Hey dames, Ik spuit nu een weekje in mijn buik en ik moet nu nog een week. Alleen mijn buik voelt helemaal beurs. Alles wat ook maar iets tegen mijn buik aan drukt doet al pijn. Ben echt geen held dus ben al helemaal blij dat het in mijn buik lukt. Ik begreep dat je ook in je been kan/mag prikken. Maar is dat niet extra pijnlijk omdat daar minder vet zit? En zou ik dan daar ook dat beurse gevoel krijgen? Durf het niet zo goed te proberen, dus misschien kunnen jullie aangeven wat jullie ervaringen zijn. Liefs Mart
In vetweefsel voel je het het minst dus als je meer vet op de buik hebt, zou ik het daar doen. Been kan natuurlijk wel en misschien is de huid op je been minder gevoelig; kan ook. Wat iig wel helpt is echt goed een rol vastpakken en naar voren trekken.
Ik zou zeker niet in je been gaan prikken, want dan spuit je in een spier. Volgens mij mag je dat ook niet zelf doen. Idd goed je buik vastpakken en je naald er in een snelle beweging in zetten. En ook zoveel mogelijk van prikplek wisselen. Ik prik de ene dag links en de andere dag rechts.
In een spier mag je idd niet prikken maar sommige meiden hebben op hun bovenbenen dichtbij de heupen meer vet dan op de buik; daarin mag je het wel zelf doen.
Het mag in je vet op je bovenbeen, niet in een spier. Maar eerlijk gezegd lijkt mij dat pijnlijker dan in je buik. Je kunt minder goed een rolletje vast pakken en je zit sneller in een spier, de huid van je been is vast ook strakker dan van je buik. Dus ik zou het bij de buik houden. De injectieplekken goed afwisselen, niet te dicht bij je navel prikken. Succes!
Je kunt met een subcutaan naaldje niet in een spier spuiten. Dus meid je kunt best in je been spuiten met zo'n naaldje je zult nooit een spier raken. Wel kan het gevoeliger zijn omdat er minder vet op zit.
Ik mocht gewoon in mijn been spuiten hoor. Even je wijsvinger en duim iets uit elkaar op je been leggen en dan iets uit elkaar duwen. Je trekt de huid dan helemaal glad. In dat stuk prik je dan. Nooit last van een beurs gevoel gehad. Heb ook de pregnyl in mijn been gezet. Probeer het gewoon!
Ik heb uiteindelijk gewoon in mijn buik gespoten. Durfde mijn been niet aan. Misschien morgen als mijn buik nog steeds pijn doet. Thnx voor de tips!