Heel vaak zitten ouders met hun handen in het haar omdat hun baby niet wil (door)slapen. Als pedagoog weet ik hoe schadelijk het is om je kindje huilend in slaap te laten vallen, ondanks dat dit advies heel vaak gegeven wordt op het consultatiebureau. Nu dat ik moeder ben kreeg ik mijn kindje overdag niet in slaap, drama's. Op aanraden van iemand anders kocht het het volgende boek: Koop het boek : lekker slapen zonder huilen van E.Pantley. Een absolute aanrader,werkt briljant! Ze legt uit hoe babys slapen en hoe schadelijk is om je baby te laten huilen en hoe verschikkelijk eenzaam en ellendig hij zich dan voelt. Een heel simpel plan met heel goede en handige tips om je kindje lekker en langer te laten slapen. Het werkte bij mij al op dag 1, bij sommige wat langer maar succes gegarandeerd! Een manier wat je moederhart goed doet! Iedereen veel succes en veel plezier, is via Bol.com gewoon te bestellen!
werkt dat ook bij kindjes met reflux? hij huilt in zijn slaap namelijk en als hij naar bed moet huilt hij ook 10 minuutjes, soms langer. Dan troost ik hem en leg hem weer terug. Soms werkt het en soms wordt het erger.
Kan je een paar voorbeelden van tips geven? Ben ook wel benieuwd. Ik ben ook tegenstander van (te lang) te laten huilen, hier helpt dit absoluut niet.
OOOO wat ben ik benieuwd. Ik heb het boek ook besteld, want mijn dochtertje huilt altijd wanneer ze moe is en wilt slapen.
Ook ik heb hem besteld. Morgen in huis dus ben benieuwd wat voor'n tips erin staan. Ze zeggenaltijd dat je je kleine wel ff mag laten huilen maar niet overstuur. Nou die van ons huilt zich eigenlijk standaard overstuur. Hij huilt niet vaak, maar als hij huilt in zijn bedje heeft laten liggen vaak geen zin omdat hij zich dus 9 v/d 10 keer overstuur huilt en je dan tig keer zo lang bezig bent met troosten. Bovendien vind ik het ook gewoon zielig om ze te laten huilen. Maar ja, af en toe een uurtje voor jezelfs zou ook lekker zijn. Nee, die van ons valt in slaap, slaapt een uur en wordt dan standaard wakker om vervolgens niet meer te willen slapen. Gelukkig slaapt hij snachts al wel door dus daar ben ik heeeeeeeeeeeeeeeel blij mee! Beter overdag onrustig dan snachts, maar dan nog, het lijkt me voor hem ook goed als hij overdag meer dan 1 a 2 uur slaap kan pakken.
ja, daar is het boek ook voor. Heb het boek ook maar heb het nog niet helemaal uit. Maar het is voor kindjes in allerlij situaties en leeftijd. Of ze alleen slapen of bij je in bed. Borstvoeding of flesvoeding. Kan allemaal Maar geloof dat voor Erik het niet helemaal gaat werken en ik echt hem even moet laten huilen. Na anderhalf jaar vind ik dat ie wel moet gaan snappen dat ie niet minimaal 6 keer bij mama aan de borst kan gaan drinken snachts
Laat het even weten of het werkt! ben erg benieuwd. Justin heeft precies hetzelfde! Vind jij het niet gek dan? Ik ben de hele tijd bang dat hij pijn heeft ofzo. Is wrs ook zo van de reflux/maagzuur of de krampjes maar het is bijna ieder half uur. Soms wordt hij hysterisch en is hij wel wakker. Andere keren slaapt hij gewoon weer verder. Verwarrend vind ik het maar!
het is een beetje lastig om voorbeelden te noemen omdat ze uitgaat van een plan. Eerst legt ze in het kort slaapgedrag van baby's uit, erg verhelderend voor ons, maakte meteen een boel duidelijk. Daarna moet je een drietal dagen een logboek bijhouden zodat je weet waar precies het probleem ligt. Dan krijg je oplossingen en tips en een plan om het concreet te maken voor jezelf. Wat ik er voor mezelf bijvoorbeeld uit heb gehaald: onze dochter sliep niet/slecht overdag, bijna niet. Kwam erachter met het boek dat dit niet gezond babygedrag was, dacht zelf dat het geen kwaad kon. Maar ze viel overdag alleen in slaap op papa of mama, na een hele hoop gedoe! En dan werd ze als ze sliep en in het wiegje gelegd werd korte tijd later weer wakker: krijsen! Nu is het nogal raar, zelfs voor een baby, om ergens in slaap te vallen en ergens anders wakker te worden. Dit gecombineerd met de kennis van slaapgedrag bij babys maakte voor ons veel helder. Dus nu leggen we haar als ze moe wordt in haar wiegje en wachten niet meer af (was lekker makkelijk) tot ze slaapt. Als ze gaat huilen oppakken en weer opnieuw beginnen: wachten tot ze moe wordt en weer wegleggen. Nu slaapt ze eindelijk (na een aantal dagen blijven volhouden) met momenten zoals ze moet slapen: een uur of twee/drie achter elkaar. En het gaat nog steeds beter. Heel klein voorbeeldje. Maar het boek kost 2 tientjes, op zich niet zo'n investering. En als je kindje echt niet wil slapen zonder huilen en je kan het niet aanhoren de moeite van het proberen echt waard!
