vraag over bedrijfarts helppp

Discussie in 'De lounge' gestart door claudianoa, 22 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. claudianoa

claudianoa Fanatiek lid

13 sep 2009
    1.724
    0
    0
    misschien weet iemand dit maar volgens mij kunnen ze dit niet maken.

mijn man zit vanaf 1 dec thuis omdat hij door zijn rug was gegaan maar toch nog heeft doorgelopen ermee.
    1 dec is hij thuis gebleven. Vandaag belde de assistent van de bedrijfarts en stelde allerlei vragen wat standaard is. zegt ze tegen mijn man ik meld je beter per 28dec dan moet je die week maar vrij nemen tot 31 dec(4dgn) en dan 4 januari ga je weer beginnen en lukt dat niet maak je even een afspraak met de bedrijfarts als je het geprobeert heb.
    mijn man zit dat net aan mij te vertellen en ik zeg eigenlijk gelijk wie is zij om te bepalen dat jij vrije dgn moet opnemen terwijl je ziek bent. dit kunnen ze toch niet maken. zomaar beter melden en je verplichten om dan die week verlof op te nemen????

2. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Nou als je ziek bent, ben je ziek. Dan kunnen ze je niet verplichten om verlof op te nemen.

3. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

nee hoor, kunnen ze niet maken, ziek is ziek, het enige dat hij daarvoor wel moet doen is naar de bedrijfsarts gaan om dat medisch te laten beoordelen, maar hij mag neit verplicht worden zijn vrije dagen op te nemen als hij ziek is.

4. claudianoa

claudianoa Fanatiek lid

13 sep 2009
    1.724
    0
    0
    dat dacht ik dus ook
    hij heeft niet eens genoeg vrije dgn meer om 4 dgn vrij te nemen
    hij gaat morgen zo ie zo bellen dat hij niet akkoord gaat maar hij heeft naar mijn idee ook echt een poot om op te staan.
    ik vind dit gewoon asociaal eigenlijk.
    hij krampeert van de pijn in zijn rug alsof hij voor de lol thuis zit.
    ik hou zijn vrije dgn altijd in de gaten maar ik zei dat ie wel morgen dan moet bellen want als hij volgend jaar dgn te kort komt dan hebben ze dit achter zijn rug om toch gedaan en geloof mij zo zijn ze echt

5. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Nou hier heb ik nog nooit van gehoord. Ze kunnen je echt niet verplichten om vrije dagen op te nemen.. Ik zou gewoon zorgen voor een afspraak met de bedrijfsarts zelf en laat hem dan maar kijken hoe en wat en samen tot een oplossing komen!

6. claudianoa

claudianoa Fanatiek lid

13 sep 2009
    1.724
    0
    0
    aanpassend werk is haast niet mogelijk hij is kraanmachinist. en als hij op de zaak moet lopen in de loods moet hij onderhoud gaan doen aan de kranen nou dat is ook geen succes.
    hij had zelf al gezegd dat hij het 4 januari weer wilde gaan proberen.
    ik ben daarin heel anders dan mijn man ik heb gelijk me woordje klaar en zeg bam dit kan niet en mag niet maar hij moet het altijd eerst even overdenken en dan valt het kwartje ineens

7. NAncy79

NAncy79 Fanatiek lid

12 aug 2009
    4.807
    0
    0
    Management assistente
    Zuid-Holland
    Hoi hoi

Nou ik ben zelf o.a. assistente van een bedrijfsarts maar dit kan volgens mij echt niet... En zeker niet dat zij het zegt :( Ik zie mezelf dat nou niet doen, ze zien me aankomen haha

Is je man uberhaupt al langs geweest bij de BA? Anders KAN hij simpel niet eens beoordelen.. Meestal wordt er een opbouwschema opgesteld in een 3-gesprek tussen, in dit geval, jouw man, zijn leidinggevende en de BA. En ziek is ziek inderdaad en hier hoeven zeker geen vrije dagen voor opgenomen te worden. Ik heb het in ieder geval nog nooit meegemaakt!

Hier staat ook wel een hele hoop info -> De informatieplicht van een zieke werknemer

Succes ermee en sterkte voor je man!

8. claudianoa

claudianoa Fanatiek lid

13 sep 2009
    1.724
    0
    0
    nee mijn man is nog niet langs geweest ze zei dat zijn baas de ziekmelding was vergeten door te geven.
    maar ik ben blij met de info die je geeft dan ga ik daar eens naar kijken
    ik vond het al zo vreemd en mijn man is nooit ziek in die 7 jaar dat hij daar werkt is dit de 1ste keer. ik had het ook nooit meegemaakt maat bij mijn man in het bedrijf kom ik achter een hoop vreemde dingen die niet kloppen zoals dit geval
    ik begreep ook dat de baas een vriend is van de BA en dat werkt niet in het voordeel van het personeel
    ik zal morgen wel wat laten weten als ik iets weet en hij belt

Deel Deze Pagina