad heeft en het iets is van de laatste weken. eigenlijk sinds hij ziek is geweest met flinke koorts
38 is echt niks. Is gewoon van het inspannen waarschijnlijk. Bereid je maar vast voor want met de tandjes kan ie soms wel 41 hebben straks.