zo'n dagboek heb al...van zo'n 2 maanden! toen ik zag dat hij zoveel huilde ben ik alles op gaan schrijven. Zo had ik alles op papier staan als ik naar de ha of ka zou gaan. Kon ik niks vergeten en ik had alles zwart op wit! Hmmm miss toch boek kopen. Marscha, als jij goede ervaringen (of mindere goede) hebt met je huilende slapende kindje in combi met het boek, wil je me dan een pb-tje sturen? Ben erg benieuwd of het werkt! Alvast bedankt!
ik heb zoiets gelezen op de website inbakeren.nl en ook ik ga deze tip eens proberen. Yelena slaapt vaak overdags niet en huilt dan steeds om het uur ongeveer. Ik leg haar wel wakker in haar eigen wiegje omdat het inderdaad nogal verwarrend kan zijn als je ineens wakker wordt op een andere plek als baby. Maar ik baker haar dus ook in en vandaag wou ik met dat plan beginnen. Voor mijn gevoel werkte het niet als ik haar elke keer oppakte als ze huilde. Ik zag al heel snel dat we in een cirkeltje draaiden en vond dat ik dit voor Yelena moest doorbreken want dat kind krijgt geen rust op deze manier. Ze wordt alleen maar alerter en daarmee steeds meer moe. Ben benieuwd hoor, of het lukt ! Ben in ieder geval vol goede moed! En ik ben van beroep sociaal pedagogisch hulpverlener dus stiekem vind ik het ook heel erg leuk om dit soort dingen uit te proberen
Dat had ik dus ook, ik ben pedagoog, dus dan zou je denken: enige kennis wat betreft gedrag en hoe hiermee om te gaan zou er in moeten zitten, haha. Maar het blijkt in de praktijk met eigen kindjes toch een stuk moeilijker te zijn, zeker gevoelsmatig! En een heleboel dingen weet je simpel weg gewoon niet, waarom het wiel uitvinden als het al uitgevonden is!?
graag zou ik willen weten of jullie het boek al hebben gelezen en of er iets nuttigs in staan. hebben jullie er iets aan? ik hoor het graag dan ga ik hem ook kopen.
Hoi, Staat er ook iets in het boek over babies die snachts 3x voor een speen komen?En hoe je die lekker kunt door laten slapen?
Ik heb gekeken op de site van de biep hier maar die heeft hem niet. Mijn zoontje valt in slaap aan de borst en komt dus eigenlijk niet zelf in slaap. Wel in de kinderwagen en in de auto maar dat hobbelt natuurlijk lekker. S'nachts komt hij om een uur of 2 en daarna om de 1,5 uur. Dan denk ik gauw het speentje erin maar dat helpt niet. Dan begint hij te huilen en pak ik hem uit de wieg vervolgens begint ie te krijsen en krijg ik hem niet meer stil. Hij gooit zijn hoofd naar achter en wil en iets meer zelfs niet drinken als ik hem aanleg.Hij overtrekt dus. Uiteindelijk naar een kwartier flink krijsen en ik lopen wil ie wel weer drinken. Ik heb nog 2 kinderen lopen dus erg vermoeiend allemaal. Nou hoop ik dus dat dit boek iets voor mij kan betekenen. Heb Nick al een keer extra laten wegen maar dat was allemaal prima zeiden ze hij was in 3 weken 200 gram aangekomen. Ik moest maar gaan inbakeren. Mijn zoontje is over een paar weekjes 6 maanden en dan mag het niet meer. Snap niet waarom ze dat zeggen. Nick is ook al ingebakerd geweest maar hij weet zich los te wurmen. pfffffffffff ben het zat. ik hoor dus graag reacties over het boek. En dan wel goede